Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Halkat Runt Lite I Skogen

Av Heratorpets Vinja - 6 januari 2013 21:30

Idag så har solen lyst med sin frånvaro och det har varit attans grått och trist ute   .


Men det var ju i alla fall inte kallt och det regnade inte, så strax efter kl 12 så gav vi oss ut på en promenad. Det blev en sväng ut mot Kolsta på delvis halkiga vägar, men jag hade tagit med tantvarningarna och kunde sätta på fötterna   . Så det gick rätt bra   .


Vi hittade en snölös backe också idag så det blev ett litet uppletande för tjejerna vilket var uppskattat   . Blev tyvärr bara en smal korridor men det fick duga för Vinja. För Bozza blev det lite valpuppletande.


Vi var ute nästan 2,5 timmar och fick ihop ca 6,5 km. Så som ni märker var inte farten så hög. Tar ju lite tid med allt fotande och uppletandet.


Var ju som sagt attans skumt ute fast det var mitt på dagen   , så det blev att fixa med bilderna som vanligt. Här kommer i alla fall dagens skörd.


 

Vägen ut mot udden var på en del ställen rätt halkig.


 

Ingen sol så långt ögat kan se....


 

Men hallå där....Ska ni bara gå när jag fotar.....


 

Min lilla Bozza.


 

Så nyfiken.


 

Att gå på bryggor är kul.


 

Lycka är en egen pinne.


 

Hallå morsan...Kan du dela med dig då....


 


 


 


 

Hur hon än försökte så inte fick tag på pinnan Bozza.


 

Jaha, är det dags igen då.


 

Här var det rena isgatan.


 

Min söta lilla piraya.


 

Fortfarande grått och trist.


 

Så här såg det också ut på våran promenad.


 

Bozza uppletande, tyvärr suddig. Fick inga bra bilder alls när dom letade.


 

En suddig Vinja med sitt föremål.


 

Duktig flicka som hittade alla sakerna.


 

Inte lätt behöva sitta bunden när morsan får leta. Hon skrek som bara den för hon var tvungen sitta fast.


 

Men vad då, ska vi inte göra nått mera....


 

Litet bustroll på stenen.


 

Mina fina tjejer.


 

Söt liten Bozza.


 

Min fina Vinja.


Nu är klockan 21,30 så med lite tur så kan jag komma i säng i tid idag. Min väckar klocka ringer ju nämligen 4,30 i morgon bitti   . Inte kul alls   .


Hoppas att ni haft en bra helg ni alla där ute   .

 
 
Rudi o matten

Rudi o matten

6 januari 2013 22:15

Kul med uppletande på barmark! Bara att passa på när man hittar en fläck så här års.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 januari 2013 22:38

Ja, nog har det varit grått allt! Riktigt trist. Känns inte riktigt som att det blir ljust vissa dagar.

Sv: Jag har ju varit ledig nu ett tag, och jobbade bara halvdagar förra veckan. From i morgon jobbar jag heltid igen, och då kommer bland annat morsan att hjälpa mig passa honom.

Men så snart han blivit lite större kommer han att kunna nyttja hundluckorna :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Eva H

Eva H

7 januari 2013 09:27

Isen är inte rolig.....
Här är det dock ganska ok på de flesta vägar, ja utom där plogkillarna fixade puckelpist förstås...
Stackars liten tjej som får vänta! Vilken dumming till matte du har alltså:)
Nä, ser ut som om ni hade det väldigt bra!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Emma och malte

Emma och malte

7 januari 2013 10:37

Fy så isigt det såg ut att vara där!
Inte roligt att gå när det är sånt väglag, men man får ju hitta sina små genvägar :-)
Uppletande verkar roligt, kanske man skulle prova. Synd Malte inte är så leksaks intresserad bara..
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

7 januari 2013 22:14

Härligt att ni kom ut på promenad trots isiga vägar, tycker det är lite jobbigt med all is som vägrar smälta bort. Rädd för att man eller hundarna ska fläka sig. Härligt med upplet, såg ut att vara jättebra underlag i skogen där .. blir lite avis ;-)

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards