Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 27 oktober 2011

Av Heratorpets Vinja - 27 oktober 2011 20:18

Jösses vad trött jag var i natt   , hade verkligen svårt att hålla mig vaken. Får verkligen hoppas det går bättre i natt, har lyckats sova lite mera idag än igår i alla fall   .


Har inte varit nå bra väder varken i natt eller på dan. I natt har det regnat hela natten  Rainy, och även i morse när jag åkte hem. När jag vaknade var det jätte mulet ute och regnet hängde i luften  Partly Cloudy , men som tur var så klade vi oss från regn på hela promenaden Too Happy 1.


Vid 2-tiden när jag vaknat till lite så gick jag och Angie en sväng med vovvarna  Walking Dog. Blev en tur ut mot udden, Torsharg och Viggeby. Utefter åkern mot Viggeby så blev det lite intervaller på bortvägen. Blev 5 st som var ca 150 m/st, så det blev 2*150*5 så ungefär 1500 meter fick dom springa.


På tillbaka vägen så körde vi lite annan bollträning idag. Det var jag som fixade med den träningen för bägge vovvarna idag. Det gick ut på att bägge satt bredvid på sidan, ena gången kastade jag Zäpo kong, bägge skulle sitta kvar. Sen blev det ett "Zäpo varsågod" och då skulle Vinja sitta kvar medans Zäpo hämtade sin boll och sen gjorde jag tvärtom.


Det gick riktigt bra  Woohoo!, var bara Zäpo som hade lite svårt att vänta. Så han fick göra flera övningar att vänta och fick sen bollen när han satt stilla kvar när Vinja sprang. Lite kul övning faktiskt som det säkert kommer att tränas på flera gånger.


Dagens promenad blev ca 8,5 km.


Var ju som sagt väldans mulet ute idag  Black Cloud , så det blev inga super häftiga bilder idag  Sorry, behövs ju en väldans massa ljus om man ska kunna få någorlunda bra fartbilder med min kamera. Så idag blir det en del suddiga busbilder.


.

  

Som ni ser var det rätt mulet här idag. Verkar som om många varit duktiga att ta upp sina båtar iaf.


  

Av dom vackra fina höstlöven finns det inte mycke kvar.


    

Vinja gav sonen en lektion hur man kollar bryggorna. Tror han fick godkänt   .


  

Vinja ligger och smyger på Zäpo.


  

Sen blev det full fart åt ena hållet.....


  

Och sen full fart åt andra hållet.....


  

Mera mörka tråkiga moln, men det var ändå rätt varmt ute.


  

Sitter och väntar på ett varsågod, så dom kan få springa iväg.


  

Tjoohoo, full fart. Kameran han verkligen inte med där.


  

Finns väldans mycke harplutt på gräsmattan som både Vinja och Zäpo uppskattade.


  

Vinja på tillbaka vägen i en av intervallerna.


  

Sitter och väntar på att vi ska gå iväg så dom kan få springa en intervall. Ni ser väl bollarna längst fram.


  

På väg tillbaka, Zäpo lyckades precis tappa sin boll här.


  

Det är kul men jobbigt att springa tycker Zäpo.


  

Vinja passar också på att ta en paus.


  

Fina Zäpo med kongen i munnen.


.

Nu är klockan snart 21,00 så jag måste ta och packa och åka till jobbet. Igår så funkade bara internet en lite stund på jobbet   . Hoppas det funkar bättre idag, annars får jag besöka er i morgon i stället.


Håll tummarna att jag kommer vara lite piggare i natt.


Natti, Natti   









Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards