Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Heratorpets Vinja - 20 november 2009 23:13

Åkte ut på fm till bruks för att träffa Jessica för lite lydnads träning Big Smile. Även hennes uppfödare Annica var där med sin hund Pingla. Det såg inte kul ut på planen alls I Can't. Var rätt mycke vatten på många ställen och efter man tränat en stund var det bra kladdigt där man gått Sadly I Can't.

 

Vädret var väl som vanligt grått och trist, men det regnade inte i alla fall....Nått positivt i all gegga.

 

Innan vi börja träna gick Vinja och jag en liten kortis i skogen. Blev några kort där också.

 


  

Kom matte så går vi då...

 


  

Jag älskar slita och dra i pinnarna  Happy .

 


  

Poserar i mossan.

 


Sen blev det ner och träna lite med Jessica och Annica som redan hunnit ner på plan. Eftersom Jessica tränar för Lydnads klass elit så ville hon gärna träna ett sittande i grupp, och det var väl helt okej. Jag gick aldrig och gömde mig som Jessica & Annica gjorde, utan jag var kvar och var lite paparazzi  Wink .

 


  

Sittande i grupp. Till vänster Pingla som hennes matte valde att lägga ner, Gnista och Vinja.

 


  

Pingla.

 


  

Gnista.

 


Sen la vi en platsliggning men den tog jag inga kort på för jag gick också o gömde mig.



  

Annica & Pingla. Blev tyvärr bara ett kort på dom för dom träna så långt bort.

 


  

Jessica & Gnista.

 


   

 Jessica & Gnista tränar rutan.



Vinja och jag träna även idag på att försöka få lite snabbare sättanden. Vissa var helt okej så det är bara kämpa på.

Inkallande med ställande - Körde bara ställandet då hon av någon anledning glömt vad stå är Hmm, men idag gick det kanon Clappy. Duktig hund.

Framåtsändande - Både sakta delen och hela. Den sakta delen gick både bra och dåligt, lite för snabbt ibland men i det stora hela är jag nöjd. Hade bollen nu också för hon inte ska vingla så. Körde även två hela som gick rätt skapligt, det kommer nog med lite mer träning Way To Go.

 


  

Vinja och "gubbarna" på framåtsändande. Syns nästan hur geggigt det blev.

 


  

Vinja med sin boll efter framåtsändandet.

 


Metall apporten - Helt okej, kan självklart bli bättre men det kommer nog.

Tunga apporten - Är rätt nöjd med den också.

Stegen - En klar förbättring sen vi börja. Första gångerna fick hon inge "flyt" när hon gick upp men nu tvekar hon inte alls  Bravo! .

 


  

Vinja vid stegen.

 


Blev inte mera tränat än så. Men hua vad vi var vackra när vi var klar. Vinja lerig hela hon så det blev en dust med slangen innan hon fick gå in i bilen. Hade säkert behövt det själv också men jag avstod det kalla vattnet.


   

Liten sötnos i bilen.


Sen var det hem, torka, byta kläder och vila lite Nap Turkey, för på kvällen var det dags för lite simträning på Strömsholm med Angie & Rex. Som alltid lika uppskattat Wakka Wakka.


  

Vinja väntar på att få komma in.

 


När vi kom dit så upptäckte vi att även Anki och Kira var där och simma.

 

   

Anki stretchar Kira.


Sen var det äntligen dags för Vinja att få bada Way Too Happy



  

Vinja kämpar i linan.

 


  

Hoppsan....Nästan krock....

 


  

Rex och Vinja kämpar i vattnet.

 


  

Faktiskt en rätt trött Vinja idag vilket inte är vanligt.

 


  

Ny duschade och klara för hemfärd....



Så har våran dag sett ut, tycker vi hunnit med en hel del idag. Om vädret håller vad som står så kan det faktiskt komma lite sol  Sunshine och det skulle ju vara väldigt uppskattat.

 

 

Men nu har klockan verkligen rasslat på så jag får säga Natti Natti och hoppas ni får en skön helg
Tanny





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards