Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 februari 2013

Nu Är Jag Trött På Att Vara Sjuk

Av Heratorpets Vinja - 15 februari 2013 23:00

Det var en attans envis förkylning som jag fått. Igår kändes det rätt okej så jag tänkte att nu vänder det   . Men ack så fel jag hade för idag så känns det något sämre igen   . Det ända som är lite bra är att jag både igår och idag iaf kunnat gå ut till udden och vända i sakta takt med flickorna   . Fast när jag kommer in efter det så blir det några timmars vila   , så inte är man frisk på långa vägar när man blir så seg av att gå lite drygt 2 km   .


Kan inte vara kul va hund hemma hos mig just nu   , men tyvärr kan jag inte göra nått åt det.


Hade ingen kamera med idag men igår så fotade jag lite. Händer tyvärr inte så mycke på dom korta "promenaderna" så bilderna blir inte så kul heller. Men det blir ju iaf lite bilder att se på   .


 

Snörullning blir det minst en gång varje gång vi går ut.


 

Bozza har hittat sig en pinne.


 

Som hon roar sig att bita sönder.


 

Mor och dotter.


 

Snodde pinnar smakar bäst tycker Vinja som tagit Bozzas pinne.


 

Hallå ge mig min pinne då.....


 

Söta Bozza.


 

Var en riktigt bra pinne.


 

Får väl sitta och vänta här då....


 

Söta Vinja.


 

Njuter av pinnen.


 

Dragkamp.


 

Bozza som lyckats sno tillbaka sin pinne.


 

Perfekt väg ut till udden och en bit till då det är plogat.


 

Mycke spring i benen på lilltjejen.


 


 


 

Bozza med sin pinne.


 


 

Min fina Vinja.


 

Tar en paus i snön.


 

Min sötis.


 

Lite mera dragkamp.


 

Söta lilla Bozza.


 

Vackra Vinja.


 

Lillpluttan.


Som ni ser så händer det inte så mycke här och inte har jag mycke fantasi med bloggen heller   . Kommer troligtvis bli lite sådär med bloggandet tills man känner sig mera frisk och kan gå lite mera.


Just nu vill jag bara bli frisk för jag är så trött på att vila och inte kunna göra nått alls   .


Hoppas att ni alla där ute mår bra och inte fått den hemska förkylningen som verkar härja nu för den är verkligen pest.



 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 februari 2013 23:44

Jaa, fy för sjutton, så jobbigt du haft det :-( Det tar säkert tid innan du känner dig helt ok igen. Tur du har hundarna i alla fall, så du kommer ut lite. Frisk luft ÄR bra!
Men du.....lite sol skulle du allt behöva också ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Anna med flock

Anna med flock

15 februari 2013 23:54

Du får vila och vara rädd om dig så du blir frisk och kry ordentligt... inget kul när man blir sämre igen :(

Ang när jag fotar i simmer så använder jag oftast en inställning så att kameran automatiskt väljer iso tal medan jag manuellt väljer bländare (oftast använder jag ca 4,5) och slutartid (ca 250-400, ibland mindre om dom simmar väldigt lugnt och det är mörkt). Vitbalans brukar jag köra på auto (har provat olika lysrörsljus mm men ofta blir det så kallt eller jätte gult ljus då) Men det är svårt att få till bra bilder, sist var det ljust ute så då fick jag lite extra ljus utifrån genom fönstret och då var det lättare.

Krya på dig!!

http://timsevimse.wordpress.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 februari 2013 11:00

Jag förstår verkligen att det är segt! :/

Hoppas att du kan bli helt fri från det nu!

http://www.henrikolsson.eu

 
Kaspers matte

Kaspers matte

16 februari 2013 22:09

Jobbigt när det börjar om! Så har jag haft det nu i flera veckor, men jag tror att ljus och "våraningar" gör det lättare att krya på sig ordentligt.
Förr eller senare ger eländet med sig. Gäller att försöka se positivt... ;)

http://beritelisabet.blogspot..se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards