Heratorpets Vinja

Alla inlägg under juli 2011

Av Heratorpets Vinja - 31 juli 2011 23:51

Ja nu är vi då hemma igen. Har varit 5 härliga dagar och vi har faktiskt haft en himla tur med vädret   .


Har som sagt tagit en hel del bilder under dom här dagarna. Men har inte hunnit fixa med dom ännu så ni får se dom i morgon i stället.


På kvällen så blev det en promenad med Angie och Zäpo  Walking The Dog Female. Blev en tur ut mot Viggeby och tillbaka som blev ca 7 km.


Några bilder ska ni väl i alla fall få se.


.

    

Så skönt att rulla lite i gräset.


  

Så skönt i skuggan.


  

Vinja och Zäpo på promenad.


  

Mattes pärla.


.

Har som sagt varit ett kanon kul läger, men nu ska det bli skönt slippa gå upp klockan 7 på morgonen och att även sova i sin egen säng  Dreaming .


Nu ska jag ut och snabb rasta Vinja och sen ska jag nog försöka komma i säng. Kommer nog sova LÄNGE i morgon bitti.


Natti, Natti  Sleeping








Av Heratorpets Vinja - 30 juli 2011 23:06

Att lägga sig halv 2 på natten när man ska upp kl 7 är verkligen ingen höjdare upptäckte jag i morse   . Jösses vad trött jag var när klockan ringde   . Så idag får vi hoppas det kan bli några flera timmars sömn.


På fm idag så åkte vi iväg ett gäng och körde uppletande på ett gärde. Jösses vad illa det gick   . Hittade första efter rätt mycke letande och sen den andra vet jag inte hur länge hon sprang innan hon hittade den.

Vi slutade efter den för hon skulle inte varit speciellt motiverad att gå ut igen. Till vårat försvar får vi väl säga att jag aldrig gjort uppletande på ett gärde och dom andra som var med sa att det är mycke svårare att leta på gärden.


Så nu lär det bli mera uppletanden på gärden för våran del   .


Efter lunchen så var det dags för lite lydnad. Var meningen vi skulle köra så tävlingslikt som möjligt men ändå med möjlighet att berömma   och korrigera om det behövdes  .


Körde som sagt igen alla moment i eliten. Tyckte det gick helt okej med tanke på hur lite vi tränat. Ingrid som satt bredvid och kollade sa hon tyckte det såg riktigt bra ut   . Det kändes verkligen kul.


Lite bilder från dagen kommer här. Upptäckte att det tyvärr inte finns något kort på Vinja idag   . Men det är inte mycke att göra åt.


.

  

Enduros Cenit på uppletande.


  

Michaela och Hassemans Qach "Izza"


  

Anita och Enduros Blixtra "Ixa"


  

Annelie och Passats Flexi


  

Christer och LitaTill Zpader.


  

Molars Zaiko som är pappa till Enduros C-kull.


  

Enduros Diamant "Dia"


  

Enduros Drive.


  

Aspirants Greta.


    

Enduros Chriga.


  

Publiken.


.

Så har våran dag sett ut idag. Får se vad Vinja och jag hittar på i morgon. Skulle vilja fota lite flera hundar som jag missat och även få lite flera/bättre bilder på dom jag har fotat.


Med lite tur så kommer jag i säng lite tidigare i kväll, 4,5 timmar känns som en aning för lite sömn.


Hoppas att allt är bra med andra där ute. Får läsa ikapp lite bättre hos er när jag kommer hem och sitter vid en bättre data.


Sköt om er alla där ute   .

Av Heratorpets Vinja - 30 juli 2011 00:46

Klockan är snart 1 på natten så det kommer en väldigt snabb uppdatering.


Idag på fm så blev det lite sökträning för Vinja igen. Var verkligen duktig och kom ihåg gårdagens träning. Fick även leta på en figge utan synretning, och efter lite letande så löste hon det bra   .


Efter lunchen blev jag total däckad så Vinja och jag la oss och sov några timmar i husvagnen   . Var så jätte skönt.Lite bilder


På kvällen så har Vinja fått gjort lite bita övningar på Daniel. Det tyckte hon var super kul   . Men hu så arg hon blev också   .


Lite bilder från kvällens bita övningar kommer det här.


Först ut är Enduros Dio med husse som har lite lekövningar.


.

      


  

Linda och Enduros Clicker.


    


  

Vinja och figgen Daniel.


    

Bråka och Daniel.


  

Daniel och Barvatorps Wasp.


.

Detta är vad vi gjort idag. Nu är det verkligen dags att sova lite för vi ska ju upp kl 7.


Är ledsen att jag inte hinner in hos er så mycke under dom här dagarna. Försöker iaf svara till er som skickat kommentarer.


Natti, Natti



Av Heratorpets Vinja - 28 juli 2011 23:59

Ja då är första dagen på lägret slut. Idag så har jag och Vinja varit med och testat på lite sök. Var bara dom första hitta övningarna eftersom hon inte gjort sånt förut.


Vinja tyckte det var kanon kul   och jag tyckte hon var duktig.


Har varit lite blandat väder här idag. När vi var i Kjula och körde sök så kom det en liten regn skvätt   , men större delen av dagen så har det varit rätt varmt   . Var meningen jag skulle kört lite lydnad på em, men eftersom det var rätt varmt ute och hon var rätt trött efter söket så blev det bara vila på em   .


Har fotat lite från söket idag, tyvärr så blev ju inte alla hundar fotade för jag figgade till några och sen körde jag Vinja. Men några bilder ska ni få se, bara hoppas det inte tar allt för lång tid att ladda upp dom nu.


.

  

Johan och Enduros Denver.


  

Linda och Enduros Clicker.


  

Jenny och Bråka.


  

Lilla malle valpen Asta.


  

En trött Vinja efter dagens sökarbete.


.

Ja det var en liten kort uppdatering vad vi gjort idag. I morgon fm så blir det mera sökträning för Vinja och mig. Ska bli kul se vad hon kommer ihåg från dagens träning.


Ska försöka hinna med en snabbis in till er också nu, men klockan är snart halv 1 och klockan ringer 7 i morgon   .


Hoppas att ni alla haft en bra dag.

Av Heratorpets Vinja - 28 juli 2011 00:17

Jaha då sitter man i husvagnen på Strängnäs Bk på lägrets första dag.


Tyvärr så har strömmen försvunnit så jag sitter här i mörkret   . Får hoppas att vi kan lösa det tills i morgon.


Har inte hänt så mycke än mera än jag installerat mig och Vinja i husvagnen.


Hinner tyvärr inte besöka er i kväll för jag ser knappt nått alls att skriva.


Håll tummarna det löser sig med strömmen tills i morgon så jag ser nått och kan då även besöka er också.


Här kommer en bild på hur jag och Vinja bor.


  


Hoppas att allt är bra med alla.


Är tyvärr tvungen att lägga in och godkänna när ni kommenterar för den galna människan på andra sidan Atlanten har börjat skriva en massa skit här.


Sköt om er och natti, natti

Av Heratorpets Vinja - 26 juli 2011 23:06

Hmm, måste nog erkänna att det här nattsuddandet man håller på med inte är så bra kanske Thinking. I natt var nog kl 3 igen innan ja la mig. Om man då sover till runt 10, vilket man väl behöver när man lägger sig så sent. Så försvinner ju dan så fort ivägPouty. Men vad gör man när det är så skönt att sitta uppe när alla soverPillow och man får titta på precis vad man vill på Tvn  Thumbs Up .


Sen har ju jag ju en väldans tur att en av mina kära bloggkompisar också är en nattuggla och sitter vid datan halva natten Computer.


I morse hade jag i alla fall tur att sambon vaknade tidigt och rastade Vinja på morgonen. Så skönt att ligga i sängen och dra sig lite till.


Mitt på dan var det dags att ut och rasta igen. Blev då en sväng ut mot udden och till Torsharg. På Torharg så blev det en liten mini träning idag bestående av Framåtsändande och apportering.


Framåtsändande gick rätt bra, fast jag hade bollen som dragning och för att få henne gå rakt. Körde det 2 ggr åt varje håll och sen blev det lite saktagående träning.


Metallapporten blev det också, 2 ggr utan ett enda startskall Woohoo!. Känns verkligen skönt att hon varit tyst så länge nu. Så nu får vi börja träna på farten in för den går inte så speciellt fort. Men det är väl bara kämpa på och träna vidare på det.


Lite bilder från det kommer här.


.

  

Måste självklart kolla in lite bryggor.


  

Redo för ett framåtsändande.


  

Duktig flicka med apporten.


  

Bollen får man när man är duktig.


  

Man blir törstig av att träna.


  

Mörka moln kom in och det började regna, så det var bara att skynda sig hem.


.

På kvällen har vi varit hundvakt åt Zäpo då Angie jobbade. Vid halv 9 blev det en promenad ut mot Viggeby och tillbaka. Lite drygt 7 km fick vi ihop på dagens sväng.


Var inte heller lätt att ta några kort då det var en enorm dimma ute så inte var det lätt att få så bra kort heller   . Men ni får nöja er med en lite sämre kvalitee idag då jag inte kan rå på vädret.


.

  

Jag och Vinja myser i soffan.


  

Zäpo vill också vara med och gosa.


  

Zäpo och Vinja har kollat in en brygga.


  

Vinja smyger på Zäpo.


  

Solnedgång vid udden.


  

Vinja och Zäpo ute i dimman.


        

En massa bus ute på gärdet blev det.


  

Zäpo tar en paus.


  

Solnedgång i dimman.


  

Så här dimmigt var det ut mot Viggeby.


  

Kunde inte låte bli att fota en solnedgång till   .


  

Ser riktigt spöklikt ut med all dimmaBlack Bats.


  .

Ja så har våran dag sett ut idag. I morgon så åker jag och Vinja på läger fram till söndag. Tar ev med datan för att försöka uppdatera lite kort, men vet inte helt säkert om internet funkar där ute, brukar vara jätte dålig mottagning där ute tyvärrThumbs Down. Om det inte funkar så är vi hemma på söndag igen. Men jag hoppas det kan funka så jag kan uppdatera lite i varje fall. Men det kommer tyvärr i så fall inte bli så mycke kort då det tar en halv evighet ladda ner kort med det mobilabredbandet Thumbs Down.


Bara hålla tummarna att det funkar för jag vet inte om jag klarar mig utan er alla i så många dagar Sad.


.

En liten historia till ska jag väll i alla fall bjuda på idag igen. Dom börjar tyvärr ta slut snart men några till finns det   .


.


Ljug inte för mamma!


Tom hade bjudit hem sin mor på middag. Under middagen kunde inte hans mor undgå att lägga märke till att Toms rumskompis Per var väldigt stor och ståtlig. 


Hon hade länge misstänkt att de två var något mer än bara rumskompisar sa hon frågade sin son om det var så att de var mer än kompisar. Men Tom förnekade det hela och försäkrade sin mor om att de bara var rumskompisar. 


En vecka senare sa Per till Tom:
'Har du sett den vackra soppsleven i silver? Den har varit borta ända sen din mor var här på middag. Du tror väl inte att hon tagit den?' Tom trodde inte det men han skickade henne ett mail för säkerhets skull; 


Kära mor, jag säger inte att du 'tog' eller 'inte tog' soppsleven men det är ett faktum att den har varit borta ända sedan du var här på middag. Hälsningar Tom.

 
Några dagar senare fick han svar från sin mor:
Kära Tom, jag säger inte att du 'ligger' eller 'inte ligger' med Per, men faktum är att om han hade sovit i sin egen säng hade han hittat soppsleven för länge sedan. Hälsingar Mor


Dagens visdomsord : LJUG INTE FÖR MAMMA!







Av Heratorpets Vinja - 25 juli 2011 23:54

Halloy på er allaHello.


Klockan rasslade iväg snabbt nu på kvällen så jag ska försöka fatta mig kort om dagen så man kan få gå och lägga sig snart.


Har idag varit och hälsat på Vicky, Happy, Molle o Texas. Jösses vad den lilla har växt, förra gången jag såg honom såg han ut som en liten kattunge Kitty 5, men nu ser han ju ut som en hundvalp  Puppy.


Vinja var jätte duktig med lille Texas och lekte en hel del med honom.


Här kommer lite bilder från när vi var där.


.

  

Happy, Vinja o lille Texas leker.


  

Texas o Vinja.


  

Vinja och Happy.


  

Vicky och Texas.


  

Texas.


  

Texas i närbild.


  

Texas, Vicky och Vinja.


  

Lille Texas.


  

Mattes lilla pärla.


  

Pirayan Texas.


      

Vinja och Texas busar.


  

Vinja hittade ett trasigt lock att leka med.


  

Matdags för ett av lammen vars mamma inte vill ha den.


.

På kvällen så tog jag och Angie en redig promenad  Walking The Dog Female . Blev en sväng ut mot udden, förbi Torsharg, ut mot Viggeby, förbi Gärtre och Glömsta gård och sen förbi Gökstens skolan och hem.

Fick ihop lite drygt 9 km på den svängen.


Tyvärr så han det bli för mörkt för bilder från våran promenad, men några när Vinja kollade in bryggan blev det.


.

      


.

Nu ska ni få läsa en häftig sak som jag fick för ett tag sen av en kompis. Ska bli kul att se om ni kan läsa vad det står fast bokstäverna är en hel del huller om buller.


Tala gärna om om ni kunde läsa den.


.



Ganska häftigt det här!!! 
 
 

 
Kan du lsäa dteta?
Braa 55% av floekt kan.


Jag kndue itne tro att jag fkaitkst kndue frsötå vad jag lstäe. Den
fneoelmana kfraetn i mnänisnaks hjnräan kan, elnigt en undiöserknng i
Cmabrigde Uinervtisy, lsäa oedrn i vlkien odnrig som hlset, det edna
vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Rsteen
kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det unta ngåra porlbem.
Vrfaör vi kan det, är att hjnräan lsäer itne vrjae bostakv för sig, utna
hlea odert som en hel. Hägtfit va? Och jag som altild ttort att svata rtät
viart vitgkit!







Av Heratorpets Vinja - 24 juli 2011 22:49

I morse när jag rastade Vinja så var jag väldans glad åt alla mina kilon   . Det blåste ju nästan storm ute Tornado. Verkligen inte skönt alls kan jag tala om, och mulet var det också och har varit så nästan hela dagen Black Cloud.


Har varit en sån där seg dag idag vaknade vid 9, rastade Vinja och gav henne mat. Hamnade sen i soffan vid Tvn Recliner, käkade lite frukost och fortsatte slappa vid Tvn. Tror nog även jag somnade till igen också  Sleeping.


Vid halv 3 taget så blev det en tur ut till udden med Vinja för lite rastning och borstning. Har börjat fälla en massa igen.


Lite bilder från den svängen börjar vi med.


.

  

Vinja poserar lite framför en av alla "sina" bryggor.


  

Riktigt mörka moln var det.


  

Vinja ute vid udden.


  

Hittade en kul pinne att busa med.


  

Blev lunch i bilen.


  .

Var lite lat med matlagningen så vi åkte till kvällskröken och köpte oss varsin 200 gr hamburgare med alla tillbehör och räksallad  Burger Joint, det var väldans mums och mätt blev man också. Så efter maten blev det åter igen lite slappande i soffan Couch Potato.


På kvällen så blev det en promenad för Vinja och migWalking The Dog Female . Blåste fortfarande en massa så gå ut mot Viggeby kunde man glömma. Blev istället svängen ut mot Kolsta och sen genom skogen och hem. Ca 7 km fick vi ihop på dagens promenad.


Självklart blev det även lite bilder från den svängen   .


.

  

Mysko väder var det....När man kollade över båtslipen såg det ut att bli regn vilken minut som helst....


  

Men på andra sidan gatan så var det hur fint som helst.


  

Lite mumsiga hallon hittade jag.


  

Vinja har en liten vattenpaus.


  

Vinja hittade en redig pinne som hon kämpade med.


  

Hmm, hur ska man lösa dett nu då.....


  

Går kanske bättre från det här hållet.


  

Går kanske att gnaga av den.....


  

Ser ni nått som inte hör hemma på den här bilden???? Ser ni den oranga vägpinnen mitt i skogen, fattar verkligen inte hur den hamnat där Thinking.


  

Denna stora svamp växer på en stubbe vid udden, men jag har ingen aning om vad det är. Kanske kan Sigge svamphunds matte veta vad det är....


.

Ja, det är vad vi har sysslat med idag. Nu tänkte jag ni skulle få er en liten rolig historia igen. Får väl på förhand be alla manliga läsare om ursäkt och hoppas ni inte tar den allt för hårt   .


.

Mamma och pappa satt och tittade på TV. Mamma sa:
"Jag är trött och det börjar bli sent. Jag tror att jag vill gå och lägga mig".
Hon gick ut i köket för att göra i ordning mackor till nästa dags lunch, tömde popcornbunkarna, tog ut kött ur frysen till dagen därpå, såg efter hur mycket cornflakes det
fanns kvar i kartongen, fyllde socker i skålen, satte socker och
skedar på bordet och gjorde kaffebryggaren klar till att brygga.


Sen la hon kläder i torktumlaren, satte på en ny tvätt, strök
en skjorta och sydde fast en lös knapp. Hon tog tidningarna, som låg på golvet.


Hon samlade ihop leksaker, som låg på bordet, och la telefonboken ner i lådan. Hon vattnade blommorna, tömde en tvättkorg och hängde upp en handduk, så att den fick torka. Hon stannade vid skrivbordet
och skrev en lapp till skolan, la fram små pengar till barnen och samlade upp en bok, som hade gömt sig under en stol. Hon skrev ett födelsedagskort till en väninna och satte ett frimärke på kuvertet, skrev en minneslapp och la båda bredvid sin portmonnä.


Sen tvättade hon ansiktet, tog på nattkräm, borstade sina tänder
och kammade håret.


Harry ropade från vardagsrummet :
'Jag trodde att du var på väg att gå och lägga dig?'
'Jag är på väg', sa hon. Hon hällde vatten i hundskålen, släppte ut
katten och såg till att alla dörrarna var låsta. Hon tittade till barnen,
släckte deras lampor, hängde upp en blus på en stol och la
några smutsiga strumpor i tvättkorgen o pratade kort med barnen, som satt uppe och gjorde läxor. I hennes eget sovrum ställde hon väckarklockan,
la fram kläder till nästa dag och tog överkastet av sängen. Hon
skrev 3 saker till på minneslappen.


I samma ögonblick stängde Harry av Tv-n
och sa till sig själv, 'Nu vill jag gå och lägga mig...' och det
gjorde han.
Skicka detta till 5 fenomenala kvinnor och alla andra som tål att
läsa detta!
Du är en av dom fenomenala











Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards