Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

Nu Är Äntligen Mina Flickor Hemma

Av Heratorpets Vinja - 28 juli 2012 22:15

Tjoohoo, nu är ÄNTLIGEN Vinja och Bozza hemma   . Är verkligen så skönt   .


Det är verkligen full rulle på den lilla tösen så Vinja får allt fostra en del ibland   . Men det skiter Bozza i, hon härja med morsan ändå.


Åkte på fm till uppfödaren för att hämta mina flickor   och var hemma vid lunch.


Bilfärden hem gick rätt skapligt, hon skrek som en galning tills strax innan vi svängde av från motorvägen, men sen var hon tyst resten av resan hem   .


Blev både lite kort hos uppfödaren på en del av syskonen, blev tyvärr inte på alla   . Sen har vi ju varit ute en sväng ut med ån med både Vinja och Bozza o att både bära valp bitvis och att släpa på kameran var verkligen inte det lättaste   .


Börjar med bilderna hos uppfödaren.


.

 

Liten gosse sitter på trappan.


 

En annan liten söt gosse.


 

Söta Bozza.


 

Mums med pinne.


 

Ännu en gosse, tror det var han som skulle heta Bärra.


 

Fina Bozza.


 

Bessie och Vinja.


 

Söt gosse, ev Bärra.


 

Mor och dotter.


 

Bozza blir tuktad av morsan.


 

Hmm, undrar om jag hinner sno den här när hon tittar bort....


 

Min fina söta Vinja   .


 

Trött liten gosse.


.

Här kommer nu bilderna som jag tagit hemma vid ån.


.

 

Attans vad halsbandet kliar....


 

Morsan tuktar lite igen och det lär inte vara sista gången då hon är så envis lilla flickan.


 

Lilla Bozza i gräset.


 

Här luktar det spännande.


 

Liten sötnos.


 

Mattes fina flicka.


   

Inte lätt få nån gruppbild här inte. Får väl hoppas att Bozza blir lika bra blogghund som morsan   .


 

Hör du du morsan, vad händer där borta då.


 

Söta flickor på liten promenad.


.

Ja det var dagens bilder på det lilla yrvädret Bozza och Vinja. Blir med all säkerhet mera i morgon, måste bara få in nån bra teknik att både bära valp och kamera utan att trassla in mig   .


Så nu får ni hålla tummarna att första natten går bra och att även jag kan få sova lite   .


Ha det så bra så hörs vi i morgen igen. Kanske kan bli några bloggningar från mobilen också nu när det är så smidigt   .






 
 
Ingen bild

Laila & Izac

28 juli 2012 23:47

.... ååååå är ni äntligen hemma... härligt.. ska bli kul att följa era upptåg... Kramar från oss... å hoppas du får sova ngn timme..

 
Patricia o grabbarna boys

Patricia o grabbarna boys

29 juli 2012 00:12

Måste kännas skönt att ha fått hem dina tjejer.....tänk vad tiden gått fort egentligen!!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

29 juli 2012 01:06

Måste ju ha varit FRUKTANSVÄRT att ha varit utan hund! Undrar om min matte överhuvudtaget hade klarat det... ;)
Lycka till med sovandet... hehehe, tror det kan bli lite störningar ibland...

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

Jenny o Brio

29 juli 2012 09:36

GRATTIS! Åh så kul att äntligen ha fått hem dom!!! Sötisarna!

 
Rudi o matten

Rudi o matten

29 juli 2012 11:10

Stort grattis till att ha fått hem två så fina flickor!!! Hon är ju helt underbar lilla Bozza, ja, mamma också förstås!

http://www.bmwsfgotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 juli 2012 12:21

Så där ja!!! Ordningen återställd här ;-)
Nu ser vi fram mot ALLA fina bilder på Vinja och Bozza!!!
Hoppas du fått sova lite i natt, hahaha
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Monica

Monica

29 juli 2012 12:27

Härligt att få hem dom.
En riktigt söt kille på första bilden, hoppas du fick sova några timmar i alla fall hon har ju fördelen att ha mamma hos sej.
Ha det bra/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
sara

sara

30 juli 2012 12:07

Riktigt fina flickor och jag förstår att du är välödigt lcyklig nu över att ha båda hemma :) Kram

http://frumelpomene.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10
11
12
13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards