Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

Intervallträning I Skogen

Av Heratorpets Vinja - 8 mars 2012 20:30

Ja då var den 3:e natten avklarad av 4 då   . Även om både natten som varit och natten innan varir rätt lugna så känner jag mig super trött   , tack o lov att det bara är en kvar nu   .


Idag så har det inte varit nått vidare kul väder ute, har mest varit mulet   och gråkallt   . Var något segt att kravla sig ut idag, men efter att ha ätit frukost strax efter kl 13,30 så gick vi ut strax efter kl 14,00.


Var även idag och hämtade Zäpo då matten kände sig lite seg. Även dagens sväng blev i skogen, blev samma skog som igår men inte samma väg. Idag så blev det mest terräng träning och en del intervaller i skogen. Blev 5 st intervaller som var lite drygt 100 m varje så det blev ca 1000 m för dom att springa i buschen   .


Dagens promenad blev lite drygt 6,5 km för mig i alla fall   . Vinja och Zäpo sprang en hel del mera.


Är inte så kul att ta kort när det är så här grått ute och även hela naturen ser rätt blek ut   , i alla fall på gärdena. Men självklart har det knäppts en massa kort även idag.


.

  

Inte den minsta lilla sol fanns det idag.


  

Vinja och Zäpo sitter och väntar på....


  

Ett VARSÅGOD och då blir det full fart.


  

Vinja inspekterar en pinne som eventuellt kan vara bra att ha.


  

Zäpo kollar mest om det varit nå brudar vid ån.


  

Fina Zäpo.


  

Vinja hittade en pinne som smakade bra.


  

Två lyckliga vovvar med varsin pinne.


  

Eftersom det mest varit minus ute så finns det lite is kvar i skogen.


  

Hmm, ser ju hur trist som helst ute   .


  

Mycke ris är det här, tur dom rensar lite ibland så man kommer fram.


  

Vinja kommer farande efter en intervall.


  

Fina gossen Zäpo.


  

Mattes sötnos.


  

Zäpo och Vinja i en annan intervall.


  

Vinja full fart uppför backen.


  

Zäpo kämpar uppför backen.


  

Bägge kämpar uppför backen.


  

Här kommer dom springandes efter dagens sista intervall.


  

Vinja och Zäpo efter dagens intervaller. Blev lite långa tungor där.


.

Ska snart åka iväg och göra min sista natt, tack o lov. Ska bli skönt med lite ledighet   , även om den är attans för kort i min smak   .


Som vanligt så hörs vi under natten då det börjar bli dags att göra sig klar för avfärd snart.


Sköt om er och Natti, Natti på er som har turen att få sova   .



 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 mars 2012 22:24

Vad skönt att vi slapp snö i dag! Såg ut som att det var på gång ett tag.
Kul att ni fick sällskap i dag också :-) Vad trist att ditt schema har blivit så jobbigt :-(
Sv. I dag tog jag "turbo-blåsen" och blåste bort leran, haha. Dom blir, som tur är, inte blöta ända in på skinnet när dom simmar.
Ha en skön sista natt!!!

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

9 mars 2012 00:03

Hoppas att den sista natten går lugnt till och att du får njuta av helgen! :)

Sv: Ja, det har bara blivit en liten bild på henne tidigare, men det blir lätt så när jag favoriserar mina egna! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

9 mars 2012 09:27

även om vädret e trist så har du ju fina objekt att fota!!*L* Kikar in å önskar dig en trevlig helg!!...harpuckotlagtnersinförföljelse??

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Jessica

Jessica

9 mars 2012 10:40

Massa fina bilder du tagit igen:)
Vi kör också den typen av intervall, säger jag "spring-spring" vet Spexa direkt att hon ska få springa efter utlagda bollar:))

Hoppas du piggnar till och får en fin hundig helg:)

http://www.yrlabus.se/bloggen

 
Hillman

Hillman

9 mars 2012 13:47

Jistanes vicken fart det är på Vinja, trodde nästan hon skulle krocka med nåt träd som hon far fram, hihihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

9 mars 2012 19:40

Härligt att det är plusgrader, imorgon bitti törs man sej kanske ut i skogen igen;-)
Härliga bilder på mor och son.
Ha en skön ledig kväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

9 mars 2012 22:53

Hoppas din dag varit bra,
och att du njuter av din lediga helg ;-)
Du kanske redan somnat, efter allt hårt slit i vecka ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Anna med flock

Anna med flock

10 mars 2012 20:51

Vad söta dom är när dom kommer farande med sina bollar/kongar :) Härliga bilder! Snälla dom är som inte börjar kivas med varandra...

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards