Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 4 november 2012

Spårat I Kjula Skogen

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2012 21:45

Idag så har det inte blivit nån promenad, men det har blivit lite träning i stället.


Vid 12-taget så var jag hos Ingrid och fick hjälp med lite budföring och uppletande och bägge gick bra  .


Vid 1-taget så träffade jag Janne och Laila för lite spårträning i Kjula skogen. Vinja fick ett spår som var ca 1200 m men rätt bökig terräng för matten, men inte för Vinja.


Spåret gick bra, men hon missade en apport. Upptaget gick jätte bra, såg ut som hon skulle ta fel men vände och gick rätt   .


Båda Lailas hundar Izac och Cattla skötte sig kanon i spåret   .


Här kommer lite bilder från när vi spårade.


 

Bozza och Vinja väntar på att få spåra.


 

Janne som varit ute och lagt spår.


 

Izac på väg i spåret.


 

Hittat en apport.


 

Så iväg igen.


 

Mycke apporter hittade gossen.


 

Slutapporten.


 

Izac på språng, tyvärr suddig.


 

Laila och Cattla är iväg i spåret.


 

Duktig Cattla.


 

Mjukost får man när man hittat apporten.


 

Fina Cattla.


 

Så iväg igen.


 

Vid slut apporten.


Laila fotade lite när jag och Vinja spårade, var mycke högt gräs så det var inte så lätt att fånga Vinja på bild alla gånger   .


 

Vi gör oss redo.


 

Vinja i spåret.


 

I höga gräset.


 

Hittat en apport.


 

Väntar på sin köttbulle.


 

Hittat apport i höga gräset.


 

Laila roade sig lite med kameran.


 

Mera apporter hittade vi.


 

Försöker få upp köttbulle.


 

Min duktiga flicka.


 

Jag och Janne som plockar snitslarna.


 

Här har Vinja hittat slut apporten.


Lilla Bozza fick också ett lite spår. Fanns en apport och hennes slut, testade om hon ville ta om det låg apport i spåret. Var lite tveksam men tog den efter en liten pytte stund.


Blev tyvärr inga kort på Bozza, kanske lika bra det för hon plöjde fram som bara den i spåret idag.


Nu är klockan snart 22,00 och klockan ringer 4,30 i morgon   . Så det är väl bäst att göra sig ordning och natta sig   .



 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

4 november 2012 22:16

Vilken härlig dag ni haft!! Kul att ni är så många som kan träna tillsammans.
Duktiga Vinja!!
Tack, ännu en gång för att du tänkte på oss, i mörkret ;-)
Jaha, dax för förmiddagar igen.
Sov gott
Kra

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Anna med flock

Anna med flock

5 november 2012 19:46

Kul och få se lite bilder på Vinja i spåret :) Härligt att det gick så bra! Ni verkar ha haft en härlig dag!

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards