Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 december 2009

VINJA HAR BÖRJAT LÖPA :)

Av Heratorpets Vinja - 25 december 2009 20:29

Nu har Vinja äntligen börjat löpa   . Ska verkligen bli så spännande det här med parningen och om det blir några valpar    , men lite pirrigt är det också.

Sen kommer det inte vara kul att vara utan min lilla älskling i 2,5 månad  .

 

 Det kommer bli många turer till Örebro för att hälsa på min pärla och valparna    . Stackars Monika lär nog tröttna rejält på mig efter den tiden    . Men kul ska det bli.

 

 

Idag blev det en promenad med Angie & Rex bort mot Kolsta. Var inge skönt ute idag då det snöade och yrde i ögonen så man knappt såg nått ibland   . Men det var inte kallt, hoppas bara inte det blir mera + grader så snön smälter bort.

 


   

Måste ju nosa lite också.

 


   

Angie & Rex på väg   .

 


   

Vinja jagar Rex som tyvärr han försvinna ur bild.

 


   

Kompisarna myser i snön.



   

   Hmm vill ingen vara med på bild, bägge vänder den fina sidan till     

 


  

Bara massa snö....

 


  

Måste det vara så här blåsigt ute, om jag blundar så slipper jag ju i alla fall se det.

 


  

Så söt   .

 


  

Kan jag också få låna din boll   .

 


  

Men snälla...Kom igen då, jag vill också ha bollen.

 


  

Men hallå!!!! Kan ingen säga åt henne....Jag vill också ha den.

 


  

Riktigt grått var det ute idag   .


  

Bus hunden...

 


  

Stiliga Rex i snön.



  

Världens bästa Vinja   

 


  

Kompisarna i snöhögen.

 


  

Sista bilden innan vi kom in.

 


Fick ihop ca 7,5 km på våran promenad idag   , skönt få röra sig lite längre när det blivit dåligt några dagar nu.

 

 

En liten bild på snuttan när hon ligger i soffan med sitt tikskydd på.

 


  



Det var våran dag idag. Hoppas det blivit lite kallare i morgon och inte snöar så.

 

 

Ha det så skönt nu alla mina kära vänner och på återseende i morgon   

 
 
Tobbe

Tobbe

25 december 2009 23:42

Spännande!Blir fina hundar det!

http://www.nogg.se/tocon

 
Maja Jaro & Hinta

Maja Jaro & Hinta

26 december 2009 07:07

Åh va kul att hon börjar löpa o vilket äventyr ni ska få vara med om. Valpar de är bra söta de, men usch att lämna i från sig sin bästa vän. Är hane bestämd till henne?
Jag ser inte fram emot den dagen jag ska bli av med min tjej. Uppfödaren ska ha en kull på henne men när vet jag inte. Inte ännu för hon är ännu som en valp i huvudet o så ska jag få meriter på henne oxå.
De ska bli spännande att följa Eran resa med parning o valpar.
Ha en god fortsättning
Kramar

http://www.freewebs.com/majazarges

 
Jessica

Jessica

26 december 2009 13:15

Åh vad spännande att hon har börjat löpa nu..... Håller tummarna att allt går bra :).

Om ni undrar vad jag gjorde mitt ute på åkrarna så är det för att Gnista måste gå i koppel pga skadan, men det är OK att hon skrittar i djup snö. Därför gick jag fram och tillbaka ute på åkern för att hon skulle få lite mer motion jämfört med att gå på plogade vägar. Ja jag fick också mer motion *pust*. Vad gör man inte för att bygga muskler på de kära hundarna........
God fortsättning! Kram

http://www.skeppartorps.se

 
Mia o Razzel

Mia o Razzel

26 december 2009 16:43

Å spännande! Vem är den lycklige fadern?
Då håller vi tummarna för puppisar.

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards