Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Heratorpets Vinja - 9 november 2011 22:30

Japp, då var man ledig igen dåNa-na-na-na, är så skönt. Börjar igen på måndag morgon.


Vad har hänt här idag dag då undrar ni. Jo vid halv 12 så gick jag upp och gav Vinja lunch, sen så hamnade jag vid datan en stundComputing sen blev det lite slappande med frukost vid Tv:n  TV 3 .


Och varför gå upp så tidigt undrar ni säkert när man kan få sova  Thinking , ja det kan man ju undra. Men just då kände jag mig rätt pigg så det var lika bra att gå upp.


Vid 2 taget så var det dags för en promenad  Walking The Dog Female, blev en tur ut till Viggeby och tillbaka som blev ca 7 km.


Men idag så har vi testat nått nytt. För ett tag sen så så fick jag tips från Madde http://schaferlyan.blogspot.com/ att dragträning var bra träning. Så för ett tag sen så inhandlade jag lite kedjor men dom låg i skåpet ett tag tills vi idag testade det.


Det gick jätte bra och Vinja var jätte duktig   . Kedjorna väger nästan 3 kg och fick en dragvikt på ca 1,5 kg. Beror lite på underlaget om det blir mera eller mindre. Eftersom hon aldrig testat detta förut så blev det en mjukstart på ca 10 min, vilket hon klarade galant   .


Är sen meningen att dragvikten ska dubblas till nånstans mellan 3-4 kg sen när hon är van, och sen blir ju även tiden hon drar längre. Men än så länge får den har vikten räcka ett tag.


Bävar bara för den dagen jag ska släpa runt på 6 kg kedjor i ryggan under den tiden som hon inte drar dom  Phew.


Glömde föresten säga att vi haft ett kanon väder här idag med blå himmel och sol   .


Lite bilder från våran promenad och debut med dragträningen kommer här.


.

  

Solen på väg upp i morse strax före kl 7.


  

Kolla vad härligt, en klar blå himmel   .


  

Solen lyser över ån i Torshälla.


  

En snabb koll på en brygga han Vinja med.


  

Spanar lite från stubben.


  

Längst ut vid udden.


  

Vinja redo för lite dragträning.


  

Det blev ett långt ekipage.


  

Drar på gräset.


  

Och kämpar på grusvägen.


  

Vinja med dagens träningskit.


  

Månen på ena sidan gärdet.


  

Och solnedgång på andra sidan gärdet.


  

Vinja med sin boll efter dagens träning.


  

Började bli lite dimma på tillbaka vägen.


  

Solnedgång vid udden.


.

I morgon så ska jag och Vinja iväg på lite äventyr igen, så det gäller att det inte blir för sent till sängen.


Ska kolla lite vad ni gjort för kul idag och sen gå och sova   .


Hörs i morgon   .










Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards