Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2013

Ja Då Har Vi Några Dagar Att Ta Igen Då Igen....

Av Heratorpets Vinja - 22 augusti 2013 23:00

Ja då får det bli en sammanfattning igen då på vad som hänt sen i tisdags.


I tisdags blev det en promenad i Torshargs skogen   , den blev ca 5 km. Tjejerna fick även ett litet uppletande i skogen.


Vinja fick 4 föremål och skötte sig kanon   och Bozza fick 3 föremål som också gick jätte bra   .


.


 

Väntar på att få göra uppletande.


 

Duktiga flickor med alla saker som dom hittade.


.


I onsdags så fick Bozza ett litet grusspår, jösses vad det gick bra trotts en massa störning runt omkring. Vilken liten pärla jag har   .


Sen åkte vi till Jolle basen och där fick tjejerna ett simpass på lite drygt 20 min.


.


Vinja trivs i vattnet.


 

Min busiga lilla Bozza.


 


 

Hon har blivit så duktig att simma lilltjejen.


Mina sötnosar.


   

Min fina flicka   .


.


Idag efter jobbet så åkte vi iväg och testade på asfalts spår med tjejerna. Jösses vad det var svårt, tror bägge bara gjort det en gång innan så det lär vi nog få göra mera om det ska bli bra.


Men dom var duktiga ändå tjejerna   .


Efter spårandet så åkte vi till Våtmarken och gick en liten sväng. Blev bara ca 2,5 km för klockan hade som vanligt rasslat på alldeles för fort   .


Så här kommer det lite blandade bilder från Våtmarken.


.


Kommer du då morsan.


 


 


 

Lite bus blev det.


 


 

Det var fullt med gäss vid Våtmarken. 


 

Nyfiken liten Bozza.


 


 



   

Självklart så blev det lite posering också.


 

Lite gallerträning.


 


 


 

Lite mera fåglar.


   

Ja sitter här tills du fotat klart matte....


 

Väntar på att få hoppa.


 


 

Tjoohoo, här kommer vi.


 

Bozza väntar på att få hoppa.


 


 


 

Lite olika stilar på Bozza när hon hoppar.


   


 

Försökte få dom stå fint också.....


.


Nej gott folk nu ska jag skynda mig ut med tjejerna och sen sova. Klockan har blivit över 23,00 och min klocka ringer 4,30   så nu är det nog dags sätta fart om jag ska få sova lite i alla fall.


Natti, natti   .

 


 

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

22 augusti 2013 23:23

Hej!
I dag var en sån' där perfekt dag för bilder ;-) Provar du mycket egna inställningar? Svårt när man ska hinna ta bilder på spring-hundar ;-) Perfekta färger på "söt-flickorna" dina <3 Jag önskar att jag kunde hitta tiden för en kurs!!!
Samtidigt så får vi ju väldigt mycket träning i alla fall, i att fota ;-)
Blev helt PAFF, när jag såg hur TIDIGT du skrivit här i dag??? Duktigt, haha!
Ang. vår träning.........det har inte blivit alls mycket :-( Mest dragträning, eftersom vi har några tävlingar kvar i höst.
Förstår inte att mina dygn har så få timmar??? Hur är det med dina dygn? Har du 24 timmar..........säkert inte.
Kramar oss till er ;-)

(Vilken fin, ny hemsida du håller på att få)

http://quilaoronja.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

22 augusti 2013 23:25

Ett tag sen jag var här nu! Jättefina bilder på brudarna:)

Det finns ju lite olika sätt att ta sig an asfaltsspår. Jag har förstärkt spåren genom att ha en sprayflaska med vatten jag kokat upp med korv/godisbitar i. Lite bökigt i början att duscha/trampa men man får in snitsen;) Som korvspår i flytande form.
Ett annat inlärningssätt är att istället använda destillerat vatten, Googlar du på HITT-metoden eller HITT tracking finns rätt mycket att läsa. Men första alternativet funkade utmärkt på både Yrla & Spexa:)

Ha en skön helg!:)

http://www.yrlabus.se/bloggen

 
Ingen bild

Kicki Ljungberg

22 augusti 2013 23:42

kollar om ni är där <3

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

24 augusti 2013 13:01

Riktigt underbara bilder! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

25 augusti 2013 09:37

Usch så dålig jag varit och kikat runt på bloggar, men som vanligt otroligt fina foton på dina tjejjer och fåglarna...ser att ni tränar för fullt, här liggs de lågt men hoppas på en nytändning när vi kommer upp till Marma på rottislägret, lillfisen har ju oxxå fått börja spåra lite så de ska vi fortsätta med! kramiz och ha de gott

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Jessica

Jessica

16 september 2013 00:25

Välkommen till klubben för "vi som bloggar när vi hinner" :) Men trodde aldrig att du skulle hamna där, du som bloggat så flitigt jämt. Men du får inte slarva för mkt, för det är alltid skoj att gå in och titta i din blogg på alla fina bilder. Kram

http://www.skeppartorps.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards