Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 2 december 2009

Av Heratorpets Vinja - 2 december 2009 20:39

Man kan nästan inte tro det är sant. Vi har haft sol idag också   , hela dagen faktiskt och -6 grader så Vinja slapp duscha efter promenaden idag  . Vi har verkligen utnyttjat den fina dagen också för vi har varit ute och gått i ca 4 timmar idag, blev ca 1,5 mil när vi var klara   . Riktigt kanon skönt var det att vara ute nästan hela dagen.

 

 

Först gick jag med Vicky och hennes hundar Happy & Molle. Den vägen vi gick var kanon när solen lyste, blev mycke bilder också, mera än vanligt   .  Den svängen blev ca 8 km. Började promenaden hemma hos Vicky och gick sen mot Roxnäs och upp mot Nyby skogen.



  

Vinja & Happy på Vickys tomt. Vinja hitta en boll som var kul.

 


  

Vill ingen leka med mig då....

 


  

Okej, det här med att posera på sten kan jag, ta kort nu så jag kan leka sen.



  

Isen var kul.

 


  

Om jag gömmer mig här i diket så kanske ingen ser mig.

 


  

Vinja testa även hur det var att stå på halmbalarna på åkern. Självklart så knäppte vi kort där också.



Vet inte om Vinja tänker skola om sig till jordbruks hund för hon hitta en sak som bonden lämnat på åkern som hon tyckte behövde undersökas närmare.

 


    

Jaha måntro vad är det här för nått nu då.

 


  

Bäst gå upp och kolla lite närmre vad det är för manick som står här.

 


  

Bäst kolla lite på andra sidan också om det ser bättre ut där.

 


  

Vicky gillar också solen.


  

Tre snyggingar i solen. Vinja, Happy & Molle.

 


  

Så härligt att slippa geggan och kladdig hund när man kom hem.

 


  

Kommer ni då....

 


  

Liten sötnos i solen, bäst passa på när den är framme.

 


Medans Vicky och jag var ute och gick så hörde Angie av sig som skulle också ut och gå en sväng. Så vi hängde på henne en sväng runt vid Gärtre.

Var mycke bättre idag gå där än igår för då var det verkligen geggigt där   .

 

 

Han med lite kort på lilla pärlan när vi vänta på Angie. 

 


  

Hon är verkligen söt min lilla snutta  .



  

Rex & Vinja vid ån bort mot Viggeby.

 


  

Vinja spanar efter Rex.

 


  

Titta vad gulligt, Vinja som pussar på Angie. Rex låtsas inte som om han ser det.

 


Det är inte lätt hur man ska ställa in kameran för att få bra bilder. Tänkte visa er två bilder som är tagna på exakt samma ställe. Den ena på smart auto och den andra på skymning.

 


  

På smart auto.

 


  

Som skymning/gryning.

 


Man kan inte tro att dom är tagna samtidigt.



  

För er som känner sig lite romantiska i kväll kommer här en bild på månen   .

 


I morgon ringer klockan halv 5, för jag börjar jobba i morgon. Inte kul alls   . Kommer jobba 8 dagar nu sen ledig 2, sen jobba 9 dagar till. Är verkligen inte kul det här skiftet som vi jobbar nu   , fast man har ju inga frititids problem precis....Man har ju ingen fritid.

 

 

Nu ska jag skynda göra klart allt så man kanske hinner lägga sig lite skapligt så man kan få hinna sova lite i alla fall. Är skönt att man hunnit vara ute i det fina vädret.

 

 

Vi hörs nog i morgon också om ni känner för det. Ha det bra.

 

 

Natti Natti   



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards