Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 februari 2012

Jösses Vad Jag Är Nöjd Med Min Nya Kamera

Av Heratorpets Vinja - 2 februari 2012 22:13

Blir att snabba sig lite med detta blogginlägg då klockan snart är 22,30 och jag ska upp halv 5 i morgon och jobba   . Är tyvärr aldrig lätt att komma i säng till första fm   . Kommer väl i och för sig aldrig i säng i tid så det är väl kanske inte så konstigt   .


Idag så har vi i alla fall haft en härlig sol som lyst   , men tyvärr så har det blåst attans kallt ute så man frös tyvärr en del när man var ute   .


Har blivit en massa fotandes idag också   , det jag märker jag måste öva mig på är att få det jag fotar mitt i bild. Inte så lätt när jag har så svårt att titta med bara ett öga utan att hålla för det ena med fingret. Men men, jag lär mig väl det också till slut   .


Men jag måste ju erkänna att det är verkligen inte lätt nu för tiden att sortera bort kort när det är så många blir bra. Skulle lätt kunna ha minst 50 kort i varje blogginlägg, men att det blir en aning för mycke fattar till o med jag   .


Dagens promenad blev ut mot Kolsta och sen genom skogen och hem. Zäpo var med oss idag då matten jobbade. Dagen sväng blev nästan 8 km.


.

   

Vinja hittade sig en smaskig pinne.


  

Zäpo och Vinja i full fart.


  

Mattes sötnos.


  

Om man bortser från att jag kapade benen på min hund så tycker jag bilden blev rätt bra.


  

Zäpo roar sig med en pinne och Vinja snörullar lite.


  

Stolt Zäpo med pinnen som han snott från morsan.


  

Utsikt över ån.


  

Denna bild gillar jag skarpt.


  

Vinja.


  

Zäpo.


  

Liten paus för att gnaga lite på pinnar.


    

Dom här två bilderna blev jag också väldans nöjd med.


.

Här kommer några bilder när dom kämpar om en pinne som jag lagt en bit i från dom. Tror ni ser den i nerkant på alla bilder. Tyckte dom blev häftiga när man tog en hel bildserie. Blev flera än dom här tre men tänkte ni skulle slippa se alla.


.

      

Tyckte dom blev rätt häftige, eller vad tycker ni.....


  

Kul med pinnar.


  

Vinja i skogen med sin pinne.


  

Lite dragkamp blev det självklart för det tycker dom är kul.


  

Lika envisa är dom bägge två.


.

Det var allt vad som hänt här idag. Hoppas att solen lyst på er också idag   .


Sköt om er och Natti, Natti på er alla   .

 



 
 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

2 februari 2012 23:27

Så bra att du är nöjd med kameran....bilderna är verkligen jättefina.
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 februari 2012 04:49

Det är alltid svårt att ta bort kort man gillar, men jag brukar ändå försöka sortera bort bilder som nästan är identiska och spara den med bästa skärpan och ljuset.

Bilder har ju en tendens att äta massa utrymme på datorn, så dem allra flesta skalar jag dessutom ner till måttet 1000*655 px.

Men onekligen är det kul att fotografera vovvarna :P

Ha en fin dag!

Sv: Ja, det är skönt att man slipper ge honom smärtstillande och hela tiden behöva kämpa för att hålla honom "nästan" ok.

Hoppas att han klarar sig undan smärta och hälta i många år till :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Annica

Annica

3 februari 2012 07:42

Vad roligt att du är nöjd med din kamera=)jättefina bilder du fått till!!
Ja nog skulle man vilja ha det optimala objektivet så man slapp byta...men tror inte det finns=) ja finns det så kostar det nog mer än skjortan...det köper jag när lottos drömvinsten "ramlar" in hos mej=))))
ha en skön helg!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
sofie

sofie

3 februari 2012 07:50

Härligt att du gillar kameran och det syns skillnad på bilderna då och nu :) Gillade vinja med avklippta ben och bistra sonens uttryck på många bilder. Bildserien var också fin och speciellt den sista bilen när man ser snön också. Jag har jättesvårt att slänga kort även de dåliga så jag har massor med kort på datorn. Men ibland gör jag ett försök att rensa. Skulle även behöva ett sätt att sortera dem bättre på datorn. Nu lägger jag bara in dem som sagt :)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

3 februari 2012 08:16

Hej tjejjen, härliga foton på ögonstenarna...sorry att jag inte varit inne på ett tag men lusten har inte direkt infunnit sig till bloggeriet...ha en trevlig helg!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

3 februari 2012 10:06

Vad roligt att du är nöjd med bilderna!! :-) Jag tycker dom är jättefina och du lyckas verkligen fånga fina ögonblicksbilder!!
Kramar

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

3 februari 2012 11:41

Fler finfina bilder:)

Flyt på ingångar inleddes med att jag stod i utgångsposition, klicker i ena handen och godis i andra. Klickade och belönade för att hon bara stod eller satt nära mig och efter några gånger sökte hon sig själv in i position. Man kan ju ge en liten hjälp om det står helt stilla för hunden, bara inte för mkt hjälp för hjälpen ska ju bort igen så fort som möjligt.
Bra att tänka på är att man är noga med att själv flytta sig medans hunden tuggar i sig belöningen, det för att inte min rörelse ska bli en signal för det är ju att jag står stilla som ska vara signalen.

http://www.yrlabus.se

 
Jessica Gnista Glimma

Jessica Gnista Glimma

3 februari 2012 14:25

Vilka fina bilder, förstår att du är nöjd med din nya kamera. Sen är det ju extra roligt att fota när det är så fint vinterväder!

Ska vi ta promenad tisdag em när du slutat jobbet? Nyttigt för min extra hund att få träffa Vinja :)

Kram

http://www.skeppartorps.se

 
Kerstin

Kerstin

3 februari 2012 21:55

Visst är det skoj med ny kamera...kommer ihåg när jag köpte min. Det enda som är jobbigt är när man ska vara ute och den är lite för stor att släpa, i alla fall min!
Fina bilder du fotat, härliga ögonblick!
Trevlig Helg på er// Kramen

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

4 februari 2012 07:56

Härligt att du är nöjd med kameran, riktigt fina bilder
Ha det bra/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sara

Sara

4 februari 2012 14:01

JÄTTE fina bilder :)

Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards