Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Varm Promenad I Kjula Skogen

Av Heratorpets Vinja - 9 maj 2011 23:22

Fm börjades hos bildoktorn. Avgasröret hade ju gått sönder förra veckan så bilen har ju låtit som en racerbil   . Nu är det fixat och den går så tyst och fint igen   .



  

Här inne var den och blev fixad, den syns lite i vänstra kanten.


  

Medans vi väntade gick vi ut en liten sväng.


  

Vinja passade på att läsa lite Måsta nytt.


  

Var så skönt att sitta i skuggan och slappa lite.


Vid lunch tid så åkte jag och Angie till Kjula skogen för att gå en promenad  Walking The Dog Female.   Var ett kanon väder med en blå himmel och solen som lyste   . Märks att hundarna inte är vana vid värmen än för dom tyckte det var rätt varmt ute  Sweaty.


Men vad dom förstört i skogen vid Kjula  Pouty, dom har ju huggit ner en massa träd så det var mycke varmare i skogen än vi tänkt oss att det skulle vara.


Sen att dom är så himla dåliga på att städa efter sig i skogen. Ligger ju hur mycke kvistar och ris som helst kvar i skogen Thumbs Down.



  

Ser inte kul ut.


  

Hur mycke ris som helst kvar.


  

Lite skog finns kvar som tur är, men dom kommer väl hit också sen.


  

Vinja har hittat en pinne och Zäpo gräver ett litet hål på stigen.


  

Zäpo.


  

Hela gänget.


  

Rex.


  

En av många vatten pausar.


  

Kolla vad dom gjort, det borde vara förbjudet att göra kalhyggen   .


  

Zäpo och Rex har dragkamp med bollen.


  

Lika envisa bägge två.


  

Går bra att även ligga och ha dragkamp.


      

Tre snyggingar.


  

Den här lilla koppar ormen/ödlan låg och stekte sig i solen.


  

Riktigt vackra färger har den i alla fall.


  

Fattar inte vem som ställt detta utedass mitt ute i skogen.



Vi fick ihop ca 5,5 km på dagens sväng. Fick räcka med en lite kortare sväng när det var så varmt ute.


På kvällsrastningen så gick jag och Vinja ner och tränade på Torsharg. Det vi träna på idag var fritt följ utan att trängas, gick väl så där......I krypet så tränade vi på att vara tyst i starten vilket gick faktiskt riktigt bra  . Tränade även vänster svängarna lite.


Apportering med träning att vara tyst och inte göra nått start skall   , vilket gick lite blandat. Är bara träna vidare och hoppas vi hittar någon lösning  .



  

Solen börjar försvinna ner bakom trädtopparna.


  

Apportering tränade vi.


  

Skönt med en liten paus.


  

Min lilla pärla.


Är bäst försöka komma i säng nu för i morgon fm så ska jag, Jessica och Angie gå den där svängen som är 1,4 mil igen.


Hoppas att ni också haft en skön och solig dag.



Natti, Natti   












 
 
Rudi

Rudi

10 maj 2011 07:47

Jo, så där ser det ut i många av mina skogar också, Vinja!Men matten har fått lära sig av dom som vet att skogsägarna själva bestämmer inte om det ska "städas" eller inte, utan dom måste göra som Skogsvårdsstyrlesen säger åt dom! Det blir gröngödsel till nya skogar så småningom och då är det lättare att förstå. Jaså du fick också träna igår kväll, det var en bra kväll för träning efter den varma dagen, eller hur? Efter att din matte och min matte babblat i telefonen hann vi med en kort joggingtur innand et blev mörkt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

10 maj 2011 09:54

Det som Rudi kallar hundmatsaffären är nya Granngården i E:a. Jag hade inte varit där tidigare och nu var det kul att shoppa loss! Lite som att gå på IKEA, en massa onödiga, roliga prylar åkte ner i varukorgen :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

10 maj 2011 09:55

Ja dessa bilar alltid en källa till glädje, ska lämna Bettan på torsdag och räknar med minst 12.000;-(((
Ja man märker att dom blir lite sunkiga i värmen utom damp Signe som far runt vilket väder det än är. Bara extrem kyla som kan sätta stopp för henne med kramp och gå på tre ben.
Fina vovvebilder, inte är det vackert det dom gör i skogarna ;-(((
Ha en skön tisdag;-))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

10 maj 2011 15:18

...tråkigt när de förstör skogen så...här har de oxxå gjort de å Annie gick ner i ett hjulspår å jag såg bara öronen på henne...kunde ju väntat lite så de fick torka upp kan jag ju tycka men icke...hoppas ni får en underbar promenad!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

10 maj 2011 19:13

Eftersom jag är gift med en gammal skogshuggare så har jag oxå fått lära mig att det är bra för återväxte av skogen att inte städa så ordentligt. Men jag håller med om att det ser trist ut. En riktigt aktiv dag har ni haft iaf. Kramis!

http://crllaue.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

11 maj 2011 11:02

Vi gillar inte heller kalhyggen och har aldrig gjort fast nu bor vi banne på ett, fy katten. Förstår att det blev jättevarmt i skogen nu när det inte fanns några trän. Var nog skönt för Vinja att träna på kvällen när inte solen lyste så hårt.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards