Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Heratorpets Vinja - 18 december 2009 23:11

Vilken kanon härlig dag vi haft i dag. Snö, minus grader och en stor sol   kan det bli bättre. Idag fick vi gå själva tyvärr, varken Angie eller Vicky hade tid   .

 

Eftersom jag inte hade lust pulsa runt i massa obanad snö så gick runt vid Torsharg, Kråketorp och vid udden. Var inte så lång sväng men Vinja for omkring i snön så hon rörde på sig mer än jag i alla fall   .

 

Idag så var det verkligen bra fota väder   , blir verkligen mycke bättre bilder när solen lyser.

 


  

Så var vi på väg då.

 


  

Vy över gärdena. Är väl inte så jätte mycke snö, men räcker bra för mig om det bara får ligga kvar.

 


  

Lill stumpan på snö vallen.

 


  

Älskar verkligen den här lilla tjejen av hela mitt hjärta   .

 


  

Du matte....Jag ser några jätte stora hundar som går där ute....

 


  

Okej.....Var bara en häst. Lite svårt att tro men den här hästen blir faktiskt 30 år nästa år. Ser verkligen fin ut för sin ålder.

 


  

Kommer matte, ska bara nosa lite först.

 


  

Poserar lite på gärdet.

 


För att hon skulle få springa lite så kasta jag lite boll ut i snön. Självklart så råka jag kasta den några gånger så hon inte hitta den. Så det blev ju rätt bra för då blev det mycke springa i snön. Leta nog ca 10 min en gång innan hon hitta den.

 


   

Vinja ute och letar bollen.

 


   

Och letar....

 


   

Hallå matte, är det verkligen säkert den finns här någonstans.



   

Kanske gömmer den sig här.....

 


   

Jag hitta den   .

 


   

Så fin   .

 


   

Kolla vilket kanon väder vi haft idag. Snö, sol och blå himmel.

 


   

Vinja med sin kära boll   .

 


Så såg våran fm ut idag innan man var tvungen åka till jobbet. Promenaden blev ca 4 km, hinner ju tyvärr inte så mycke när man ska jobba.

Kanske finns det hopp om en solig dag i morgon också.

 

 

Så var rädda om er så hörs vi nog i morgon också    



Av Heratorpets Vinja - 18 december 2009 08:52

Det gick inte komma in på bloggplatsen igår   så det får bli en liten uppdatering nu i stället vad vi gjorde igår.

 

 

Eftersom det blåste fruktansvärt kallt igår också så bestämde vi att vi får åka till skogen och gå en sväng. Var stor skillnad i skogen, kändes nästan inte alls att det blåste så mycke   . Men hu vad jobbigt det är att pulsa runt i snön   , märks verkligen vilken kanon träning det är för hundarna när dom springer runt i den djupa snön   . Och inte gick det fort heller, gick kanske ca 2,5 km men den tog nog nästan lika lång tid som att ha gått 5 km.

 

 

Men hundarna busa en del så dom gick nog bra mycke längre än vi gjorde   .

 

 

Blev lite fotande också    men inte långa stunder i taget då man höll på att frysa fingrarna av sig varje gång man tog av vantarna   .

 


  

Japp....Nu kommer dom mina kompisar   

 


  

Redo för en promenad, Vinja, Happy, Molle och Vicky.

 


  

Happy.



  

Hmm... Dom har gjömt nått här tror jag.

 


  

Japp....Hitta nått, tror Vinja har julgrans plundring för granarna for överallt   

 


  

Ser riktigt farlig ut.....Så våga inte komma och ta den.

 


  

Söta tjejen   

 


  

Vinja har hittat mera pinnar & Happy har hittat nått i snön.

 


  

Någon har visst gömt alla bra pinnar i snön, men tro inte ni kan lura mig. Jag och min suveräna nos hittar dom i alla fall   

 


  

Blir det bra så här.

 


  

Såg riktigt farlig ut gjorde hon också igår.....

 


  

Fast egentligen är jag så här snäll   .

 


Det var gårdagens bravader, ska snart ut en sväng innan jag börjar jobba. Verkar inte blåsa lika som igår men det är -10 grader ute. Så får se hur bra det går ta kort i kylan.

 

Om bloggen funkar i kväll så kommer det nog en lite uppdatering då också  

 

 

Ha en bra dag   

 




Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards