Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Heratorpets Vinja - 9 november 2009 20:20

Yes....Idag har jag hunnit träna lite lydnad med Vinja  Yes. Gick ner på Torsharg en sväng innan Angie & jag skulle ut och gå.

 

 

Vi körde lite fritt följ....Lite vänster och höger svängar, mest vänster för dom ser inte alltid så bra ut  Sad . Hon tränger ju tyvärr en del ibland min lilla fröken, fast hellre det än en hund som går en halv meter ifrån en.

 

Även lite steg förflyttning blev det. Till höger och vänster börjar det se okej ut Way To Go , men bakåt åker bakdelen ut ibland. Så det är bara träna vidare.

 

Långa inkallningen - Där får vi köra med Ingrids variant att stå och ropa lite olika saker när man inte har någon med som kommenderar. Tur man är själv när man gör det....Skulle någon icke hund människa höra en skulle dom väl ringa efter dom i vita rockar  Shocked.

Den lilla fröken förstod inte alls vad STANNA var för något första gången, men andra gången gick det lysande  Thumbs Up .

 

Framåtsändande - Kan man inte bara låta hunden kolla en video på ett bra framåtsändande och sen skulle det funka perfekt   Lightbulb Idea. Men tyvärr funkar nog inte det nå vidare....Fast jag är skapligt nöjd med dagens framåtsändande ändå. La inte ut någon boll utan pröva en "riktig".....Är väl inte lysande, men fick duga för dagen.

 

Krypet - Det är inte lätt heller  Hmm 2 , är svårt med vinkla. Är nog så att jag vänder kanske lite för tvärt så hon inte riktigt hänger med. Sen om hon kryper lite för långt fram så är det självklart inte lätt att svänga till vänster. Men det är nog så också att jag måste hitta "rätt" fart att gå i....Och hur ska det gå  Hmm , hennes matte är ju gammal och har lite svårt lära sig något nytt  Laughing 1 .

 

Skallet - Skulle vilja hon skäller mer hela tiden och sitter mer stilla än hon gör.

 

Metall apporten - Den börjar jag verkligen bli stolt över. Från att bara nästan stått och glott på den och tittat på mig som om jag inte var riktigt klok, så hämtar hon den i full fart och kommer med den  Bravo!.

 

Tunga apporten hade jag inte med eftersom vi skulle ut och gå sen....Inge kul släpa 4kg i ryggsäcken  Sorry. Blev heller då varken hopp eller stege då vi bara var nere på en idrottsplats...

Eftersom jag var själv nere och tränade så är det lite svårt få lite bilder på träningen. Men 2 bilder lyckades jag ta i alla fall.

 


  

Vinja uppställd inför sakta delen på framåtsändande.

 


  

Här kommer min lilla pärla med metall apporten  Clapping 



Sen gick vi till ån för att träffa Angie för en promenad i skogen...

 


  

Vinja spanar in Angie & Rex som är på väg.

 


Idag så träna vi terräng träning med våra hundar. Vi brukar lägga bollen på ett ställe och sen älgar vi iväg ca 100 - 200 meter beroende hur det ser ut. Sen blir det full fart när dom ska hämta bollen. Så där brukar vi hålla på rätt många gånger i skogen med varierande terräng, finns även lite små backar dom kan springa i. Det ger hel klart bra motion för dom brukar vara bra flåsiga efter ett tag.



  

Full fart uppför backen.

 


  

Lite vila måste man ju göra också efter hårt arbete.

 


  

Fick till en bra bild när Vinja hoppar över stocken.

 


  

Rex på väg över stocken....Nu tar jag dig allt....

 


  

Rex, Angie & Vinja. Det är Angie som är så snäll och hjälper mig med Vinjas sida  Thank You 

 


  

Vinja i när studie....

 


Tråkigt det är när det blir så fort mörkt ute nu  Sadly I Can't , redan vid fyra börja det skymma. Fast det har ju varit rätt mulet ute hela dagen och då blir det ju tyvärr också mörkt fortare.

 

I morgon ska vi åka och hälsa på Vinjas uppfödare, ska bli jätte kul  Way Too Happy . Hon har även två valpar kvar som nu är ca 6 månader så det är nog full rulle där.

 

 

Ha en skön kväll så hörs vi nog i morgon...

 

 

Sköt om er  Heart Glasses 






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards