Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Solig Skogspromenad

Av Heratorpets Vinja - 15 maj 2012 22:15

För er som undrar ska jag väl börja med att berätta att dom försvunna korten hittades till slut igår   . Dom hade hamnat i en annan mapp med kort.


Idag så har vädret åter igen varit jätte konstigt   , i morse var det mulet och trist   och jag var helt säker på att det skulle börja regna   . Men strax innan vi skulle gå ut så kom plötsligt solen fram   .


Blev samma tur idag som vi tog igår som blev nästan 5,5 km. Vinja tycker det är lite jobbigt i solen   men i skogen är det ju lite svalare för henne. Inte lätt att släpa på extra kilon i värmen   .


Idag så försvann i alla fall inte korten som tur är, så idag så blir det dom jag vill ha  


.

  

Härligt grönt och nästan blå himmel.


    

Vinja älskar att rulla och mysa i gräset.


  

Lite poserande vid ån.


  

Mattes pärla som är lite blöt i huvudet efter gräsrullningen.


  

Var dags för kloklippning idag.


  

Om jag håller i tången så kanske jag slipper klippas....


  

Så här ser Vinja ut idag om sin mage.



  

Och så här såg hon ut förra gången vid den här tiden. Lite svårt att se om det är nån skillnad. Då var det ju 8 st i magen men 2 var dödfödda.


  

Vädret ändrar sig snabbt för nu är himlen blå och fin.


  

Hittade ett gäng jätte fina blommor.


  

Här gick vi upp till höger, normala fall brukar vi ta den till vänster.


  

Man blir törstig när det är varmt ute.


  

En humla tog sig en matpaus.


  

Snart är det förhoppningsvis grönt här också.


  

Passar på att läsa lite nyheter.


.

Som vanligt efter promenaden så var det bara hem och fixa lite för att sen åka och jobba. Hoppas att ni andra också haft en härlig dag med sol hos er   .


Nu ska jag kolla in hos er som jag inte hunnit med på jobbet   . Och sen är det väl dags att sova lite, förhoppningsvis kommer jag i säng något tidigare idag än igår. Eller det är nog fel att kalla det igår för klockan var nog 02,30 innan jag hamnade i sängen   .







 
 
Malin

Malin

15 maj 2012 23:05

Jätte fina bilder :) Och nog tycker jag hon ser rundare ut om magen denna gång :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 maj 2012 23:11

Inte klokt vad grönt det blivit nu. Så fint.
Jaa, visst tycker jag att Vinja är rundare om magen nu.
Massor av fina bilder, som man blir glad av :-)
Kram på dig!!

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 maj 2012 23:11

Tur att bilderna kom till rätta!!!!
Kram igen ;-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 maj 2012 23:37

Du kan vara fullkomligt lugn!!! Dator ska givetvis få följa med till Gävle ;-) Uppdatering kommer varje dag!!! (Och bilder) Sä lätt slipper du inte undan :-)))
Visst är det svårt att få ihop det där med barnen? Dom har liksom helt plötsligt, blivit äldre än jag?? Konstigt, det där?
När vi säger ordet GLASS här hemma, sticker Quila o Ronja raka vägen till frysen!!! Så, dagens utflykt var väldigt uppskattad ;-)
Kram, kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

16 maj 2012 07:50

Men Vinja, hur många valpar har du egentligen den här gången? Mycket rundare ser du ut att vara. men det kan ju vara vinkeln som fotot är taget i också :-)
Så klart vi kan kolla lite rally när du är klar med mammeriet!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Nina

Nina

16 maj 2012 08:17

Ja valpar blir det ju iaf :). Hmm. Hoppas på samma väderutveckling här idag - det regnar nu men de sa på radion att det skulle bli fint sen. Gissa om jag håller tummarna :)! //Kramkram och ha en go onsdag!

http://www.palmstrand.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

16 maj 2012 10:26

Vilken tur att du hittade dom försvunna bilderna!! Min kamera brukar dela upp mina bilder i olika mappar efter hur många bilder jag tagit, det var inte det som hade hänt?
Visst är det skillnad på Vinja! Tycker hon ser lite rundare ut :-))
Och så grönt och fint ni har det hos er!
kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 maj 2012 12:19

Ja, vädret lockar verkligen inte till skratt dessa dagar :/ Kallt, blåsigt och regnigt :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

16 maj 2012 18:07

Förstår att det blir varmt för henne, tycker hon ser lite rundare ut nu.
Jag hade också två dödfödda i första kullen, man tyckte att det var så onödigt eftersom dom var fullgångna men hon orkade inte krysta längre Moa.
Ha det bra i det sköna vårvädret;-)
KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sigges matte

Sigges matte

16 maj 2012 21:16

Mattes telefon måste ha haft en av sina berömda knäppar i måndags. Den kommer att dränkas i närmsta spagrop inom en snar framtid.

http://www.skogsraets.se.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards