Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2011

Hunnit Att Träna, Fixat Kalas & Gå En Redig Sväng På Kvällen

Av Heratorpets Vinja - 23 augusti 2011 23:45

Vid lunch tiden så gick jag och Vinja ut en sväng. Blev ut mot udden och sen mot Torsharg där det blev lite träning   . Började med lite fritt följ, blev vänster sväng och höger språng marsch och vanlig marsch. Stegförflyttningar och vändningar på stället. Är så stolt över min flicka för hon gjorde det så bra  .


Långa inkallningen blev det också, den skötte hon kanon min lilla flicka   . Efter inkallningen så förökte jag mig på ett framåtsändande. Det gick både bra och dåligt. Set är ju mest den sakta delen som krånglar, men det kråmglar olika.


Antingen går hon väldans rakt och kollar inte mig så mycke men då oftast kommer hon för långt ifrån mig. Det andra är att hon håller en lugnare tackt men då så kan hon kolla in figgarna, och hon vinglar och kollar var jag är. Men då så har hon oftast inte så bråttom.


Det är verkligen inte ett lätt moment det där   .


Efter det så är det ju krypet. Det är heller inte så lätt att få till bra. Antingen går man för fort eller för sakta.  Alltid lika svårt att komma ihåg vilken takt som var bäst.

Vi tragglade på ett tag med krypet och tyckte vi fick till det efter lite träning.


Metall apport blev det också, riktigt duktig är hon tar den utan gnäll. Idag var farten lite bättre än den brukar.


Skall tränade vi också som gick bra.


.

Lite bilder från träningen och lite bilder på väg ut mot Torsharg.


.

  

Lite fina blommor finns det kvar ute.


  

Lilla kossan Vinja.


  

Vackra rönnbär.


  

Dagens första prokoll   .


  

Vackert med båtarna.


  

En sista koll på bron.....


  

Vinja redo att träna sakta delen på framåtsändande.


  

Liten paus under träningen är skönt.


  

Vinja med metallapporten.


.

Blev som sagt träning som går att göra hemma. Blev inte nån stege, hopp och tungaapporten, det får man åka till bruks att träna på.


På kvällen här efter att gästerna hade gått så åkte jag och Angie till våtmarken och gick en sväng. Angies granne var och så med och promenerade.


Vinja och Zäpo lekte massor och hade super kul Wakka Wakka. Lite drygt 7 km fick vi ihop på dagens sväng.


.

  

Vinja i solen.


      

En massa bus blev det också.


  

Paus i gräset.


  

Mammas sockertopp.


  

Zäpo spanar lite.


  

Viktor.


  

Läcker solnedgång över gärdena.


  

Fina Zäpo.


  

Solen går ned vid våtmarken.


  

Liten familjebild.


  

På vägen hem så började det komma dimma på gärdena, ser nästan lite spöklit ut.


.

Detta har vi gjort idag. Så trotts vi hade kalas så har jag både hunnit träna och gå en redig promenad.


Och inte blev det tidigt i säng fast ja sa det skulle bli det. Klockan är nu över 12 så nu mäste jag skynda mig in i sängen.


Natti Natti  Sleeping


Om ni föresten hittar en massa stavfel i dagens blogg beror det på att jag flera ggr suttit och somnat när jag skrivit och sen så är jag så otroligt trött.











 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

24 augusti 2011 00:45

Men oj,oj,oj. Satt du o somnade, hahaha
Ser att även du haft en härlig dag, med både bus o träning.
(Var det du som fyllde år?)
En "grandis-kille"! En sån' kompis har ju vi också fått igen. Visserligen väldigt liten för dagen, men supersöt.
Vi hörs i morgon igen. Pigga och utvilade, hihi.
Somna nu inte på jobbet, efter bara 4 timmars sömn.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
sofie

sofie

24 augusti 2011 07:25

De har verkligen legat i den här dagen :) En stor guldstjärna till dig. Kan inte säga det samma om mig ;)

Häligt med kvällspromenader nu när det är svalare. Jag antar att Angis granne var Victor :)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Nina

Nina

24 augusti 2011 07:54

Herregud vilken aktivitet! Imponerande och så en massa bilder på det *pust* :). Hoppas nu att du fick nanna skönt i natt. Ha en go onsdag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Sarah

Sarah

24 augusti 2011 09:58

Duktig flicka, hoppas det går bra på tävlingarna ni är med på :) Framåtsändande är ett "hat" moment för mig, tycker det är hemskt! ;)
Kanon fina bilder idag! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Angie & Zäpo

Angie & Zäpo

24 augusti 2011 10:18

Härligt att det gick så bra på träningen igår :D !!
Riktigt skönt promenad väder hade vi igår också :)
hi,hi !! Inte bra att somna vid tangentbordet :P Stackarn..du kan inte fått mycket sömn inatt :(
Kramizar !!

http://teamaroz.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

24 augusti 2011 12:11

Oj, du har hållt igång!! :)

Sv: 4 timmar känns inte som så mycket sömn! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

24 augusti 2011 17:47

Här var det flitigt värre, härligt att träningen gick bra.
Fin kille den där Viktor och sköna solnedgångsbilder;-)))visst är det lite spökligt mysigt med dimman.
Hihi sitter du och sover när du bloggar;-)
Ha det bra;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards