Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Vi Har Haft Sol Här Idag :)

Av Heratorpets Vinja - 28 november 2011 22:15

Vill ni höra nått helt otroligt......Vi har haft sol här idag   , så himla härligt  . Tyvärr så blåste det en hel vilket inte var så jätte skönt tyvärr    . Men med det den härliga solen kunde jag stå ut med blåsten.


Idag så var det em-skift som stod på schemat så vi gick promenad på fm. Helt klart bättre jobba em nu när det blir mörkt så fort ute på em, sen rätt skönt slippa gå upp halv 5 på morgonen också  


Blev en tur ut mot Kolsta och sen skogen och elljussspåret hem. Dagens sväng blev ca 8,5 km och idag så fick Zäpo följa med. Angie jobbade dag så när hon slutar är det ju becksvart ute, så gossen fick följa med oss ut på en promenad idag i det fina vädret  .


Lite bilder lyckades jag få i det fina vädret. Blir helt klart mycke bättre kort när solen skiner ute.


.

  

Så härligt med bra väder.


  

Lite poserande på hösilagebalarna.


  

Men skynda dig då morsan.....


  

Fina Zäpo i solen.


  

På vägen ut mot Kolsta.


  

Zäpo har bråttom men Vinja väntar på sin matte.


  

Söt liten sommarstuga i skogen.


   

Mattes lilla pärla.


   

Solen lyser vackert mellan träden.


   

Vinja har hittat en kul pinne.


   

Två glada vovvar med varsin pinne.


  

Det hade blåst omkull en stor tall på kalhygget. Tur man inte gick där när det hände.


  

Sitter så fint och väntar när en joggare sprang förbi.


  

Man blir törstig när man är ute.


  

Men hallå morsan.....Spara lite vatten till mig också.


  

Vilken tur att jag också fick vatten.


  

Vinja hittade sig en redig pinne som hon bar omkring på.


    

Sen blev det lite dragkamp med pinnen.


  

Poserar fint i solen.


  

Fina gossen Zäpo.


  

Det är vackert med solen som lyser vid ån.


  

Blev lite stubbposering också.


.

Ja det är vad som hände på fm här idag innan jag åkte till jobbet. Tänkte försöka komma inte allt för sent i säng i kväll, om det går. Skulle behöva sova ordentligt   .


I morgon fm så ska jag och Ingrid gå en promenad hemma vid henne. Hoppas att det är bra väder så man kan få lite fina kort.


Nu ska jag kolla lite vad ni gjort idag och sen lägga mig. Ha det så bra så hörs vi i morgon igen   .


 

 

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 november 2011 22:31

Jaa, visst blir man glad av lite sol. Den lyste så fint här också!!!
Kameran fick jobba ordentligt, haha. Lika bra att passa på.
Hoppas ni får härligt väder i morgon också, för bilder vill vi ju se ;-)
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 november 2011 23:02

Dom fullkomligt ääälskar SKIT!!! Riktiga "skithundar" med andra ord, hahaha. Dom brukar få ligga ute o torka, så går det lätt att borsta bort. (Eller också tar jag blåsen, så klart!)
Jaa, vi ska prova i morrn. Lade varsitt spår i dag, 600 m, med vinklar och så. Tyckte det gick bra. Dom följer spåret och hittar sina skankar. Nu vet ju inte jag så mycket om det här, men det får jag reda på i morgon. Han som håller i det, ska visst vara jättebra.
Tyckte mig se en liten haltning på Quila i dag, så finns det minsta antydan i morrn, så tar jag bara Ronja.
Kram igen

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 november 2011 23:20

Tack, tack. Lägger inte ut din kommentar i kväll. Det finns så mycket folk som har bekymmer ;-)
Berättar hur det går i morrn.
Natti!

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 november 2011 05:33

Man blir glad så fort solen visar sig - men tyvärr så hinner jag inte få glädje av den eftersom jag jobbar inomhus hela dagarna! :S

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

29 november 2011 06:35

Vi hade också sol men det blåste så det var inte skönt att vara ute direkt. I morse var det skönare ingen blåst och 4 grader varmt.
Fina bilder, ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

29 november 2011 07:03

Vilka härliga solbilder :)! Vi hade oxå fint väder igår men nån hundrunda blev det inte förrän mitt i natten (ljusmässigt alltså). Hoppas att vädret håller sig fint och att det inte blir nån mer storm *ruggigt*. Kramar från Skåne!

http://www.palmstrand.se

 
Ingen bild

Jenny N

29 november 2011 09:31

Åh så härligt ni hade det! Dom är fina tillsammans Vinja och Zäpo :)

SV Jag det är lite knepigt att ha hund fast vara utan... Det är mest hundtussarna på golvet som faller på min lott ;)

 
Sara

Sara

29 november 2011 09:47

Underbara sol!! :D
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

29 november 2011 10:14

Visst är det skönt med solen!!! :-) Vi har fint väder här idag också, så får nog bli en långpromenad idag med.
Vi tycker också om att jobba eftermiddagen, slippa stiga upp så tidigt.
Vinja och Zäpo är lika fina som alltid där de poserar :-) Hoppas ni får en bra dag idag också!
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 november 2011 12:52

Sv: Vädergudarna bjuder på kalla vindar och duggregn idag - och sen verkar jag ha åkt på någon version av influensan också :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Sofie

Sofie

29 november 2011 15:35

ja vilket härligt väder det har varit igår. Då var det snö och minus här. Idag plus och snön håller på och försvinner. Även mulet igen. Himla trist men det var skönt med lite sol :) i alla fall en dag.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

29 november 2011 17:03

Tanken har faktiskt slagit mig att ta kontakt med sbk. För att de har betet sig så jävla fult. Jag tycker också att alla ska ha samma chans.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 november 2011 19:02

Sv: Tack så mycket! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Annica

Annica

29 november 2011 20:44

Ja du man blir chockad dom få dagarna solen lyser, idag var det en sån där mörk dag här...mörkt redan kl 14 så trist:( gäller att sätta på sej rejält med reflexer när man går på vägarna.
Haha jaa du snusklukten var enorm...hoppas få slippa det hädan efter:)
Fina bilder du fick till=)
ha det bra:-)

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards