Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 31 december 2010

Av Heratorpets Vinja - 31 december 2010 20:42

Ja då var det inte så många timmar kvar av det här året. Kommer nog ta ett tag innan man lär sig skriva 2011Hmm.

 

Min förkylning hänger ihärdigt i fortfarande och jag känner mig allmänt segWinter Cold. Hoppas verkligen den kan ge med sig snart för det börjar kännas riktigt jobbigt  Sadly I Can't .

 

Har i alla fall lyckats släpa mig ut på en promenad med Angie och grabbarna  Walking Dog. Blev en sväng ut mot Kolsta, Vinja och Zäpo hade som vanligt jätte kul och for omkring och busade. Känns skönt att hon får busa lite med sonen när man själv inte orkar göra nått kul med Vinja.

 

Dagens promenad blev ca 7,5 km. Vi har haft ett kanon väder idag. En blå himmel, strålande sol   och ca 8 minus grader ute. Riktigt skönt har det varit ute.

 

 

  

Mitt lilla gulltroll.

 

  

Härlig blå himmel.

 

  

Zäpo ser ut att ha tappat huvudet.

 

  

Morsan har övertaget.

 

  

Håll dig lugn grabben.

 

  

Hoppsan, bäst att akta sig för grabben.

 

  

Morsan på hugget.

 

  

En snöig Zäpo.

 

  

Zäpo sitter fint.

 

  

Rex och Zäpo i solen.

 

  

Rex med sin boll.

 

  

Hela fina gänget.

 

  

Vinja och Zäpo busar medans Rex letar efter sin boll.

 

  

Mycke bus blev det.

 

  

 

  

 

  

Gruppbild i solen.

 

  

Mor och son så vackra i solen.

 

  

Dragkamp med bollen är kul.

 

  

Angie och Rex leker med bollen.

 

   

  

Efter promenaden så åkte jag hem till Jessica, var så att det var dags för Gnista att valpa och jag skulle vara med och hjälpa henne. Men jösses vad den flickan var snabb  Running . Jag kom dit vid 13,50 ungefär och då hade hon redan hunnit fått 4 valpar på 20 min  Phew och 15,15 kom den 9:de och sista valpen. Det kan man kalla rätt snabb förlossning att få 9 valpar på 1h 45 min Tongue Out 2.

 

Försökte få lite bilder på dom små men det var inte lättNo är ju inte så lätt att fota ett gäng kolsvarta valpar som ligger i en hög. Men jag gjorde några tappra försök att få några kort i alla fall.

 

 

  

Gnista med dina nyfödda.

 

  

Så små dom är.

 

  

Jessica fixar så att alla får i sig lite mat.

 

  

Hela gänget av små söta flatvalpar.

 

  

Inte många timmar är den lilla.

 

 

Det blev 5 tikar och 4 hanar, ska bli jätte spännande att få följa en flat kull också   . Ska bli kul att se dom om några dagar igen och se hur mycke dom vuxit.

 

 

Detta blir årets sista inlägg. Vill även önska alla Ett Riktigt Gott År och hoppas ni når era mål med era älskade vovvarDog 18.

 

 

 

               

 




Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards