Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 18 juli 2011

Promenad Till Våtmarken

Av Heratorpets Vinja - 18 juli 2011 23:42

Jaha då har första semester dagen klarats av. Och vad tror ni det varit för väder då....Japp, rätt gissat REGN hela jävla dagen Rainy. Inte nån rolig start på semestern inte Pouty.


Har föresten fyndat hundmat idag, 20 kg Eukanuba för 299 kr. Det kallar jag fyndWakka Wakka . Köpte 3 säckar så nu har jag så det räcker ett tag Thumbs Up.


Efter jag varit och shoppat åkte jag & Angie till Våtmarken och gick en promenad  Walking Dog. Hade sån tur att det slutat regna och även att solen kom fram   . Tror promenaden blev ca 7 km, hade glömt stegräknaren hemma men den svängen brukar bli ungefär så.


Lite bilder från dagens promenad blir det såklart. Börjar med några bilder som jag tog på regnet.


.

  

Så här mulet har vi haft idag.


  

Kolla vad det öser ner....


  

Här fynda jag hundmaten.


  

Rex poserar fint med sin boll.


  

Zäpo och Vinja busar medans Rex traskar med sin boll.


  

Mattes lilla flicka.


  

Rex poserar i solen.


  

Vinja och Rex med sina bollar.


  

Zäpo har kul i vattenpölen. Det här var nog ända vattenpölen som Vinja missade under hela promenaden   .


  

Vackra gänget, Zäpo, Rex & Vinja.


  

Rex & Vinja.


  

Rex poserar fint vid våtmarken.


  

Rex och Zäpo med sina bollar.


  

Vinja fick också posera lite vid vattnet.


.

Det var vad som hänt här idag, med lite tur så kanske vi kan slippa regnet i morgon. Men helt säker kan man inte vara.


Klockan är nu snart halv 1 så jag skulle väl lägga mig  Pillow . Men jag tänkte nog försöka hinna in till några av er innan jag traskar in i sängen.


Sköt om er  Kisses.







 
 
Monica

Monica

19 juli 2011 08:03

Lyckliga dej som får regn;-))) här kom det 3 mm men fukten efter alla åskskurar har vi fått;-(
Ser hur det regnar hos dej och slås av tanken att det aldrig är någon måtta på vädret nu för tiden.
Härliga bilder på favoritrasen som vanligt;-))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bamse och Valle

19 juli 2011 09:12

Ja vi håller med, lyckliga er som får regn.Här dammar det efter vägarna i stugan då vi springer. Tur att inte vattnet som vi badar i kan ta slut,det är ju vid havet:) Kul med så många kompisar. Hoppas att ni får en bättre semester. Nospussar från brorsorna i Norr

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

19 juli 2011 09:57

Meeen, vad billigt! Snacka om REA! Den ligger välpåsamma pris som Royal annars, va?
Hur gammal är REX? ycker han är så fin! Näeee, tycker ska det ju va ;-)
Hoppas du har lite sol i dag. Vi ska nu ut på vandring i Kolmården. Har aldrig gått just där tidigare, men jag har en kompis med, hon är som en levande GPS, hihi. Tur!
Sv. Så kul att simningen går så bra :-)
Kram på dig =)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
becca & olga

becca & olga

19 juli 2011 10:04

ojoj vilket regn:O

Olga är två år. Vi (eller det är ju jag som tänkt;) hade väl tänkt att tävla i lydnad men eftersom hon varit sjuk i trombocytopeni (troligen IMT) vet jag inte om hon kommer blir helt frisk och få sluta på medecinen :(

Hon har både viljat tränga sig och kommit efter och stannat. Som om hon tycker att jag stoppar henne när jag svänger framför. Men det sistnämda guppet verkar vi kommit över nu :D

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
Sofie

Sofie

19 juli 2011 10:20

Du det kallar jag FYND med stora bokstäver. Härligt när man hittar sådana erbjudanden. Tyvärr finns det inga sådan erbjudanden här omkring vad jag vet :(
Igår regnade det precis lika mycket här som det gjorde hos er men idag är vädret mycket bättre. Hoppas att det även är det hos er så den andra semester dag blir lite bättre än igår :) Ha nu en bra semester.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

19 juli 2011 10:28

Idag skiner solen över Julita och antagligen över Torshälla också! Så ut och njut av din semester nu!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

19 juli 2011 10:40

Vi har kanske ingen våtmark att gå till, men idagarna känns det som att allt förvandlats till våtmarker.

Ovanligt mycket regn har kommit :/

Sv: Ja, jag brukar söka upp bäckar under vägen så att de ska få dricka, men jag tror att de skulle uppskatta lite gott brunnsvatten mer :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Nina

Nina

19 juli 2011 12:36

Jag lovar att hålla tummen för bättre semesterväder! Regn känns lixom som ett omen om det börjar ösa ner första semesterdagen *grrr*. Fina bilder på jyxen iaf och jag tycker faktiskt man ser liiiite solsken på några av bilderna! //Kramar och ha en go semester!

http://www.palmstrand.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 juli 2011 00:13

Sv. Lovar!!! Inga bigaråer för mig, hehe. Vill ju inte gå omkring som en "fyllekaja" bland alla fåglar ;-)

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards