Heratorpets Vinja

Alla inlägg under oktober 2014

Av Heratorpets Vinja - 22 oktober 2014 23:15

Här är det tyvärr alldeles för glest mellan uppdateringarna   , men jag tänkte göra ett försök med ett litet inlägg.


Tisdag 14/10 Åkte ut till bruks och körde lite uppletande, 6 föremål blev det och hon hittade alla   .

Gick sedan ner på plan och körde lite kamplek där vi tränade på att kampa tyst. Blev även lite fritt följ.


Här kommer några bilder på Bozzas uppletande.


.

       


.

Lite springbilder efter bollen när träningen var klar. Lite svårt att fota när vi tränar   .


.

         


.

Blev även Vinjas 25 minuters promenad   .


Onsdag 15/10 Bozza fick ett spår som var 810 meter med 8+1 och ca 14 vinklar. Blåste en hel del så hon slog på vissa ställen, men hon hittade runt och alla pinnar hittade hon också   .


Medans spåret låg så gick vi Vinjas 25 minuters promenad   och det blev även några kort från våran lilla sväng.


.

 

Min lilla plutta   .


 

Poserar lite.


 

Kollar lite nyheter   .


 

Min lilla sötis   .


 

Mina söta flickor   .


.

Torsdag 16/10 Bozza och Vinja tränade i Treadmillen. Bozza 30 min varav 25 min trav i Jet Streamen och Vinja gick 2*8 min i skritt.


Fredag 17/10 VILAT


Lördag 18/10 Bozza fick ett spår på 820 meter med 8+1. Det blåste som bara den ute så hon slog lite, men skötte sih bra och hittade alla sina pinnar   .


Medans spåret låg så blev det Vinjas 25 minuters promenad.



 

Mulet och trist.


 

Liten schäferrumpa   .


Söndag 19/10 Blev sökträning med Mille och Ann-Sofie. Bozza älskar sök och skötte sig riktigt bra   . Gick bra även för Mille och Ann-Sofie   .


Hade ingen riktig kamera med, men jag fotade lite med mobilen och här kommer dom.


.

   

Mysan.


   

Ann-Sofie och Cosmo.


     

Bozza och Ann-Sofie.


   

Bozza och Mille.


.

Måndag 20/10 Vilodag för det var riktigt skitväder ute.


Tisdag 21/10 Bozza och Vinja tränade i treadmillen. Bozza 30 min varav 25 min trav i Jet Streamen. Vinja 2*10 min bara i skritt. Rehab personalen tyckte hon rörde sig bra   .


Lite bilder från mobilen när tjejerna gick i Tredmillen.


.

       

Bozza i tredmillen.


 

Vinja i treadmillen.


.

Onsdag 22/10 Blev först Vinjas promenad som nu är uppe i ca 40 min. Efter det så blev det ett uppletande för Bozza med 6 föremål och hon hittade alla   . Blev sen lite kamplek och lite fotgående, apportering och ett läggande. Gick skapligt bra men hon var lite taggade i början så det tog lite tid att få tyst på henne.


Inga riktiga bilder idag heller utan blev bara 2 st med mobilen.


.

 

På våran lilla promenad.


 

Duktig Bozza med sakerna hon hittade på uppletandet.


.

Ja det var allt för denna gången. Nu är det dags rasta tjejerna och gå o sova   




 

Av Heratorpets Vinja - 14 oktober 2014 00:20

Ja då var det dags igen då att försöka sammanfatta några dagar igen. Vädret har varit lite blandat så det finns bara bilder från en del dagar.


Måndag 6/10 Bozza tränat i Treadmillen, 30 min varav 25 min trav i Jet Streamen   . Vinja fick sitt andra rehabpass i Treadmillen som blev 3*6 min   .


Tisdag 7/10 Blev bara Vinjas 25 minuters träning för bägge så för Bozza blev det en vilodag   .


Onsdag 8/10 Bozza fick ett spår på vallen som blev ca 950 meter med 8+slut. Det blåste en del så hon slog lite på vissa ställen, men hon hittade alla apporter så nått rätt gjorde hon i alla fall   .


Torsdag 9/10 Blev en cykeltur för Bozza på 7,7 km. Efter det så blev det Vinjas 25 minuters promenad   .


Från denna dagen har jag lite bilder   .


.

 

Bozza poserar vid cykeln.


   

Min söta Bozza bland höstlöven   .


 

Nu är hösten här.


 

Poserar sittande....


   

Och poserar liggande.


Fredag 10/10 Åkte till bruks och körde först uppletande med Bozza, 6 föremål och hon skötte sig kanon   . När det var avklarat så gick vi ner på appellplanen och tränade lite. Tränade på att inte låta när man kampar och att släppa direkt man säger loss.

Blev även lite fritt följ när hon var tyst och vi tränade på tysta apporteringar som faktiskt gick helt okej   .

Tränade även lite återhopp där hon satt utanför hindret eftersom lilla fröken inte alltid hamnar mitt för hindret när vi tränar hopp.


Några bilder från denna dagen kommer här.


Uppletande med Bozza.


.

       

Min duktiga Bozza   .


 

Efter dagens träning.


.

Lördag 11/10 Blev en cykeltur med Bozza på 8 km och sen Vinjas 25 minuters promenad.

Här kommer lite bilder på tjejerna i höstlöven. Blir bara poserande bilder just nu på Vinja när hon ska hålla sig lugn.


.

   

Mina vackra flickor   .


 

Bozza läser nyheterna   .


   

Mycke gula löv ute nu.


 

Mattes älsklingar   .


.

Söndag 12/10 Bozza spårat på vallen, blev ett spår på ca 960 meter med 11 vinklar med 8+slut. Hon hade lite problem i början för lagom när jag hade gått ut nästan hela spåret så kom det ett par med sina lösa hund springandes över spåret.

Funderade först hur jag skulle göra men tänkte jag chansar för sånt kan ju faktiskt hända på en tävling.


Har lite dåliga bilder från mobilen från den dagen.


.

 

Här låg dagens spår.


 

Bozza reda för sitt spår.


 

Duktig tjej med alla pinnarna   .


 

Det regnade på våran lilla sväng.


Måndag 13/10 Blev en cykeltur med Bozza på ca 6,3 km. Sen blev det Vinjas 25 minuters promenad   .


 

Mina söta flickor bland höstlöven.


.

Ja det var allt för denna gången, får se när jag orkar/hinner/har lust blogga nästa gång.


Natti natti   

Av Heratorpets Vinja - 9 oktober 2014 17:30

Ja då var det dags sammanfatta dom dagarna jag "glömde" i förra inlägget. Hade blivit alldeles för mycke bilder så det var bättre dela upp det.


Tyvärr nästan inga bilder på mina tjejer, men desto mera på andras hundar   .


Söndag 28/9 Tränat sök med Mille och Ellinor. Tyvärr inga bilder   .


Måndag 29/9 Blev ett spår på stubben vid bruks. Spåret blev 820 meter med 6+slut och hon skötte sig bra   .

Tanken var att köra lydnad också men jag orkade inte   .


.

 

Min duktiga tjej efter spåret.


.

Tisdag 30/9 Vinja gick sitt först träningspass i Treadmillen. Blev 3*5 minuter.


Innan det så var vi på bruks och körde lite lydnad med Mille och Ellinor. Fick lite kommendering och störning för att se om vi ev skulle vara klara för tävling, men hon störs alldeles för mycke av saker omkring så det är bara träna vidare och hoppas hon är klar till våren.


Blev inga bilder på Bozza när vi tränade men desto mera på Mille o Maja och Ellinor o Olga.

Orkar inte skriva under alla bilder så dom kommer alla bara i en följd. Är både tränings och lite porträttbilder.


Först ut ett gäng bilder på Mille och Maja.


.

                                     

.

Här kommer det bilder på Ellinor och Olga.


.

                                             


.

Onsdag 1/10 Träffade Lena som har Hoffe och Wiggo och tränade lite. Bozza var totalt ofokuserad och det var mycke gnäll   . Så det gick inge vidare   .


Inga bilder på Bozza men här kommer först lite bilder på Lena och Hoffe.


.

                                 


.

Lena och Wiggo.


.

                           


Efter lydnaden så körde vi uppletande med Bozza och Hoffe. Bozza fick 6 föremål och Hoffe 4 föremål och bägge skötte sig bra   .


.

En suddig Hoffe på uppletandet. 


.

Torsdag 2/10 Blev en cykeltur med Bozza på 7,7 km. Inga kort från idag.


Ja då har vi lyckats sammanfatta allt klart nu då.


Hoppas ni orkat ända hit.

Av Heratorpets Vinja - 7 oktober 2014 16:15

Nu var det väldans länge sen jag bloggade så jag kommer att dela upp det i 2 olika bloggar.


Börjar med i helgen när Lena, Qalle och Bärra var här. På torsdags kväll när jag slutat jobba så kom Lena och grabbarna hit för flera dagars härlig träning   .


Fredag 3/10 Vi började med spår på en vall för alla.


Bärra fick ett spår på 480 meter med 6+slut och det gick kanon bra   .


Här kommer en massa bilder närBärra spårar.


.

                                 

Bärra var så duktig   .


.

Qalle fick ett spår 480 meter med 6+slut och han skötte sig också bra och hittade alla sina pinnar   


Här kommer lite bilder när Qalle spårar. 


.

                 

Duktiga Qalle   .


.

Bozza fick ett spår på ca 850 meter som Lena lagt. Det blåste rätt ordentligt på gärdet så det blev en hel del fladder och trams   . Det blev en hel del "trassel" men hon löst det i alla fall och hittade alla sina apporter 6+slut   .


Lite bilder när Bozza spårade.


.

               

Min duktiga flicka   , måste bara ut och träna mera när det blåser ordentligt.


.

Efter spåret så åkte vi till Eskilstuna BK för att köra lite uppletande, vallade en full ruta.


Alla tre skötte sig kanon och hittade alla sina saker   


.

 

Bärra med 1 av alla 5 föremål han hittade.


 

Qalle med 1 av av dom 5 föremål han hittade.


 

Bozza med 1 av dom 6 föremål hon hittade.


.

Sen var det dags för lite lydnadsträning.


Bozza körde igenom en del av appell momenten och så tränade vi budföring. Hon är tyvärr lite "för pigg" i lydnaden så det blir tyvärr ljud   . Så det måste vi jobba på.


Qalle fick också ett pass, dom tränade kryp och sen kommer jag inte ihåg vad mera   .


Bärra fick också ett lydnadspass. Blev budföring, fritt följ, apportering och nått mera som jag inte kommer ihåg   .


Blev tyvärr fort mörkt så det blev bara några suddiga kort på Bärras träning.


.

     

Duktiga Bärra.


.

Klockan var runt 8 när vi kom hem på kvällen så vi var alla rätt trötta   .


Lördag 4/10 Idag åkte vi till Kjula och la spår till alla 3.


Bärra fick ett spår på drygt 1000 meter med 6+slut. Han hittade alla sina apporter och skötte sig bra   .


Lite bilder från Bärras spår.


.

                     

Fina duktiga Bärra   .


.

Qalle fick ett spår på ca 760 meter med 6+slut, även han skötte sig bra och hittade alla pinnar   .


Lite bilder från Qalles spår.


.

           

Duktiga Qalle   .


.

Bozza fick ett spår på drygt 1000 meter med 6+slut som Lena lagt. Var ett litet lurigt spår då Lena lagt en bit av spåret i grusgropen. Blev verkligen imponerad av min tjej som löste det så bra   . Liggtiden var ca 1h 30 min och så lång liggtid har jag inte haft på grus förut. Jösses vad jag är stolt över min pärla   .


Lite bilder från Bozzas spår.


.

                       

Min duktiga tjej   .


.

Sen blev det uppletande för alla, 4 föremål var i en fullruta.


.

 

Bozza uppletande.


   

Bärra uppletande.


         

Qalle uppletande.


.

Sen åkte vi till klubben och tränade lite lydnad.

Idag så visade Lena mig hur jag ska träna med Bozza för att försöka få henne lite lugnare och minska pipet och "stressen". Så nu ska vi se hur det kommer funka.


Har inga bilder från lydnaden då det var för mörkt.


Söndag 5/10 Idag så var det sökträning. Det var jag, Lena och Mille som tränade.


Bozza fick 6 skick och skötte sig riktigt bra   . Är så stolt över min lilla flicka   .


Här kommer ett gäng bilder från våran sökträning.


Först ut är Qalle.


.

                           

Duktiga Qalle i söket. Blev häftiga bilder när Qalle kommer springande mot emot mig.


.

Sen var det Bozzas tur, här kommer lite bilder.


.

               

Min lilla plutta   .


.

Sen var det Mille och Majas tur.


.

           

Full fart på Maja.


.

Sist men inte minst så var det Bärras tur.


.

               

Duktiga Bärra   .


.

Efter sökträningen så tog vi ut Bozza och tränade på det Lena visade mig. Var redan skillnad på träning nr 2   . Så nu gäller det att jag kommer ihåg allt som Lena sagt och det kommer inte bli lätt   .


Ja det är vad vi gjort i helgen, har haft super kul med bästa Lena och det har varit kanon träning   .


Det som hänt före denna helgen kommer senare när jag fixat med korten.


Ha det så bra ni alla   .

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards