Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Åter En Heldag På Klubben

Av Heratorpets Vinja - 17 april 2011 21:00

Har även idag varit tävlingar ute på bruks. Idag var det sök alla klasser och skydd alla klasser. Även idag så har jag varit spårläggare men idag fick jag verkligen gå upp tidigt Alarm Clockför det spår jag skulle gå ut idag skulle gås ut strax efter kl 7.


Är verkligen super trött nu men ska försöka få ihop ett inlägg. Blir nog inte så mycke text men desto mera bilder.



  

Vinja i skogen på bruks.



Nu kommer det ett gäng bilder från skyddstävlingen. Fick verkligen sortera ordentligt då jag tagit ungefär 200 bilder idag. Men så myck kort i bloggen går inte. Har försökt ta dom bästa och där det händer nått.


Börjar med varsin bild från uppletandet med dom 4 elithundarna.



  


Marcus Johansson med  Blackneck's A'coch



  


Tomas Taube med Grimlock's Witch


  


Elisabeth Thorstensson med Wallaroo Goldrush


  

Ralf Andersson med Ullhedens Harry.


  

Dagens skrivare och domare.



Här kommer några bilder på högre klass hundarna. dom var 2 st.


Den första bilden är på Simon Larsson med Golden Incas Apollo.



  





Den andra högre hunden var Anders Tunmarker med Talwegs Malte.



  


  


  


  



Sen var det elit hundarnas tur. Först ut var Marcus Johansson med  Blackneck's A'coch. Hinner inte lägga bilderna i ordning så ni får ta dom som dom kommer.



        




Här kommer Tomas Taube med Grimlock's Witch.



      





Här kommer Elisabeth Thorstensson med Wallaroo Goldrush.



          



Ullhedens Harry.



    



Blev som sagt en lång dag även idag. Åkte från klubben vid 4 taget och direkt hem för att gå en sväng med Angie och grabbarna. Blev bara en kortis ut mot udden och bort mot Viggeby och vände för jag var rätt seg. Blev ca 5 km idag.


Några kort från dagens promenad kommer här.



  

Rex och Zäpo vid ån.


  

Zäpo spanar lite.


  

Ser lite konstigt med med dom stora snöhögarna som ligger kvar.


  

Rex svalkar sig lite i bäcken.


  

Vinja var också nere och blötte fötterna lite.


  

Zäpo gillade också vattnet.


  

Rex och Zäpo.


  

Rex gosar i gräset.


  

Zäpo med sin boll.



Som sagt så har det varit full rulle hela helgen och nu är jag verkligen så jätte tröttWake Up  . Hinner tyvärr inte in hos er idag  I'm sorryoch jag hoppas att ni kan ha överseende med det. Ska försöka hinna in hos er i morgon.


Hoppas att eran helg varit bra. Men har varit jätte kul men rätt jobbig med dom tidiga mornarna.


Bye Bye  Hello.

















 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

17 april 2011 22:43

Vad kul att se alla bilder (som är så fina) men jag förstår att du är helt slut. Tidiga mornar är INTE min melodi.
Hoppas du vaknar pigg och utvilad i morgon ;-)
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

18 april 2011 08:07

Vilken härlig helg du haft, det kanske var värt att gå upp tidigt.
Synd bara att schäfern snart blir en ren IPO och BHP hund vilket en del anser vara B-laget;-(
Såg i alla fall att det var några nya som satsat på lydnad, ska bli riktigt kul att få följa dom.
Härliga skydds och badbilder.
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Team AROZ

Team AROZ

18 april 2011 09:10

Oj, vad bra bilder det vart trots att vi satt så långt ifrån !!! :D Jättefina !!
Ja, nog har du haft en lång helg :) Jag slapp ju ivarjefall gå upp så tidigt på söndagen :P
Vi hörs sen :D Kramizar !!!

http://www.angieorex.se

 
Hillman

Hillman

18 april 2011 11:07

Ja, tänk va mycket lydiga mattar och hussar det finns, hihi. För inte kan det väl vara för hundarnas skull som det görs så här mycket. Nej, jag tror nog att det är för att mattar och hussar ska få visa va mycket de lärt sig, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Kicki

Kicki

18 april 2011 16:30

...ni har ju sovmorgon när ni lägger spåren!! =P
Skämt åt sido, kl 7 ska spåren va lagda å när vi tävlar så ska lottdragningen va kl 7 å sen åker man ut...men de e för att spåren vi har används flitigt å folket e ute å flanerar tidigt runt våra spår...Ser ut å ha haft de bra iaf i helgen å vädret kan man inte klaga på!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Vicky

18 april 2011 17:39

Det har varit fullt upp i helgen:). Happy och jag har också kört hund hela helgen. Vi har ju varit på lydnadsläger.
Ha det gott!!

 
Sarah

Sarah

18 april 2011 19:34

Underbara bilder :) Förstår att du är lite trött så hoppas du fått vila lite!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

18 april 2011 20:11

Åh jag måste fråga - kan inget om bruks ja men vart intresserad:)

När man har munkorg på dem ska dom hoppa upp på figuranterna då bara och skrämmas eller vad är poängen? :)

Fina bilder!

http://medsoleniogonen.blogg.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

18 april 2011 20:12

Tror det varit fullt upp överallt i helgen.
Jag var ju på kurs och lärde mej en massa skoj hela helgen. Angående Sörmlandsleden så mejla matte kan hon förklara gå runt vägar.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

18 april 2011 22:25

Låter som en rolig helg även om du fick gå upp tidigt, alltid kul och inspirerande att se andra duktiga ekipage :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

18 april 2011 22:55

Sv. Inte många timmars sömn för dig :-(
Joo, en hel del sand blir det, men det är då den där omtalade pälsfönen kommer in i bilden. Bara blåsa bort sanden ;-)
Önskar dig några flera timmars sömn i natt
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

18 april 2011 22:56

Men oj, vilka tuffa killar och tjejer som dök upp på söndagen så! Tur att matten inte fått för sig att jag skulle vara med i det gänget..där hade jag inte platsat alls!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Annica

Annica

19 april 2011 08:53

Wow vilka häftiga och fina bilder från skydd. har aldrig sett en sån tävling men det vore kul!
Och vad roligt att se Rudi med matte också=)
ha det så bra i solen:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Junitjej

Junitjej

19 april 2011 11:11

Jag förstår om du blev trött!!

Kul att hundarna får jobba och det syns att de tycker det är roligt också.

http://junitjejen.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

19 april 2011 15:54

Vilka actionbilder. Härligt att se....

http://crllaue.blogspot.com

 
Tessan

Tessan

19 april 2011 16:37

Sv: Jaha! Är det så de ska göra:) Roligt att kolla på alla skyddhundar - kan inte förstå hur man lär dem att bita i just en arm - hade jag varit hund hade jag tagit närmsta möjliga ;D hihi!

http://medsoleniogonen.blogg.se

 
Sofie

Sofie

19 april 2011 20:22

Vad roligt det var att få se bilder från tävlingen. skönt att vi fick så fint väder också. Själv så är jag inne i en jobbperiod just nu så klubben får vänta lite. Jobbar så långa dagar så nästan inget annat hins med än att rasta hundar och jobba.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

20 april 2011 12:36

Kul med tävlingar :) Fina bilder du har tagit med :) Duktiga hundar och förare :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Bettan

Bettan

21 april 2011 10:25

Hej!
Tack för inlägget i min gästbok & tack för spåret & en härlig tävlingsdag :))
Riktigt fina bilder du har tagit också! Vi kommer hit till denna & hälsar på fler gånger! Ha det gott!

/Bettan & Rusa

http://www.workingcattledog.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards