Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 26 oktober 2013

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2013 22:00

Tiden har tyvärr inte räckt till att blogga så det får väl bli en sammanfattning igen då.


I onsdags så blev det en promenad i skogen på ca 4,5 km med tjejerna och så passa vi på att göra ett uppletande också. Dom fick 4 föremål var och var som vanligt jätte duktiga   . Gäller passa på när man hinner.


Solen lyste tyvärr med sin frånvaro i onsdags så det var inte så lätt få bra action bilder   . Men lite bilder lyckades det bli ändå. Här kommer lite bilder när tjejerna busade och lite annat också.


.


 

Vinja poserar bland löven.


 

Vinja älskar att rulla.


                     

Sen blev det en massa bus vilket alltid är kul   .


 

Var tyvärr rätt mulet ute.


 

Hittade några gula löv så tjejerna kunde posera lite   .


 

Duktig tjejer med dagens uppletande saker.


.


Det var som sagt vänd skift i onsdags så det var bara försöka lägga sig för man skulle ju upp igen kl 4,30   .


På torsdagen sen så var det meningen det skulle bli en promenad efter jobbet. Men det blåste halv storm så det blev bara en rastning ut till udden och tillbaka.


Förra året så satte dom upp en massa lampor ut mot udden, men inte föräns nu så lyser det. Äntligen   .


.


 

Riktigt bra blev det med lyset.


.


Ja sen har vi gårdagen då som man helst vill glömma   . Det började så bra att jag och min kompis som har Vinjas son Zäpo åkte till Vilsta för att gå en promenad. När vi gått några kilometer så far Bozza och Vinja in i skogen och leker.


Tycker det blev ovanligt tyst så jag började ropa   . Hände ingenting   . Sen hör jag hur en hund kommer och var helt säker på att det var Vinja för hon brukar absolut inte jaga. Men det var lilla Bozza som kom springande   och morsan såg jag inte röken av.


Stod kvar en bra stund och ropade men ingen Vinja kom   . Dom första 15 minuterna var jag riktigt arg   och kände att kommer hon tillbaka nu så slår jag ihjäl henne   . "Antar ni förstår det inte var ordagrant menat" När det sen gått 20 minuter och mera så började jag bli riktigt orolig och funderade verkligen var hon var. Det gick ju en väg ca 100 meter bakom oss från där hon stack och jagar hon ju vilt har man ju ingen aning om hur dom springer   .


Vi började gå mot spåret och ropade samtidigt som jag busvisslade men ingen Vinja kom, och nu började jag verkligen bli orolig   .


Det kom flera joggare på spåret och jag stannade alla och frågade om dom sett någon grå schäfer, men ingen hade sett någon   . Men alla lovade hålla kolla om dom såg någon, berättade vad hon hette och att hon är jätte snäll.


Det måste säkert gått 30 min sen hon stack iväg när vi helt plötsligt hör någon ropa på oss och med dom kom Vinja   . Dom berättade att dom sett henne och ropat på henne o hon hade kommit och varit så jätte glad   . Det är nämligen så att Vinja när hon springer efter vilt och sentappar det och ska ta sig tillbaka måste få någon form av black out och blir helt vilsen. Hon som i vanliga fall är så klok och tänker så blir verkligen jätte lost när hon kommer bort o uppenbart helt förvirrad   .


Hon var redigt trött när hon kom tillbaka   och blev såå glad när hon såg oss.


Så det slutade i alla fall tack o lov bra   men jösses vilka tankar som for i huvudet medans hon var borta.


Innan Vinja stack så han vi i alla fall tidigare ta lite gruppfoton på dom och dom kommer här.


.


 

Fina gänget   .


 

Dom är så fina alla tre   .


.


Idag så har vi hjälpt dotterna att flytta, så när vi kom hem så åt vi och jag stupade i säng   , jösses vad trött jag var   . Var meningen vi skulle ta en promenad senare men jag var så seg att det bara blev en tur ut till udden och tillbaka. Får bli bättre i morgon, hoppas jag.


Hoppas att ni orkade läsa ända hit, och gjorde ni det inte så kan jag förstå er för det blev en väldans massa text idag.


Hoppas att ni alla haft en bra lördag och inga jagande hunder hoppas jag   .


Sköt om er alla och ha det så bra   .


 



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards