Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

Fyndat Hundmat & Promenad I Vilsta

Av Heratorpets Vinja - 18 november 2010 19:42

Även idag så har vi haft mulet uteBlack Cloud, men som tur klarat oss utan regn   . Fast nog hade det varit rätt mysigt om solen tittat fram.

 

 

Idag så åkte Angie och jag till Vilsta skogen och gick en sväng med Marika och hennes flat Wilda. Blev en sväng på ca 6 km  Walking The Dog Female . Var skönt ute men blev rätt mörkt eftersom det var så mulet.

 

Lite fotande blev det  Snappy men tyvärr blev nästan alla kort lite för mörkaPouty. Är det som är så tråkigt när det är mulet ute att korten inte blir så bra. Men, men inte mycke göra åt. Ni får stå ut med korten som blev och hoppas att ni ser nått  Wink.

 

 

  

Mycke spännande dofter i den här skogen tycker Zäpo.

 

  

Zäpo och Wilda.

 

  

Vinja spanar.

 

  

Fullt ös.

 

  

Kul har dom.

 

  

Vinja smyger på Zäpo.

 

  

Vinja försöker få hål på isen.

 

  

Söta Zäpo.

 

  

Rex fick gå med klövjeväska idag.

 

  

Vinja kämpar med en fastfrusen pinne.

 

  

Angie, Rex och Marika kämpar uppför backen.

 

  

Mera bus.

 

  

Snyggingar.

 

  

Zäpo, Vinja & Wilda kommer farande.

 

  

Wilda, inte lätt fota en svart hund när det är mulet ute.

 

  

Mattes lilla pärla.

 

  

Zäpo, Angie och Rex.

 

  

Min lilla sötnos.

 

  

Rex, Zäpo, Vinja & Wilda.

 

 

Var nästan mörkt när vi hade gått klart, är inte alls kul när det blir så snabbt  Thumbs Down. Dagarna försvinner ju i ett nafs.

 

Var föresten och fynda lite hundmat idagWakka Wakka , kostade nämligen 200 kr mindre/säck och ett sånt fynd kan man ju inte missaWay Too Happy. Tyvärr fick man bara köpa 2 säckar men vi ska nog försöka åka in i morgon igen och försöka få köpa 2 säckar till i morgonWink .

 

 

Med lite tur kanske vi får se lite av solen i morgon  , så säger i alla fall väderprognosen så hoppas dom har rätt  .

 

 

 

 







 
 
Rudi

Rudi

18 november 2010 21:05

Härliga promenadbilder, gillar speciellt gruppbilden! I Vilsta gick min matte alltid med sin förra hund, för då bodde dom i stan.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Annette

Annette

18 november 2010 21:09

Hejsan
vad mysigt det ser ut att gå med så många hundar ser helt underbart ut.
Men det är tråkigt att det blir så mörkt på dagarna och det går ju så fort.
Lite ljusare med all snö.

Varför går Rex i koppel ? :) Undrar om hon har samma problem som mig.. ;) Men jag jobbar på det.

ha en underbar kväll!
Annette med vovar

http://www.vovarna.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

18 november 2010 21:32

Jag har en likadan klövjeväska :P

Sv: Det är bara jag och schäfrarna som ska iväg på detta. Sambon vägrar av någon märklig anledning :P

Jag ska söka 3½ månaders tjänstledigt för detta, men med lite tur ska det bara ta 3 månader :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

18 november 2010 21:53

Sv: Ja, det kommer inte precis att vara gratis, men jag har redan nu börjat spara pengar på mitt egna sätt - så med lite tur så kommer jag att gå plus med sparade pengar, semester och komptimmar :)

Sambon är väl inte jätteglad över att jag tänker vara borta så länge, men hon får helt enkelt komma och hälsa på :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Annette

Annette

19 november 2010 07:08

Det är samma som mej lite. Minttu har en förkärlek att jaga vilt. Han får upp ett spår och drar.. Sen är han lite osåker med andra hundar men det har ändras med hund dagis facktiskt. Men svårt att bryta vilt frågan. Jag har ju bara haft honom en månad så jag ger inte upp.;)
Men Minttu skulle inte gå så fint som Rex i kopplet med andra, Han skulle vara helt förtvivlad när han inte får vara med.

Ha en fin dag
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Madde

Madde

19 november 2010 08:50

Fynda hundmat är inte alls helt fel! Tycker den är lite dyr, särskillt då man som oss har många hundar!
Vad ger du Vinja för foder?

http://www.working-gsd.se

 
Elba o Jenny

Elba o Jenny

19 november 2010 09:18

Vilken underbar dag i skogen! Kul med hundkompisar som man kan busa runt med!!! Jag tycker att bilderna blev bra trots mulvädret ;)

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
ulf

ulf

19 november 2010 10:18

Nelson kommer från Markalléns kennel. Ulf

http://schferliv.blogspot.com

 
Madde

Madde

19 november 2010 11:26

Bonzo den älsta äter BARF sedan 4 år tillbaka då han blötsligt efter 6 månaders konstiga reaktioner från mag och tarmkanalen var allergisk mot en hel del komponenter då fodret tillagats till torrfoder, allt det dom kunde se på en kolo/gastroskopi visade kraftiga allergiska förändringar i matstrupe, magsäck, och början på tunntarmen! Förändringen fortsatte antagligen genom hela systemet för han visade samma förändringar i ändtarm och grovtarmen!

Svinto äter sedan 10½ år tillbaka Halla Aktiv

Nelly och Leffe äter Purina pro plan Lax och ris!

http://www.working-gsd.se

 
Jessica

Jessica

19 november 2010 13:31

Aldrig fel att fynda hundmat:)

Tycker nog det var fina bilder och likaså frostbilderna i förra inlägget. Så fint:)

Ha en bra helg:)

http://www.yrlabus.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

19 november 2010 14:23

Fynda hundkulor skulle vi oxå behöva men här uppe är det allt annat än fyndpriser, skulle vara att det är fyndigt dyrt då, hihi.

Jädrar va många ni är, jag som bara trodde att ni var två, inte lätt att räkna när ni är så lika, förutom den svarta då förstås. Kul när man är så många, för när vi var småa så var var vi fyra stycken fyrbeningar i huset.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

19 november 2010 15:13

Han motionerar sin mamma han Zäpo;-)
Hoppas ni får tag i mer hundmat i dag 200 kr säcken är mycket det.
Solen visade sej en timma här i dag men man får vara glad för det lilla.
Har inte hört att dom skulle op honom, har läst om det och det finns dom som blir helt förlamade men även dom kan komma på fötter igen. Man hör nog inte så mycket om det eftersom dom flesta väljer att ta bort hunden pga den långa konvalecensen tyvärr. Jag har ju inte en tanke på det, han är ju så glad och mysig. Det är heller inte vanligt att det kommer tillbaka vilket ju är en fördel;-)
Ha en skön fredag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

www.zamantha-freija.blogspot.com

19 november 2010 16:20

Tack för kommentaren på min blogg :) Rolig med en ny bloggläsare och framförallt att hitta till din blogg och få läsa den. Nu skall jag kika runt på din fina blogg.
Sandra

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

19 november 2010 19:18

Visst får du och din matte hänga med i skogarna här vid tillfälle.
Har varit lite mycket ett tag nu oc idag var det extra rörigt men bättre tider kommer.
Det går bra att mejla matte på vargkramare(a)hotmail.com

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Annette

Annette

19 november 2010 21:50

hahahah... jag förstod att du menar MATTA,
>Men jag läste det några gånger.
Va då köpa en ny matte....hihih.

Hoppas din helg blir fin och vädret blir härligt.
Så man kan vara ute med vovvarn.
Så jag får se många fina bilder i din blog... som alltid ;)

Ha det gott
Annette och vovar.

http://www.vovarna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards