Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

På Strömsholm Med Laila & Izac

Av Heratorpets Vinja - 21 mars 2011 22:29

Idag har inte hänt så mycke för Vinjas del   . Slutade min sista natt i morse och är nu ledig och börjar igen på fredag.


Em har idag tillbringats på Strömsholm med min kompis Laila och hennes valp Izac. Är så   att Izac har varit jätte sjuk och legat inlagd flera dagar och dom visste inte hur det skulle sluta för den lille killen  .

Men han har bara blivit bättre och bättre så vi hoppas verkligen att han får fortsätta åt det hållet   .


Han har fått nått som heter Hypertrofisk Osteodystrofi, rätt invecklat tycker jag   . Det är en akut inflammation intill benens tillväxtzoner och är väldigt smärtsam  . Så idag så var jag med när han skulle röntgas igen.


Så nu håller vi tummarna att Laila får ett positivt svar från veterinären när dom ringer.


Var rätt seg när jag kom hem så lilla fröken fick vila idag. Har inte varit nå kul väder heller så det var rätt skönt att få slappa lite nu på kvällen Recliner.



Lite kort på lille Izac blev det på Strömsholm. Tyvärr så blir korten inte så bra då det är svårt att ta inne där det är lysrör. Men ni får nöja er ändå.



  

Liten cool kille som ligger och slappar på rygg på undersökningsbordet.


  

Visst är han söt lille Izac.


  

Puss på dig matte.


  

Nedsövd inför röntgen.


  

Vaken och pigg igen. Får man välja vad man vill här tro.....


  

Om jag har såna här bedjande ögon kan jag inte få nått gott då.


  

Visst är han en riktigt liten goding.


  

Lite väntan innan hemfärd.



I morgon hoppas vi på bättre väder så man kan få sig en skön härlig promenadWalking The Dog Female. Hoppas det slutar att blåsa också för det är inte skönt alls ute då. Om väderprognosen har rätt så säger den sol i morgon   , hoppas verkligen dom har rätt.



Ha det så bra och sköt om er Blow Kiss.







 
 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

22 mars 2011 02:24

Stackars liten! Håller tummarna att det kommer att fortsätta i rätt riktning för den lille. Otroligt söt är han :)

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

22 mars 2011 04:51

Hoppas verkligen att hon får ett positivt besked! :(

Sv: Dem är små vampyrschäfrar och undviker gärna solen :P

Har ju flera gånger försökt att ändra på schemat så långpromenaden kommer på eftermiddagarna - men det verkar vara helt omöjligt för mig att bryta en flerårig vana :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Junitjej

Junitjej

22 mars 2011 06:47

En sådan söt valp!

Ha en trevlig tisdag!

http://junitjejen.se

 
Rudi

Rudi

22 mars 2011 08:04

Men stackars valpen! Måtte man kunna hjälpa och bota honom! Ursöt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Jeanette, & Sly

Jeanette, & Sly

22 mars 2011 08:20

Vilken sötnos, hoppas allt går bra för charmtrollet:) Jag har tränat Sly först med leksak och belönat då hon har vikten bakåt samt inte släpper förrän mitt "tack" och sedan överfört det på metallen. Sly tycker metallen är rätt "äcklig" också men med uppgiftstänk blir det en annan sak... Ha en bra ledighet! Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Madde

Madde

22 mars 2011 08:35

Men gud vilken söt valp <3 vad är det för ras/raser? fruktansvärt söt var han iallfall!

Hoppas det går bra med honom nu, jobbigt då valpar (eller hundar) blir långvarigt sjuka!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

22 mars 2011 10:54

Stackars stackars liten! hoppas det blir bra i slutändan!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

22 mars 2011 19:51

...hoppas de blir bra för den lille killen...så otroligt söt!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

22 mars 2011 20:30

Vilken sötnos...vad är det för ras? Hoppas att det blir ett positivt besked för matten!
jasså har ni pissigt väder, det har inte vi ☺☺☺...här strålar solen och det är 10 plus, fast man vet ju aldrig när det bahagar slå om!
Kram kram...

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.seen.se

 
Jessica

Jessica

22 mars 2011 21:02

Men stackars liten, hoppas han får bli helt bra igen....

http://www.skeppartorps.se

 
Monica

Monica

22 mars 2011 21:13

Hoppas lillen blir frisk snart, inte roligt att ha ont. Riktigt söt och nyfiken är han i alla fall.
I dag har det varit riktig vår men hu vad halt det blivit på vissa ställen;-)
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

24 mars 2011 08:42

Strömsholm usch och tvi, där har jag oxå varit akut efter ett slagsmål, brorsan fick stanna två nätter, svindyrt är de och matte litar inte på deras dåliga kunskap. Nej, tacka vet jag kossadoktorn i Trysil, han är snäller och duktig, vet så mycke om oss hundar. Är inte bara ute efter massor av pengar utan har väldans stor kunskap och så älskar de oss taxar. Vi har varit där några gånger men har alltid fått hjälp, känns tryggare att åka dit och inte är det så långt heller.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

24 mars 2011 08:45

Det föll bort det som skulle vara med (tövelmatte), synd om denna lilla hund som är sjuker så vi hoppas att han ska bli frisker igen. Sen undrar jag vad det är för ras, för han ser inte ut som en sån som ni?

Taxpussar

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards