Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 november 2011

Promenad & Dragträning

Av Heratorpets Vinja - 15 november 2011 22:45

Idag så har vi haft lite sol hos oss   . Fram till lunch hade vi rätt mycke sol, men sen på em så blev det lite mera moln   .


På fm så var jag med sonen till lasarettet med hans öra som haft en knöl som kom ut en massa gegga ur. Han har haft en liknande på halsen som han fick operera bort, men den idag behövdes inte utan han fick bara lite örondroppar eftersom det var lite inflammerat.


Vid 1-taget så gick jag och Angie en promenad  Walking Dog , blev en tur ut mot udden och bort mot Viggeby.


Idag så fick Vinja ett litet dragpass igenTug of war, ca 10 min blev det även denna gång. Måste försöka ta reda på hur ofta man kan/bör träna drag och hur snabbt man ska öka på tiden.


Dagens sväng blev ca 7 km.


.

  

Vinja väntar på att hennes promenadsällskap ska komma.


  

Passar på att sköta sina sysslor medans hon väntar.


  

Hmm, är dom på väg snart måntro....


    

Äntligen kom Zäpo så dom fick busa lite.


  

Lite nyheter måste man ju hinna att läsa också.


  

Härligt med solen.


  

Ha ha, du kan inte ta mig morsan....


  

Lite bus.


  

Lite mera roliga nyheter.


  

Se upp grabben för nu kommer jag.


  

Vinja kämpar med kedjorna.


  

Mattes fina flicka   .


  

Zäpo har hittat en kul lerkockla.


  

Så söta dom är mor och son.


  

Bildbevis på att vi haft lite blå himmel idag.


  

Lite dragkamp med en pinne.


  

Dom är så söta när dom kämpar om samma pinne.


.

På kvällen så har vi hjälpt dottern som håller på att flytta, så det har blivit en massa springande i trappen  Phew.


Ja, så mycke mera än så har det inte hänt här idag. I morgon så jobbar jag em så jag hoppas att solen kan visa sig lite då också  Sunshine , det vore ju kanon  Thumbs Up .


Nu ska jag kolla lite vad ni gjort och sen gå och sussa lite   












 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 november 2011 23:43

Jaha ja, Vinja fick dra kedjor i dag :-) Hur mycket väger dom?
Tänkte omm man jämför med sennenvagnen. En sån´tur att du också fick se solen ;-)
Ja, vaccination kan man prata om länge. SKK´s regler för utställning, är vart fjärde år. Dom rättar sig efter SVA´s rekommendationer. SVA, går i sin tur efter jordbruksverket. Dom borde man ju kunna lita på.
Skönt att det räckte med droppar i örat :-)
Håller tummarna för sol i morgon också.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Malin

Malin

16 november 2011 03:12

Jätte fina bilder du bjuder på i vanlig ordning :)
Skönt att det inte var nått "allvarligare" med knölen och hoppas medicinen hjälper :) ...
Hoppas du får en bra onsdag och att solen vill visa sig :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 november 2011 06:34

Härligt med lite solsken;-)
Fina bilder.
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

16 november 2011 08:43

Vilka härliga bilder det blir i solen, i sthlm är det kallt och frostigt idag *burr*

Hoppas du får en fin dag.

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

16 november 2011 11:26

Att flytta ger bra motion,speciell om man får springa lite i trappor ;)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 november 2011 18:40

Hur mycket väger kedjorna? :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

16 november 2011 18:48

Härligt väder ni hade, ser så somrigt ut med grön gräsmatta, annat än det vita som vi har här. Vore det sånt där väder så skulle jag vara på promenix hela dagarna, men här så var det griskallt, inte nåt riktigt läge för promenixer, för matten är lite snuvig.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 november 2011 19:08

Sv: Ökar man gradvis tror jag inte att det är någon större fara - men det kan ju alltid vara bra att vara på den säkra sidan! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Christina

Christina

16 november 2011 20:11

Jättefina bilder på superfina schäfrar :)

http://christinarooth.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards