Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 14 januari 2015

Då Var Det Dags Försöka Få Till En Blogg Igen Då

Av Heratorpets Vinja - 14 januari 2015 21:55

Då var det 2015 och jag är som vanligt lika dålig på att blogga   . Men när inte tiden räcker till och det är inge bra väder att fota så tappar man lite lusten   . Men bara för det inte bloggats så innebär det inte att vi bara vilat och slöat   . Nej då, det har varit full fart med träning   .


Får väl börja med att avsluta förra året.


Söndag 28/12 Bozza uppletande vid bruks, 6 föremål och det gick bra   


Måndag 29/12 Blev en promenad med Bozza på 6,3 km   .


Tisdag 30/12 Bozza tränade i Tredmillen, 30 min varav 25 min trav i jet stream. Vinja fick laser och vibb.


På kvällen åkte vi hem till Lena   .


Onsdag 31/12 Sökträning och uppletande hemma hos Lena. Både söket och uppletandet gick bra   .


2015


Torsdag 1/1 Uppletande med 7 föremål som gick bra. Blev även ett lite lydnads pass som gick helt okej.


Fredag 2/1 Blev bus med Bärra och en massa fotande innan vi åkte hem från Lena.


Här kommer lite bilder från när vi var hemma hos Lena.


.

   

Lena och Bärra tränar.


.

Här kommer en massa busbilder på syskonen Bozza och Bärra   . Orkar inte skriva till dom utan ni får alla i ett svep   .


.

                             

Dom har så kul tillsammans syskonen   .


Så lite bilder på söta Dunder   som var då nästan 11 veckor.


.

                   

Så himla söt   .


 

Min fina Vinja   .


     

Dunder och tant Vinja   .


.

Lördag 3/1 Tränade lite lydnad på bruks som gick så där   . Blev även uppletande med 6 föremål som gick bra   .


Söndag 4/1 Sökträning som gick kanon bra   .


Måndag 5/1 Blev spår idag, Bozza fick ett spår på 1300 meter med 19+slut. Missade 1 pinne men annars gick det bra   .

Vinja fick ett köttbulle spår på ca 200 meter.


Tisdag 6/1 Åkte ut till bruks och körde uppletande, 7 föremål som gick bra   . Blev även ett lydnads pass där vi körde igenom appell momenten, gick helt okej. 

Vinja fick komma ut och leta lite köttbullar med Bozza och sen avslutade vi med platsliggning 2 minuter. Var ett tag sen så det blev inte så länge. 


Här kommer lite bilder från dagen.


.

   

Duktig Bozza efter dagens uppletande.


    

Apportering.


     

Hopp.


 

Bus med bollen.


 

Lite posering.


.

Onsdag 7/1 Bozza fick en promenad på 4 km + lite intervaller och bollkastning. Sen en promenad tillsammans med Vinja på 1,75 km så Bozza gick sammanlagt 5,75 km.


Torsdag 8/1 Bozza tränat i Tredmillen, 30 min varav 25 min trav i jet stream   . Blev sen en liten sväng med bägge på ca 1,5 km.


Fredag 9/1 Blev bara en kortis ut till udden o tillbaka på 1,5 km.


Lördag 10/1 Blev först en liten sväng på nästan 1 km som Vinja fick följa med på.

Sen uppletande med 7 föremål med Bozza. Men stackars Bozza vilken virrig matte hon har   . På slutet skickade jag ut henne 3 gånger och hon hittade inget alls.....tänkte hur svårt kan det vara......tills jag upptäckte hon redan hittat alla   . Min lilla duktiga tjej som står ut med sin knasiga matte   .

Blev sedan lite lydnad där vi körde igenom alla appell momenten. Sen blev det intervaller i snön runt hela appellplanen som blev ca 1000 meter   .


Söndag 11/1 Blev först en liten sväng med bägge på ca 1,8 km. Sen hem med Vinja och fortsätta med Bozza och då blev det 6,4 km. Så sammanlagt blev det 9,2 km för Bozza.


Tog lite kort på den korta svängen som kommer här.


.

 

Mysigt att snörulla tycker Vinja.


 

Bozza smyger på Vinja.


 

Mina flickor   .


     

Busig Bozza.


 

Söta schäferrumpor   .


 

Nyfiken.....


     

Min söta busiga Bozza   .


 

Vinja har fyndat en liten pinne.


.

Måndag 12/1 Åkte till bruks. Började med en liten promenad på ca 1 km med bägge. Sen blev det uppletande med 7 föremål för Bozza som gick bra   . Blev även ett kort lydnadspass i snöstormen. Avslutade med intervaller runt appell planen i snön som blev ca 1000 meter.


Tisdag 13/1 Blev spår i snön för tjejerna. Bozza fick ett på 810 meter med 12+slut och Vinja fick ett på ca 270 meter med 3 apporter i. Bägge skötte sig bra   .


Onsdag 14/1 Var super halt ute så det blev bara en kort sväng på 1,5 km medans jag väntade på att verkstaden skulle byta avgasrör på bilen.


Ja det var det för denna gången. När nästa blogg blir har jag tyvärr ingen aning om   . Men jag antar att ni märker det   .

 
 
|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

27 januari 2015 08:29

Hoppas att allt är bra med er!

http://www.henrikolsson.eu

 
|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

27 januari 2015 10:13

Sv: Hur är det med Vinja då? Hur gammal är hon nu?

Jag ville bland annat inspirera folk att våga ta tag i sina drömmar och göra det som de länge velat. :)

Jag har dock haft svårt att komma igång.

http://www.henrikolsson.eu

 
|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

27 januari 2015 18:41

Sv: Jag ville bla börja med att inspirera människor att förverkliga sina drömmar, men också att föreläsa om friluftslivet och allt bra det kan ge! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar

4 februari 2015 17:10

Sv: Ja, det kan ju vara bra! :)

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards