Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Heratorpets Vinja - 8 december 2011 22:00

Igår den 7/12 så föddes Enduros E-kull och jag var med och hjälpte dom till världen tillsammans med Ingrid.


Vid 18-tiden var jag där, första krystvärkarna kom ca 19,50. Första valpen kom ca 20,08 och var en väldans liten tik, sen kom dom 20,55 en tik. 22,05 en tik, 22,18 en tik, 22,50 en tik. Strax efter 12-slaget så kom den sista som var en hane.


Så det blev 5 tikar och 1 hane alla väldigt mörkt grå och fina. Så det var en spännande natt som vi haft jag och Ingrid.


Var kvar ett par timmar efter att sista valpen kom för att hjälpa till lite, så vid halv 4 taget i morse var jag hemma. Då hade jag nästan varit vaken i 24 timmar.


Är så tacksam att Ingrid vill ha med mig när hennes tik valpar. Är verkligen super kul att få vara med, även om det är rätt pirrigt också.

Så tusen tack att jag fick vara medThank You.


Lite bilder har jag självklart tagit, är inte så lätt få så bra kort inne. Men ni får stå ut med den kvaliteén som är. Kan tyvärr inte säga vem som är vem, förutom Twiggy som är minst och hanen som är något ljusare än sina systrar.


.

  

Allti i valplådan.


  

Inget är som väntans tider.


      

Så söta.


  

Allti pysslar om sina små.


  

Hela gänget, hanen 2:a fr vänster och bredvid honom lilla Twiggy.


  

Hanen.


  

Lilla Twiggy.


  

Hur söt som helst.


  

Allti med hela gänget.


  

Jobbigt att bli mamma, skönt att allt är över.


  

Detta kan ev vara Styrka.


  

Kennelmamman firar efter en lyckad valpning   .


.

Blev som sagt en lång natt så idag så har jag varit ledig. Hade inte funkat så bra att gå upp igen halv 5 och börja jobba när man varit uppe så länge Phew.


Sov ungefär till halv 11, vilket inte blev så super många timmar.


Har varit en super härlig dag här idag med blå himmel och sol   , så vid 12-taget när jag ätit frukost och vaknat till så gick jag och Vinja ut en promenad Walking The Dog Female. Gick även och hämtade Zäpo eftersom matten jobbade så kunde han ju lika bra följs med ut.


Blev en rätt skaplig sväng idag   , gick ut mot udden, förbi Torsharg, ut mot Viggeby, upp förbi Gärdtre gård, över Glömsta gård och bort mot Gökstens skolan och hem. Vi var ute lite drygt 2,5 timmar och gick 10 km.


Fick självklart en massa bilder från dagens promenad som ni ska få se.


.

  

Vacker utsikt från slussen.


  

Men hallå Vinja, nu är du väl ändå på fel sida staketet.....


  

Härligt med lite soliga dagar.


      

Lite dragkamp på Torsharg.


  

Nog är det skillnad i storlek på dom.


  

Lite posering i solen.


  

Mina söta lilla flicka.


  

Fina Zäpo.


  

Solen lyser vacker över gärdena.


.

Har som sagt varit rätt fullt upp under det senaste dygnet. Som tur så jobbar jag em i morgon och behöver inte gå upp så tidigt   .


Ska kolla en snabbis vad ni gjort nu i 2 dagar och sen försöka sova lite   .


Ha det så bra så hörs vi i morgon igen   .







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards