Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2011

Testat Nya Promenadvägar

Av Heratorpets Vinja - 8 augusti 2011 21:45

Idag så har vi sluppit regnet och mer eller mindre haft sol hela dagen   . Det var bra för då kunde jag och Angie testa den nya svängen vi skulle prövat igårWalking The Dog Female.


Tyvärr så blev det inte så bra som trodde det skulleThumbs Down. Efter att vi gått en liten bit så delade sig vägen. Vi beslutade oss för att testa den till höger först. Var en jätte trevlig väg och kanon mysig, men tyvärr alldeles för kort.


Vände då och tog den som gick till vänster, och den var ännu kortare än den första  Thumbs Down . Jätte synd för bägge vägarna var riktigt fina.


När vi ändå var i upptäckar tagen jag och Angie så testade vi även en 3:e väg eftersom dom 2 första blev så korta. Tyvärr så blev även det en nit då den först gick efter ett järnvägsspår  Conductor och sen så tog den bara slut.


Lite synd när vi trott att vi äntligen hade hittat en ny kul sväng att gå. Men skam den som ger sig, vi får ut och leta andra nya vägar  Happy .


Sammanlagt på alla små svängarna fick vi ihop ca 6 km, ingen jätte sväng men det fick väl duga.


Lite bilder från dagens sväng måste ni ju få se, och dom kommer här.


.

  

Zäpo och Vinja hittade en pinne och började promenaden med lite dragkamp.


    

Här delade sig vägen, vi började med den som gick på den högra bilden.


  

Vägen blev till slut en liten mysig stig.


  

Dragkamp är kul, här håller Vinja på att dra ner Zäpo i diket.


  

Bägge två lika envisa.


  

Men kan ni skynda er lite, måste ni fota hela tiden....


  

Liten pinntuggar paus.


  

Mmmm, vad det är skönt att rulla i gräset tycker Vinja.


  

Kolla in vilken härlig promenadväg. Så synd den var så kort   .


  

Här tog en av vägarna slut som vi följde. Ett kanon mysigt ställe mitt i skogen utan några som stör   .


  

Här uppe tog den vänstra vägen slut.


  

Hundarna hittade en vattenpöl som dom roade sig i.


.

Mera än så blev det inte idag. Blev sen hem och lagade mat BBQ 1och även en del vid datan också Computing.


Nu ska jag kolla in vad ni gjort för kul idag och sen blir det nog en stund framför TVnTV 1 . Funderar även på om jag ska göra mig lite varm nyponsoppa med glass i. Det är mums.


Ha det så bra alla där ute och ha en fridfull natt Dreaming.









 
 
Rudi  och matte

Rudi och matte

8 augusti 2011 23:15

Synd på vägarna! Men det är ju en del av hundägandet att testa nya stigar och vägar för att försöka få ihop fler rundor. Ibland lyckas man och blir jätteglad, för visst tröttnar man ibland på gamla vanliga vägar.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Cruellas sida

Cruellas sida

8 augusti 2011 23:26

Vi fick erat ruskväder idag!

http://crllaue.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

9 augusti 2011 05:18

Trist att vägarna inte visade sig leda någonstans, men annars är det alltid kul att leta efter nya vägar att gå :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

9 augusti 2011 07:22

Det är mysigt att hitta nya vägar även om dom är korta, härliga bilder.
Här är det höst och hög klar luft vilket gör att man vaknar till liv igen.
Nyponsoppa med glass det är mums det;-)))
Ha en bra dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

9 augusti 2011 07:51

kul med nya promenadvägar, brukar uppskattas av både två och fyrbenta :)

ang filmerna så var det konstigt, jag kan se båda från min dator..och från youtube. Vet att youtube hade problem igår, kanske är det därför? Säg gärna till om det fortsätter krångla, är bra för mig att veta. kram

http://timsevimse.wordpress.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

9 augusti 2011 10:05

Visst är det roligt att upptäcka nya vägar :) har ni någon stegräknare för ni verkar alltid veta hur långt ni har gått hihi

Sv: Ärligt vet jag inte exakt hur de skall stå, jag är inte mycket för att rycka och slita i benen utan hon ställer sig som hon ställer sig om jag säger så hihi Så som jag tycker är snyggt :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

9 augusti 2011 11:09

Sv: Ok vad bra, jag gillar också att veta hur långt jag går, skulle införskaffa mig en stegräknare egentligen hehe

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Ingen bild

Jeanette, Sly & Maya

9 augusti 2011 14:43

Mysiga bilder som alltid på de 4-benta från era promenader. Trist att de nya promenadvägarna var för korta, ombyte förnöjer helt klart... lite trist att alltid gå samma promenadsväg... Allt gott till er:)

 
Malin

Malin

9 augusti 2011 18:32

Vad roligt med nya stigar att gå,tråkigt att dom tog slut så fort bara :( .. Jätte härliga bilder! Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

9 augusti 2011 20:37

Sorry att jag varit dålig på att kika in, men ingen datortid på semestern gör det mesta från min mobil!
Härliga bilder, mina äkskar också att bada i pölar :-)

Sv: nelly har rätt dålig kamplust, men när hon biter sitter hon i för gott, litet tillkämpande men destomera rusk.
Hon tycker helt enkelt om att hålla i och att man skall kasta runt henne <3

http://working-gsd.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards