Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Heratorpets Vinja - 25 december 2009 20:29

Nu har Vinja äntligen börjat löpa   . Ska verkligen bli så spännande det här med parningen och om det blir några valpar    , men lite pirrigt är det också.

Sen kommer det inte vara kul att vara utan min lilla älskling i 2,5 månad  .

 

 Det kommer bli många turer till Örebro för att hälsa på min pärla och valparna    . Stackars Monika lär nog tröttna rejält på mig efter den tiden    . Men kul ska det bli.

 

 

Idag blev det en promenad med Angie & Rex bort mot Kolsta. Var inge skönt ute idag då det snöade och yrde i ögonen så man knappt såg nått ibland   . Men det var inte kallt, hoppas bara inte det blir mera + grader så snön smälter bort.

 


   

Måste ju nosa lite också.

 


   

Angie & Rex på väg   .

 


   

Vinja jagar Rex som tyvärr han försvinna ur bild.

 


   

Kompisarna myser i snön.



   

   Hmm vill ingen vara med på bild, bägge vänder den fina sidan till     

 


  

Bara massa snö....

 


  

Måste det vara så här blåsigt ute, om jag blundar så slipper jag ju i alla fall se det.

 


  

Så söt   .

 


  

Kan jag också få låna din boll   .

 


  

Men snälla...Kom igen då, jag vill också ha bollen.

 


  

Men hallå!!!! Kan ingen säga åt henne....Jag vill också ha den.

 


  

Riktigt grått var det ute idag   .


  

Bus hunden...

 


  

Stiliga Rex i snön.



  

Världens bästa Vinja   

 


  

Kompisarna i snöhögen.

 


  

Sista bilden innan vi kom in.

 


Fick ihop ca 7,5 km på våran promenad idag   , skönt få röra sig lite längre när det blivit dåligt några dagar nu.

 

 

En liten bild på snuttan när hon ligger i soffan med sitt tikskydd på.

 


  



Det var våran dag idag. Hoppas det blivit lite kallare i morgon och inte snöar så.

 

 

Ha det så skönt nu alla mina kära vänner och på återseende i morgon   

Av Heratorpets Vinja - 25 december 2009 00:34

Hoppas ni har haft en skön julafton   . Blir tyvärr ett liten försenad jul blogg då jag varit lite upptagen och att datan krånglade lite   .

 

 

Har varit en helt strålande dag med sol    och bara några minus. Hade tänkt gå en ordentlig sväng med lilla fröken idag men råka sova lite länge för jag var så jätte trött   . Fick bli en sväng runt Torsharg men hon fick röra sig rätt bra ändå. Det blev några intervaller efter bollen och en del leta i snön efter hennes boll   . Blev även en massa härliga kort på Vinja i solen och den härliga naturen    .

 

 

Är verkligen kul för dom i snön, Vinja passa på att gosa lite när hon var ute.

 


 

Vinja gosar. 

 


  

Riktigt mysigt.

 


  

Min pärla i solen   

 


  

Var har du gömt min boll.

 


  

Jag hitta den   trodde du verkligen att jag inte skulle hitta den.

 


  

Men kom nu då.

 


  

Du & Jag matte   .

 


  

Så härligt med sol.

 


  

Blir jag bra om jag sitter här....


  

Eller vill du jag ska stå så här...

 


  

Så härligt, önskar resten av vintern kunde få vara så här.



  

I full fart efter ha hämtat sin boll.

 


  

Vinja letar efter sin boll på gärdet.

 


  

Japp jag hitta den   .

 


  

Kolla in blicken...

 


  

Vinja tar sats för att ta bollen som hänger på pinnen.

 


  

Riktigt häftigt, ser ni hur hon knuffar till pinnen så bollen flyger.

 


  

Mera vacker natur.

 


  

Och min lilla sötnos.

 


Måste bara visa också den julgrupp som jag gjorde till min mamma. Visst blev den fin.



  



Nu är verkligen klockan mycke och alla ni andra sover säkert. Vi hörs senare idag om en rapport om dagens bravader. Nu är jag nog tvungen att lägga mig om man inte sova bort hela morgon dagen.

 

 

Natti Natti   






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards