Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 23 november 2013

Av Heratorpets Vinja - 23 november 2013 23:00

I morse så vaknade vi till en härlig sol   , så underbart   . Så efter frukosten så susade vi iväg till Kjula för att spåra lite. Var flera som kommit på samma tanke men som tur va så hade dom snitslat sina spår så det gick att lösa så även tjejerna fick varsitt spår   .


Bozzas spår var ca 650 m långt med 4+slut. Det var rätt blandad terräng hon fick idag med skog, mossa, kalhygge som var lite jordigt och även liten del som var rätt stenig. Hon skötte sig kanon och hittade alla sina pinnar   .


Vinjas spår var lite drygt 1000 m långt med 7+slut med 2 spetsvinklar och lite klurigheter på vägen. Även hon skötte sig som vanligt kanon   .


.


 

Duktiga flickor efter dagens spår.


   

Mina fina flickor   .


Vinja har hittat en pinne som hon håller koll på.


 

Fast inte tillräckligt för Bozza snodde den....


 

Lite bus blev det också.


.


På hemvägen så stannade vi vid en parkering och la ett asfalts spår till Bozza på ca 150 m och ett grus spår till Vinja på ca 100 m. Det blåste som faan ute men dom löste sina spår till slut och hittade slutet bägge två   .


Jag fotade lite i mobilen när dom spårade på asfalt och gruset, men det är inte lätt fota och spåra samtidigt   . Så dom är redigt suddiga, sen hamnade dom fel när jag laddade över dom så dom blev lite sneda   .


.


 

Bozza spårar på asfalt.


 

Vinja spårar på grus. Men jösses vad suddigt det blev då....


.


Det var en fin dag idag med delvis sol   , tyvärr blåste det en del men det regnade inte tack o lov.


Någon promenad blev det inte tyvärr   för det mörknade ju på redan strax efter kl 3. Får hoppas det blir lika bra väder i morgon så man kan hitta på nått kul   .


Måste även försöka komma i säng nåågot tidigare än kl 3 på morgonen   så man kan komma upp i tid och hinna göra nått medans det är ljust ute.


Ha det så bra så hörs vi kanske i morgon   .




 

Av Heratorpets Vinja - 23 november 2013 01:01

Hade satt klockan på ringning kl 8,00 i morse för ALLA väderprognoser jag kollat på sa det skulle vara sol hela dagen   .


Gick upp när klockan ringde och kollade ut genom fönstret.....Jösses vad besviken man blev   , var hur mulet och grått ute som helst   .


Blev i alla fall en tur mot Våtmarken på ca 4,5 km och lite kort blev det självklart   .


Så här kommer dagens skörd av bilder.


.


 

Kom igen då....Ska vi busa...


         

En massa bus blev det.


 

Nähä, man fick inte bada....


 

Nyfiken är hon lilltjejen.


 


Mina fina flickor   .


Dragkamp.


 

Kul att dela en pinne med morsan.


  Bäst akta sig för nu kommer morsan.


    Sen blev det mera bus.


  Det är bra att stretcha har jag hört....


      Min fina Bozza   .


      Min fina Vinja fick också posera lite   .


  Mina snyggingar.


         


  Kollar in en ny galler brygga.


  Du, kan man gå här eller....


  Allt ska undersökas.


  Kolla vad jag hittade....


  Hmm, hur ska man bära en sån här då...


  Jaha, äntligen fått grepp och så ska morsan sno den....


 

Bäst hålla koll så inte morsan snor den.


  Hallå där, den är min.


  HALLÅ.....DEN ÄR JU MIN JU.....


  Stolt Vinja som snott stubben.


  Inte lätt få grepp om den....


  Bozza vill ha sin stock.


  Stolt Vinja med stocken.


  Vaa, sa du nått.


.


Ja så har våran fm sett ut. Dom har visst lovat sol i morgon också....om man nu kan lite på det   . Men det är väl bara hålla tummarna.


Ha det så bra så hörs vi en annan dag   .     

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards