Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Liten Blandad Blogg Från Dom Senaste Dagarna

Av Heratorpets Vinja - 20 augusti 2013 00:14

I lördags så var det spår dags i Kjula skogen med Janne & Berra och Zäpo med matte.


Janne la Vinjas spår som blev ca 1000 m med diverse svårigheter, bland annat en apport i spetsvinkel och sen gick spåret nära vårat upptag på slutet. Hon fick ett tapp där men letade sig sen tillbaka till spåret efter ett tag   . Hon hittade alla pinnar 7+1 mattes lilla pärla   .


Bozzas spår blev ca 370 m långt med 4+1 och även hon skötte sig kanon   .


Zäpo fick ett appellspår och det skötte han jätte bra, lite bråttom men det var länge sen som gossen spårade.


Kunde ju inte fota mig själv men här kommer lite bilder på Janne och Berra när dom spårar.


.


 

Han ser lite fundersam ut Janne.


 

Redo att spåra.


 

Berra i spåret.


 

Har hittat en apport och då får man gottis.


 

Lite mys i skogen.


   

Man kan ju sitta på husse så slipper man bli kall om baken.


   Fina gänget   .


 

Zäpo.


 

Vinja.


 

Halvsyskonen Bozza och Zäpo   .


.


I söndags så träffade vi Vicky och hennes grabbar. Vi började med lite simträning vid Jolle Basen på ca 20 min   . Efter det så åkte vi ut till bruks och tränade.


Med Vinja blev det lite fritt följ med tillhörande vändningar, kryp med starter och vändningar, apportering både metall och tunga, skall, hoppträning och stegen.


Tyckte träningen gick riktigt bra   , självklart så finns det ju en massa som kan bli mycke bättre men jag var jätte nöjd med hennes träning   .


Med Bozza så blev det lite fritt följ, ingångar, hålla apporten och lite början till framförgåendet. Hon var himla intresserad av vad Vicky och Texas gjorde så den träningen blev det väl lite si och så med   .


När lydnaden var avklarad så blev det uppletande för alla. Vinja hade en full ruta med 4 föremål. Hittade 3 men den 4:e hittade hon inte   .


Bozza fick 3 föremål som lades ut samtidigt med synretning. Dom två första gick kanon men den sista var svår så det var bara ut och låta henne vinda in den så gick det kanon sen   .


Några bilder från träningen har jag inte, men när dom simmade så kommer det ett gäng här.


.


 

Bozza.


 

Vinja med Happys badsak som han inte hittade.


 

Mattes älsklingar   .


Happy springer över Texas.


 

Hela badgänget.


  Texas.


  Happy.


  Vinja och Bozza.


  Bozza spanar in nått.


   

Vinja och Happy.


  Texas.     


.


Idag så blev det bara en kort sväng ut mot udden och till Torsharg. Har varit lite dålig på dagen men blev bättre på kvällen så det blev ett litet kort träningspass för tjejerna på Torsharg.


Med Vinja blev det lite fritt följ och vändningar, kryp med en hel del vänster svängar, metall apporten och sen ett sakta gående. Hon skötte sig bra nästan hela tiden   .


För Bozza blev det lite ingångar, fritt följ, läggande, hålla apporten och början på framförgående. Med tanke på den enorma störningen som var där då nästan hela gräsplanen var full av småttingar som tränade fotboll   som verkligen var en redig störning. Så skötte hon sig riktigt bra lilltjejen   .


.


Här är lite bilder från promenaden för att fota sin egen träning har jag inte lärt mig än   .


.


 

Tjejerna poserar vid ån. 


 

Fotade en liten blomma också.


 


 

Lekte lite med bilderna idag.


Inte kul sitta fast när morsan tränar.


 

Vinja efter sitt träningspass med sin boll.


   


   

Mina fina tjejer i kvälls solen.


 

Lekte lite med denna bilden också.


 

Intresserad av fotbollarna som far omkring på planen.


.


Ja det var vad som hänt dom senaste dagarna. Just nu sitter jag och väntar på om jag ska börja vara nöervös eller inte....Har ju anmält till lite tävlingar med Vinja och förhoppningsvis vet jag om några dagar om vi kommit med eller inte.


Ser tyvärr mörkt ut då det var 41 anmälningar och dom tar 10 stycken, så nu gäller det hålla tummarna   .


Ha det så bra nu och natti, natti på er   .


 



 

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 augusti 2013 12:04

De är så fina, så! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

20 augusti 2013 20:24

Så duktiga och fina dina tjejor :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

21 augusti 2013 08:02

Vad kul att ni både kommit igång med träningen OCH anmält till tävling :). Helt underbara foton som vanligt men du får ju verkligen se till att lära dig att fotografera din egen träning *hehe*. //Kram

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards