Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Heratorpets Vinja - 11 november 2011 23:25

Idag så har det verkligen varit en hektisk men kul hunddag. Började med att klockan ringde strax efter kl 7  Alarm Clock , var verkligen inte så pigg då vill jag lova. Gick upp, ut och rasta Vinja och gav henne och mig frukost  Sipping Tea.


Strax före halv 9 så åkte vi iväg för att träffa Laila och hennes sökgäng. Vi var sammanlagt bara 4 st och det var visst i någraste laget för att flyta på ordentligt sa dom. Men jag tyckte det gick jätte bra   .


Vinja fick göra dom första övningarna som man tränar på, för även om vi testat några gånger så var det ju rätt länge sen. Hon skötte sig kanon min lilla flicka och hon tyckte verkligen det var super kul   . Inte nog med att Vinja blev motionerad, matten fick ju springa en hel del i skogen också    .


Har tyvärr inga bilder från själva sökträningen.


Efter vi tränat så gick jag & Vinja och Laila, Kenzo & Izac en liten sväng i skogen. Var inte så lång runda, bara några km tror jag.


Här lyckades jag i alla fall få lite bilder   .


.

 

Vinja på väg över lilla gärdet vi gick på.


   

Lille Izac.


    

Vinja på väg bort och Izac kollar in vad Kenzo gör.


  

Izac gillar att smyga på Kenzo.


  

Som sagt, Izac gillar verkligen att smyga på Kenzo.


  

Izac, Vinja & Kenzo.


.

Vid halv 1 taget så åkte jag och Vinja hem från Laila. Var rätt seg så det blev fusk lunch på Mc Donald, så det blev att ta med sig ett gäng hamburgare hem  Burger Joint . Kände att jag behövde hinna vila lite innan jag och Vinja skulle iväg igen.


Och var va vi då undrar ni säkert. Jo vid 5-taget så åkte jag, Jessica, hennes dotter och mamma och kollade på invigningen av den nya inomhus hallen som dom byggt i Tumbo/Kvicksund som heter AHA Hundupplevelse. Kan ju säga det att jag blev verkligen inte imponerad av den hallen  Thumbs Down. För det första så har dom absolut ingen värme alls där inne så det lär ju bli svinkallt där på vintern med bara plåtväggar, sen ligger det bara sand som underlag. Hur kul är det om man vill träna kryp t ex, sen fick man ju åka hur långt som helst på en massa kringel krokiga vägar som gick över en massa gärden. Kan ju tänka mig att dom vägarna blåser attans fort igen om det blåser och snön börjar att driva.


Så inte lär det bli nån träning där för oss i vinter, ska vi träna inne så hyr jag nog hellre Kungsörs hallen.


.

  

Så här såg det ut i hallen. Tycker det mera liknar ett ridhus en ett träningsställe för hundar.


.

Efter vi kollat klart så bar det iväg till Strömsholm för lite simträning   . Som vanligt lika uppskattat av vovvarna, vi uppskattade också att få komma in i värmen för där borta i hundhallen så var det attans kallt   .


Vinja simmade ca 30 min och gjorde 2 ggr 2 min i Jet streamen, så det var en rätt trött Vinja som jag fick med mig hem idag   .


Lite simbilder fick jag också ihop, tyvärr så är jag inte säker på om det är Gnista eller Glimma på vissa bilder. Men ni får kolla i alla fall, och skriver jag fel så får väl Jessica rätta mig   .


.

  

Gnista redo för att gå i bassängen.


  

Vinja har kul i vattnet.


    

Tror det är Gnista på bägge bilderna.


    

Mattes pärla.


  

Tror detta är Gnista.


  

Vinja och jag tror det är Glimma bakom.


  

Ingen aning vem det är, men en vild chansning att det är Glimma.


.

Vi var hemma igen vid 21,30 ungefär, så det har blivit en väldans lång dag idag. I morgon så ska vi träffa Janne för att spåra lite. Det ska bli kul   för det var ju ett tag sen vi spårade nu. Antar att det är spårupptagen som vi ska träna på då det var ju det som strulade när vi tävlade.


Ska försöka hinna in en snabbis till er andra nu innan jag lägger mig. Men det får bli en snabbis då klockan är nästan 00,30.


Hoppas att ni alla haft en bra fredag  Kisses 










Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards