Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Dragträning Ut Mot Viggeby

Av Heratorpets Vinja - 24 januari 2012 22:15

Idag så har jag suttit på brandstationenFire Engine mellan 8-14 och gått en kurs i Heta ArbetenFirewoman . Var rätt segt att sitta och lyssna även om en hel del var bra och nyttigt att lära sig. Men nu gäller det i 5 år till så det dröjer ett tag innan jag måste gå den igen   .


Vinja har varit några timmar hemma hos Zäpo med matte när jag var borta. Direkt jag kom hem så tog vi bilen ner till där vägen ut mot Viggeby går.


Var nämligen dags för lite dragträning idag. Men eftersom det är så tungt och tråkigt att först bära alla kedjor när dom först värmer upp och sen på avvärmningen, så gick vi först bort mot Viggeby som uppvärmning. Kom tillbaka och satte på kedjorna, gick med dom 15-20 min, sen tillbaka och av med kedjorna o sen ut mot Viggeby igen för avvärmning.


Tyckte det var en rätt lysande ide då det är inte kul att släpa på 5-6 kg kedjor i 6-7 km   .


Dagens träningspass blev som sagt lite drygt 15 min och dragvikten låg på ca 3 kg och promenaden blev sammanlagt 5,5 km.


Vädret har tyvärr inte varit nått roligt idag heller, mulet, grått och råkallt har det varit   . Så lite kort som jag tog idag har jag väl inte gjort på länge, men det är inge kul i detta väder. Men självklart kommer det några kort, för tänk vad tråkigt om ni bara fick läsa en massa tråkig text och sen inte fick några bilder   .


.

  

Vinja ser ut som hon siktat in sig på nått.


  

Lite hopp och skutt blev det.


  

Så var vi på väg först vändan ut mot Viggeby.


  

Väldans intressanta nyheter var det visst här   .


  

Mattes snygging.


  

Den stilige sonen.


  

Hej du morsan, jag tänkte jag skulle sno pinnen som du har.....


  

Vinja efter dagens träningspass.


.

I morgon så är det dags för em-skift så då blir det lite sovmorgon   . Ja blev väl en liten idag också då kursen började kl 8.


Tyvärr så får jag vänta på min kamera ett tag till    , dom ringde idag på em och sa det blivit nått strul så dom hoppades att den skulle komma tills på fredag. Inte speciellt kul men han som ringde var i alla fall väldigt trevlig och lovade att jag skulle bli kompenserad för allt strul som varit.

Dom skulle bland annat bjuda på minneskortet som kostade drygt 400 kr och även sänka priset på kameran lät det som, och det var ju kanon tycker jag   .


Hoppas verkligen att vi kan få sol i morgon   , vore ju i alla fall kul om den kunde visa sig några timmar på fm när vi ska ut och gå, sen på em får det gärna bli mulet när jag ändå jobbar   .


Tänkte kolla lite vad ni gjort för kul idag och sen försöka komma i säng i tid   . Men hur det går vet vi inte föräns i morgon   .













 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

24 januari 2012 23:31

Väldans bra att du visar oss dina bilder!!! Attans skit med kameran :-( Kräv massor av avdrag på priset ;-)
Det kom snö i morse, så där lite lagom.
Smart av dig med kedjorna!!! Dumt att du ska släpa på dom.
Ja, i morrn är sista simmet på ett tag. Eller, jag har inte bokat flera tider än ;-) Känner jag mig själv rätt, och det gör jag ju, hihi, så dröjer det inte allt för länge, innan vi är där igen.
Allt är bra med mig! Du med, hoppas jag.
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

24 januari 2012 23:34

Det är viktigt att både värma upp före och varva ner efteråt :)

Måste vara bra att ha gjort kursen i "heta arbeten"! Själv skulle jag vilja få möjligheten att lära mig svetsa, men det lär nog inte hända där jag jobbar idag :S

Sv: Vi hade nästan 10 minus här i morse, så det var inte precis badväder :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

25 januari 2012 06:44

Ja hoppas verkligen att det tar, man kan ju inte vara säker vet dom som gått tiden ut men varit tomma trots att u-ljudet sagt motsatsen.
I dag är det kallt men det har inte kommit någon snö i natt så man slapp skotta i alla fall.
Fina bilder, ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annica,Ä o Ä

25 januari 2012 07:23

Men åååå vänta ännu längre...ja men bra att dom sänker priset då:)
Jaa en blogg med bilder är sååå mycket roligare och dina bilder är jättebra:)
Ha en bra dag

 
Nina

Nina

25 januari 2012 09:15

Men ÅH! Fortfarande ingen kamera :(. Jag som trodde att du hade fått den vid det här laget. Men men. Minneskort och nedsatt pris är ju inte heller så dumt. Trevlig personal är ju inte fel det heller :). Vad ambitiösa ni är med dragträningen! //Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
Malin

Malin

25 januari 2012 10:17

Lärorikt med sån utbildning må jag tro :)
Förstår dig,i vissa väder tar inte ens jag upp kameran!
Kramar till dig och fina fina Vinja!

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

25 januari 2012 10:34

Sv. Ja, denna veckan blir det inte mycket träning. Kommer att ta det lugnt hela veckan för att låta kroppen återhämta sig helt.

Det är lite svårt att lägga band på sig! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

25 januari 2012 17:52

Men nu får dom väl snart fixa fram din kamera! Inte för att det är något fel på dina foton med en här kameran förstås! Kul med dragträningen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

25 januari 2012 20:42

Sv: Ja, det är verkligen lika bra att skippa all träning nu. Jag lär nog tjäna på det i längden!

http://www.henrikolsson.eu

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

25 januari 2012 21:04

Tycker det ser ut som om Vinja gjort roligare saker än dra på kedjor ;))

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards