Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Träffat Vicky & Långpromenad Med Angie På Kvällen

Av Heratorpets Vinja - 25 juli 2011 23:54

Halloy på er allaHello.


Klockan rasslade iväg snabbt nu på kvällen så jag ska försöka fatta mig kort om dagen så man kan få gå och lägga sig snart.


Har idag varit och hälsat på Vicky, Happy, Molle o Texas. Jösses vad den lilla har växt, förra gången jag såg honom såg han ut som en liten kattunge Kitty 5, men nu ser han ju ut som en hundvalp  Puppy.


Vinja var jätte duktig med lille Texas och lekte en hel del med honom.


Här kommer lite bilder från när vi var där.


.

  

Happy, Vinja o lille Texas leker.


  

Texas o Vinja.


  

Vinja och Happy.


  

Vicky och Texas.


  

Texas.


  

Texas i närbild.


  

Texas, Vicky och Vinja.


  

Lille Texas.


  

Mattes lilla pärla.


  

Pirayan Texas.


      

Vinja och Texas busar.


  

Vinja hittade ett trasigt lock att leka med.


  

Matdags för ett av lammen vars mamma inte vill ha den.


.

På kvällen så tog jag och Angie en redig promenad  Walking The Dog Female . Blev en sväng ut mot udden, förbi Torsharg, ut mot Viggeby, förbi Gärtre och Glömsta gård och sen förbi Gökstens skolan och hem.

Fick ihop lite drygt 9 km på den svängen.


Tyvärr så han det bli för mörkt för bilder från våran promenad, men några när Vinja kollade in bryggan blev det.


.

      


.

Nu ska ni få läsa en häftig sak som jag fick för ett tag sen av en kompis. Ska bli kul att se om ni kan läsa vad det står fast bokstäverna är en hel del huller om buller.


Tala gärna om om ni kunde läsa den.


.



Ganska häftigt det här!!! 
 
 

 
Kan du lsäa dteta?
Braa 55% av floekt kan.


Jag kndue itne tro att jag fkaitkst kndue frsötå vad jag lstäe. Den
fneoelmana kfraetn i mnänisnaks hjnräan kan, elnigt en undiöserknng i
Cmabrigde Uinervtisy, lsäa oedrn i vlkien odnrig som hlset, det edna
vkitgia är att den fsötra och stsia btkosaevn stetir på rtät palts. Rsteen
kan vraa hluler om bluler och du kan ädnå lsäa det unta ngåra porlbem.
Vrfaör vi kan det, är att hjnräan lsäer itne vrjae bostakv för sig, utna
hlea odert som en hel. Hägtfit va? Och jag som altild ttort att svata rtät
viart vitgkit!







 
 
Malin & Jason

Malin & Jason

26 juli 2011 01:16

Kikar in och lämnar ett litet avtryck :) .. Hoppas allt är bra och att ni njuter av dagarna,ja extra mkt av dom som erbjuder sol och värme :)
Fina bilder. .. som alltid! Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 juli 2011 01:44

Jaa, jösses vad han växt!!! Färgerna är ju precis som en berner.
Känns tryggt att Vinja glömmer titta till alla bryggor, hihi
Haha, vad häftigt! Det var ju inga problem alls att läsa det. Mycket märkligt.
Det gäller att ge kommandot precis rätt, så inte vagnen fastnar någonstans ;-)
Vet du vad vi är? Riktiga nattsuddare!!!
Natti, natti
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

26 juli 2011 06:42

Haha min hjärna är så huller om buller så jag hade inga problem;-))))
Härliga lekbilder, mycket BC valpar dyker det upp hos cybervännerna.
Ha en bra dag;-)))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

26 juli 2011 07:55

Härliga busbilder :) Ni ser ut att ha haft en riktigt mysig dag bland två och fyrbenta vänner.

http://timsevimse.wordpress.com

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

26 juli 2011 07:57

Vad snäll Vinja är med andra hundar tom med ett busfrö som Texas;) Om texten nedan...coolt! Våra hjärnor är fantastiska!

http://www.starsweepers.se

 
Madde

Madde

26 juli 2011 09:18

Mysiga valpbilder!

Hade inga problem att läsa texten (inte första gången jag såg den heller) rätt häftigt eg.
Ha en trevlig dag.

http://working-gsd.se

 
Ingen bild

Vicky

26 juli 2011 10:34

Oj vad trötta Texas var efter att ni hade åkt. Fina Vinja var så duktig och lekte så bra.

 
 Rudi

Rudi

26 juli 2011 12:25

Vilken goding Texas har blivit då! Blivande lydnadschampion, eller vad är planen för honom?
Skönt att ni fick till en härlig långpromenad! Idag är det så hett här igen så det inte går att gå mer än några km innan Rudi stupar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Malin

Malin

26 juli 2011 13:54

Får jag be dig om en tjänst?
Om jag får .. kika in på min blogg!
kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

26 juli 2011 21:32

Gäller att säga ifrån i tid :-) Lilla Texas. Min hjärna är också huller om buller för jag kan läsa det också ;-) Har sett det förrut *f*

http://www.razzeltrazzel.se

 
Patricia

Patricia

26 juli 2011 22:55

Som vanligt, underbara hundbilder!!
Den där huller om bullertexten var också intressant, det gick faktiskt att läsa den.
Kul!!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 juli 2011 23:41

Haha.....nu blev jag först hit ;-) Hoppas din dag varit behaglig? Här har vi det väldigt kvavt, fuktigt och varmt. Hundarna blir helt slut efter promenaderna. Men i morgon är det dags för simning igen. Skönt! Ska visst försöka ta dom själv i bassängen??? Hur nu det ska gå? "Sjukgymnasten" ska även hjälpa mig, så jag får till några bilder på Quila o Ronja.
Tittar in i morrn igen, nu väntar madrassen.
Kram på dig

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

27 juli 2011 11:00

Jätte fina bilder :)
Hihi kunde faktiskt läsa! Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards