Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Hur Svårt Kan Det Vara Att Komma I Säng I Tid.....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2011 23:21

Att det ska vara så förbannat svårt att komma i säng i tid.....I går, eller rättare sagt i morse så gick jag och la mig vid 3-taget på natten. Inte konstigt man är trött sen när man sover så lite   . Sov visserligen till runt halv 10 men det blev ju ändå bara lite drygt 6 timmar   .

  

Ja, ja inte mycke göra åt. Med lite tur kanske det kan bli lite tidigare idag.


Dagen har idag tillbringats hos Ingrid som hade valpträff för D-kullen. Tyvärr så var det bara en som kunde komma. Det var Harriet med Did it, så den stackarn fick 2 par vakande ögon på sig idag  Wink.

  

Riktigt varmt har det även varit idag också  Sweating 2 , kom lite regn och åska vid lunchThunderstorms.


Dom började hemma i Ingrid skog med lite träning att  Did it skulle komma hela vägen till matte när hon har en sak i munnen. Dom har haft lite problem med det men har tränat super duktigt för det gick riktigt bra Thumbs Up.


Sen blev det lite lunch innan vi åkte till Kjula och la lite spår. La inget spår till Vinja för det var meningen att jag skulle träffa Janne på kvällen och träna. Tyvärr så blev det inget för det var så himla varmt och kvaft ut.


Men Did it, Allt-I och Bolt spårade. Medans spåren låg så åkte vi och tränade lite uppletande. Det var Vinja med på, men det var inte mycke fart på henne idag inte. Fast inte så konstigt med den värmen.


En väldans massa kort på Harriet och Did it blev det idag. Har sorterat lite och här kommer dagens skörd av bilder.



  

Innan vi åkte till Ingrid så var vi och köpte en ny badsak till Vinja. Hade turen hitta en precis lika som vi tappade, även samma färg var det   .


  

Hmm, matten är verkligen inte bra på kontakt övningar.....


  

Försök gå du om du kan....Jag släpper inte....


  

Ser ut som om Did it får en lektion av matten hur dom ska göra.


  

Så duktiga.


  

Vackra Did it.


  

Ingrid och Did it kampar.

  

Liten paus i gräset med lite information.


  

Man blir mycke törstig i värmen.


  

Tränar stanna kvar.


  

Harriet och Did it.


  

Koncentrerad på matte.


  

Liten närbild.


  

Ingrid och Allt-I har gjort ett lyckat uppletande.


  

Bolt väntar på att få ut och leta.


  

Did it på väg ut att leta.


  

Riktigt fint tjänstetäcke har hon fått.


  

På väg ut i spåret.



Blev tyvärr inga bilder på Vinja under hennes uppletande, inte lätt fota när man tränar. Även om jag brukar försöka.


På kvällen så blev det en liten promenad. Tyvärr inte så långt eftersom klockan redan var 21,00 innan jag kom ut och tänkte försöka bli klar lite tidigare i kväll.


Gick udden och ut mot Torsharg och runt vägen och hem, blev ca 3 km.


Stannade även en lite stund på Torsharg och tränade lite. Blev apportering, men jag hade ingen apportbock så det fick bli kopplet hon apporterade. Gjorde en gång och hon var helt tyst utan att jag sagt tyst innan   .


Lite fritt följ med stegförflyttningar som också gick bra   . Kryp med vänster svängar, gick helt okej men inte helt bra. Är inte lätt att få henne märka när man ska svänga om hon inte är uppmärksam exakt hela tiden. Men det är bara jobba vidare. Jo hon var tyst i starten vilket verkligen var bra   .


Ett inkallande med stå o ligg blev det också, där jag stod tyckte jag det var super bra   .


Så det var en riktigt lyckad mini träning tycker jag.


Lite bilder från dagens sväng blev det, och nu även lite bilder på Vinja   . Börjar med kort på 2 slibbiga typer som vi träffade på väg ut idag.



    

Hellre träffa dom här ute en bli förföljd av en massa mygg.


  

Utforskar bryggan.


  

Vinja i kvällssolen.


  

Min vackra flicka.


  

Vacker kvällssol.



Så har våran dag sett ut. Har väl tyvärr inte blivit så mycke aktivitet för Vinja idag men det är inte mycke göra åt. Får hoppas att det blir bättre i morgon.

Vad som händer då har jag ingen aning om just nu, men nått ska vi väl göra.


Nu är klockan snart 00,30 så med lite tur kommer jag i säng något tidigare idag. Men samtidigt är ju lite nyfiken att se vad ni andra gjort idag. Får kanske besöka några av er nu och ta resten i morgon.


Hörs i morgon Hello
















 
 
Jason & Matte

Jason & Matte

12 juni 2011 00:33

Hej! Ville bara önska dig ett par fina dagar,matte min har ingen dataskärm för tillfället så inte mkt tid som spenderas framför datorn nu.. Men hon återkommer till både kommentarer och bloggandet då hon har skaffat ny :) Kram

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

12 juni 2011 06:44

Vilket fint tjänstetäcke!

Sambon min kommer att börja tillverka sådana - och så ska hon först få göra några till mina vovvar :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Maja Jaro Hinta Lilja

Maja Jaro Hinta Lilja

12 juni 2011 09:11

Vilka härliga bilder på träningen. Bolt var en riktig snygging. Jag gillar den svarta schäfern.
Ja de där med att somna på kvällen/tidig morgon de är nog något som man bara får leva med o så diciplin.... jaja bara man får sova något o ibland.
Krama om den supersöta Vinja.
Kramar

http://www.majazarges.webs.com

 
Monica

Monica

12 juni 2011 11:36

Haha bara älskar dom morotsfärgade tofsarna på öronens baksida sååå läckert;-)))
Snygg bild på Vinja och speglingarna i vattnet bakom henne, skönt att tystnaden fortsätter.
Nä något tränande blev det inte i går, men i dag är det 10 grader svalare så ett litet pass blir det. Men först lite fotboll, Zlatan släng dej i väggen;-))))
Ha en bra Pingstdag;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

12 juni 2011 15:43

Debbie tackar! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Harriet

12 juni 2011 20:56

Tack snällaste för alla fina foton på oss. Jag får nu dåligt samvete att jag inte tog lite bilder med din kamera. Nästa gång måste du säga till mig att jag ska fota för man glömmer sig lite vet du. Ja det var lite påpassligt med två som coachade;) nu har jag ju lä´rt känna er lite mer så jag tycker det är ganska ok men visst blir man lite spänd....
En mycket härlig och givande dag, tack så mycket

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

14 juni 2011 13:01

Urtjusig bild på Vinja i solnedgången, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards