Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Simträning Med Jessica Och Hennes Flickor

Av Heratorpets Vinja - 11 maj 2011 22:43

Idag har det tyvärr inte blivit så mycke promenad för Vinja   . Har varit på kurs på jobbet mellan kl 8-17 så det har inte blivit så mycke tid över.


Vinja har fått vara med i bilen idag då även Per jobbade fm och det skulle då bli alldeles för länge för henne hemma. Men hon har nog haft det bra i bilen, har njutit i skuggan och fått komma ut oftare än vi varit hemma. På lunchen så blev det en lite längre kortare sväng ut mot våtmarken.


På kvällen blev det simträning på Strömsholm  Swimmer. Jessica och Gnista var med och simtränade idag. Även lilla Glimma fick provsimma bassängen lite.


Vinja simmade idag ca 30 min och var i Jet Streamen 2*2 min.



Lite bilder från idag kommer här.



  

Härlig morgon sol.


  

En liten vacker viol.


  

På väg ut på lunch promenaden.


  

Det var varmt ute så ett litet dopp var skönt.


  

Mmmm, så skönt det är i svala vattnet.


  

Här inne var kursen.


  

Uppvärmning.


  

Gnista trivdes också i poolen.


  

Gnista spanar in Vinjas leksak som helt klart verkar mycke bättre enligt Gnista.....


  

Gnista kämpar på i vattnet.


  

Glimma premiär badade i poolen och plaskade en hel del.


  

Snart ni så har jag nog fått in tekniken.


  

Titta så duktigt lilla Glimma simmar.


  

Söta Glimma, tyvärr rätt dålig bild.


  

Glimma uppe på rampen.


  

Lite läskigt var det nog att gå i den här vägen.


  

Så var hon i badet igen.


  

En rätt trött Vinja efter dagens simträning.


  

Man måste duscha efter badet.


  

Lite rastning efter badet.


  

Mattes söta flicka.



I morgon är det kurs igen men då måste jag sluta lite tidigare. Ska nämligen åka och lyssna på Cesar Milan på Hovet i morgon. Har fått det i födelsedags present av Angie som även också ska följa med.


Så i morgon så blir det nog en vilodag för Vinja. Men det kan kanske behövas om hon har simtränat idag och gick 1,4 mil igår.


Får hoppas jag hinner blogga nått i morgon, men risken är stor jag inte gör då vi lär komma hem rätt sent på kvällen/natten.


Ha det så bra och sköt om er Blow Kiss









 
 
Jessica

Jessica

11 maj 2011 23:40

Hoppas du och Angie får en kanon bra och intressant kväll i morgon!!

http://www.skeppartorps.se

 
Annette

Annette

12 maj 2011 07:41

Hejsan
Vad härligt det ser ut med simträning!
Här har vi haft 18år kalas.
och jag joba både dag och kväll i går så jag har lite dåligt samvete över hundarna.
Men men...vissa veckor blir hysteriska.
Vi ska åka till vår stuga i skogen i i kväll får dom springa i skogen.
Nästa tisdag blir det spår kurs med hund kursen. Det ska bli skoj...
Du är ju så duktig med Vinja...så det gör inget med en vilo dag ;) för henne.

Kram
Annette med vovar

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

12 maj 2011 08:15

Men badat både i sjön och i poolen på samma dag, och jag har bara blivit avslangad med kallvatten! Jag vill också simma! Måste ta upp det till diskussion med matten!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

12 maj 2011 09:05

...min dotter fick oxxå de i present av mig så hon ska oxxå dit å se å lyssna på honom...hoppas de e givande!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Team AROZ

Team AROZ

12 maj 2011 12:01

Roligt att lilla Glimma fick simma oxå :D !! Härliga bilder som vanligt :D !!
Vi ses sen :D .... Kramiz !!

http://www.angieorex.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

12 maj 2011 12:03

Vad spännande att få lyssna på Cesar! :) Berätta hur det går! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Kerstin

Kerstin

12 maj 2011 17:04

Hoppas ni får en trevlig upplevelse när ni ska lyssna på CM....kul present!
Ja ibland hinner man inte så mycket annat än jobba och det är mindre stressande för oss nu när vi bara kan släppa ut killarna på gården när tiden inte räcker!
Härliga bilder som vanligt!
Kramen// Kerstin

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Beatrice Pettersson

Beatrice Pettersson

12 maj 2011 17:46

Visst är det! :) Tack! :D

http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

12 maj 2011 20:15

Jasååååååååå du är och lyssnar på amnnen från helvetet!!!
Hemsk ä'r vad han är!!!
Stackars, stackars alla hundar som darbbas av hans genomvidiriga metoder!
Du vet väl att i USA stämmer de numer skiten ur honom pga alla hans vansinnigheter!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Heratorpets Vinja

13 maj 2011 08:32

Men snälla du. Nog för att alla människor i detta land får tycka och tänka precis som dom vill. Men varför visa din avsky när du kommenterar här.

Jag har aldrig sagt att jag stödjer hans metoder till 100% men det gör jag inte men någon som "tränar" sin hund. Man måste ju plocka godbitarna hos alla.

Och angående att dom stämmer honom i USA, ja det kan jag varken bekräfta eller dementera. Men du har kanske 100 % koll i att det är korrekta uppgifter. Och om det nu är sant, vad är det som folk inte stämmer för i USA.
När man kan stämma cigarett företag för man fått cancer och även stämma foder företag för hunden ätit deras foder och fått någon sjukdom så ja, då är det inte konstigt att man stämmer Cesar Milan också.

Att vissa saker han gör skulle jag absolut inte göra heller. Men att kalla honom för "Mannen från helvet" och "Stackars, stackars hundar som råkat ut för hans metoder" kan jag inte hålla med om. Hur många hundar tror du inte skulle blivit avlivade utan CM hjälp.

Så slutligen, du får jätte gärna ventilera dina åsikter. Men gör det i din egen blogg. Det ända jag gjort är att varit på en föreläsning med CM, jag har inte varit hos honom för att träna min hund.

 
Team AROZ

Team AROZ

13 maj 2011 11:48

Svar till "Sigge Svamphund" : Men alltså allvarligt talat ! Jag blir helt häpen av din onödiga kommentar !! Undrar sen verkligen vad du menar med att han skulle vara "Mannen från helvetet" ?? Vad är det för synd om de hundar som han har hjälpt ?? vad är det för genomvidriga metoder han använder ?? Håller oxå med A-M om att i USA så stämmer man precis vem som helst för precis vad som helst !!! Undrar oxå vad du har för belägg för vad du skriver ??
Detta var verkligen en larvig kommentar ifrån dig och det är sannerligen inte första gången som du vräker ur dig onödigt negativa kommentarer här heller..varför går du ens in här ?? Bemöda dig inte att komma in till mig...för du är inte välkommen !!
Sen vill jag oxå påpeka att jag tycker att ALLA har rätt till SINA åsikter ...men det finns sätt att säga saker & ting på och ibland får man välja sina fajter ;)
Håller oxå med A-M om att det finns många bra hundtränare MEN det finns INGEN som jag håller med till fullo utan man får ta godbitarna :)

Tebax till CM så är min åsikt att han har hjälpt många hundar & hundägare med små enkla medel..han är väldigt duktig på det han gör !! Sen är det likadant med honom som med andra "hundtränare" jag håller inte med om allt ...men mycket! Om man kan läsa lite hundspråk så kan man oxå se hur hundarna reagerar på hans metoder...har aldrig sett en hund som är rädd & osäker på honom efter hans hjälp utan tvärtom...de har varit mycket lugnare & tryggare hundar efter hans hjälp :)

http://www.angieorex.se

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

13 maj 2011 14:41

Självklart så har ALLA rätt till sina åsikter, men det är faktiskt sant att MIlan har förlorat enormt mycket av sinpopularitet här. National Geographic funderar på att slopa hans show, eftersom många hundägare är mycket arga på hans metoder, och föredrar Stillwells positive reinforcement, vilket gör en betydligt tryggare hund. Användandet av elschocker och pronghalsband gör en hund strykrädd, och den blir nog ännu farligare för omgivningen i ett trängt läge. Det finns också bevis på hur Ceaar använt sig av anställda att hetsq upp hundarna FÖRE showen, så han kan komma och lugna hunden och bli hero för publiken.
Ni får aldrig se vad som försigår bakom kulisserna.

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards