Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Äntligen Ledig :)

Av Heratorpets Vinja - 28 februari 2011 23:30

Vad besviken man blev i morse när man kom utNo. I går stod det att vi skulle få strålande sol   hela dagen, men tror ni vi fick det då.....Nej då, riktigt mulet och trist var det  Thumbs Down. Som tur var det bara -3 grader ute så det var ändå rätt skönt ute.

 

Men nog hade lite sol varit bättre  Sunshine, hade både varit skönare och blivit bättre kort då.

 

Dagens promenad gick ut mot Viggeby, förbi Gärtre gård och över Glömsta gård och hem. Angie och grabbarna var med idag på promenaden Walking Dogså lite bus blev det mellan mor och sonWakka Wakka .

 

Vi var ute lite drygt 2 timmar och fick ihop strax över 8 km på dagens sväng. Så skönt att få gå en ordentlig sväng, både för oss och för vovvarnaSmile.

 

 

   

Full rulle när mor och son träffas.

 

    

Rex fick hjälpa till och hålla kläderna en stund.

 

    

Finns hopp om en vår, har kommit fram lite barmark på några få ställen.

 

    

Vinja & Zäpo läser lite nyheter.

 

    

Zäpo och Rex är nyfiken på vad matten har i väskan.

 

    

Min lilla sötnos.

 

    

Zäpo stolt med sin pinne.

 

    

Rex och Vinja i snöhögen.

 

   

Vackra dom är mor och son.

 

   

Vinja siktar in sig på en liten pinne hon hittat.

 

  

Zäpo lyckades sno morsans pinne.

 

Nu är jag äntligen ledig i några dagarNa-na-na-na. Ska bli så skönt att inte behöva ställa klockan i morgon bitti, utan sova tills man vaknarPillow . Med lite tur så kommer jag i säng innan halv 2 i natt så man verkligen känner sig utvilad i morgon. Men jag tvivlar starkt, har så svårt att komma i säng Pouty.



Hoppas dom har mera rätt om vädret tills i morgon för det säger att vi ska få lite sol Sunshine, ingen ide hoppas för mycke för då blir man bara besvikenSadly I Can't .



Hörs i morgon. Bye, ByeHello

 

 







 
 
Freja

Freja

1 mars 2011 00:28

Tråkigt när vädret tjurar sådär!!! Sitter och är så fascinerad av era rundor! Tror inte varesig jag eller husse hade orkat gå så långt... Framförallt inte han ;-)
Phalénekramar

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

1 mars 2011 07:46

Härligt med några lediga dagar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

1 mars 2011 10:03

Härligt förstår jag att vara ledig ett par dagar,här lyser solen med sin frånvaro även i dag;-)
Har som tur är inga problem med att komma i säng på kvällen, men det är nog för att man har fasta rutiner nu för tiden.
Härligt att det börjar titta upp barmark hos er igen, här är det bara vitt;-(
Ha en skön tisdag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sarah

Sarah

1 mars 2011 10:56

Ja här är det grått men men å andra sidan är det inte så kallt och jag hoppas det kan bli plus grader så snön försvinner mer och mer hela tiden :)
Har du också svårt att sova om nätterna? Är skit jobbigt och man känner sig alltid trött tycker jag...
Ha en bra dag!

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

1 mars 2011 12:10

Vi har inte heller någon sol, men det är lite plusgrader i alla fall, så lite mer is väntas smälta hemma i skogen!

Ha en fin dag!

Sv: Nä, fodax luktar pyton! Men tack och lov så ska vi bara köra detta fram till sommaren 2012!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

1 mars 2011 18:15

Vi skulle få ca 3 minusar i morse och det var drygt 20 så inte fasen kan de spå väder, inte någon sol heller bara en massa domba. Så råkallt så promenixen frös inne, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

1 mars 2011 19:50

Äntligen gick det att komma in här.
Har provat ett par dagar och bloggen har sett helskum ut.
Vi saknar också den där utlovade solne, men den ska ju komma imorgon

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Lisse

Lisse

1 mars 2011 22:19

Dom är verkligen fina, mor och son :)
Hoppas att ni har haft fint väder idag. här har det varit kanonväder.
Njut nu på dina ledig dagar :)

http://greydobs.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards