Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Mulet Och Kvaft Hela Dagen

Av Heratorpets Vinja - 17 augusti 2010 23:00

Inte var det nått fint väder att vakna till i morse, det var mulet och regnet hängde i luftenBlack Cloud. Och det dröjde inte länge föräns det börja ösa nerRainy , som tur han vi in från morgon rastningen innan det började.

 

Vid 1 tiden blev det en sväng ut mot mot udden och runt vid scout stugan och hem. När jag nästan var hemma smsa Angie och fråga om vi skulle med på en promenadWalking Dog och självklart ville vi det. Blev en sväng till Kolsta och tillbaka som blev ca 7,5 km.

 

 

Lite fotande blev det självklart på våran sväng och även på Vinjas och min korta innan.

 

 

  

Vinjas favorit sysselsättning när vi går vid ån, att kolla in bryggorna.

 

  

Lilla stumpan i närbild.

 

  

Hon är så söt så ni får en till.

 

  

Med bollen i gräset.

 

 

Har försökt hitta en bra inställning för mina närbilder på bland annat blommor men har lite svårt få det så bra som med förra kameran. Är väl säkert bara hitta rätt inställning, får hoppas jag lär mig det.

Fick i alla fall 2 skapliga bilder.

 

  

Smörblomma, kom väl inte riktigt så nära som jag ville men den blev rätt okej.

 

  

Nått som växte vid ån, blev rätt häftigt med insekten som var i.

 

  

Zäpo och Vinja på väg ut på dagens promenad.

 

  

Det här rådjuret stod och spana i åkern.

 

  

Zäpo kommer i full fart.

 

  

Paus i gräset.

 

  

Så söt liten kille.

 

  

Kom igen då morsan, ska vi busa lite.

 

  

Rex fick lite träning med klövjeväskan.

 

  

Zäpo & Vinja i gräset.

 

  

Mulet och kvaft var det på våran promenad idag.

 

  

Stiliga Rex med sin älskade boll.

 

  

Rex & Zäpo, två stiliga gossar.

 

  

Zäpo tar sig en liten paus.

 

 

På kvällen så åkte vi till bruks för lite träning med Jessica. Det brukar ju vara skott träning på tisdagar   så vi tänkte passa på. Men vi hade tyvärr verkligen otur lagom vi kommit ut på plan och börjat träna så öppnade sig himlen i ett jätte regn Rainy, så alla försvann in. Jessica och jag ställde oss under ett träd och tänkte det skulle sluta, men inte då   . Ingen av oss hade kommit ihåg regn kläder så vi gav upp och gick in och fika i stället för dom skulle ändå inte skjuta nått.

 

Fick i alla fall en bild på Jessica och Gnista innan regnet började.

 

  

 

 

I morgon är det spårträning, får hoppas det blir bättre väder då. Men tyvärr om man ska tro väder prognosen kommer det regna då också   . Så håll tummarna att vi får   i morgon.

 

 

Hörs i morgon. Natti, Natti   

 

 

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

18 augusti 2010 04:36

Vädret har verkligen inte varit de bästa den senaste tiden, och man är lika glad varje gång man hinner med att rasta vovvarna innan himlen öppnar sig :P

Sv: Jo, larmen fungerar även om strömmen skulle gå, men batteriet håller hur länge som helst. Men vovvarna håller ju lite bättre koll :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Maria

Maria

18 augusti 2010 07:42

Här vräkte regnet ner och det åskade som bara den igår eftermiddag. Ganska skönt tycker jag :)
Jo du... det var ingen lek att spåra i 28 graders hetta ;) Klart att jag bloggar fast vi tagit en vilopaus från träningen.
Ha en bra dag!

http://sluggster.blogs.se

 
Maja Jaro, Hinta & Vera

Maja Jaro, Hinta & Vera

18 augusti 2010 09:51

Åh va den fina lilla Z växer till sig. Va skoj =)
Mulet dåligt väder o kvaft lever vi med oxå. Fy va jobbigt det är. Men snart blir de kallt.....
Sköt om dig
Kramar

http://www.majazarges.webs.com

 
Vicky

Vicky

18 augusti 2010 11:33

Det var tur att det ändå höll upp på dagen. Jag hade bestämt att vi skulle till sagostigen. Med eller utan regnkläder. Det ser bra ut än så länge med vädret. Syns i kväll!!
Kram

http://www.berdis.dinstudio.se

 
Monica

Monica

18 augusti 2010 19:14

Ja det var inget vidare väder i går, ni tycks ha klarat er från dom värsta skurarna. Visst är det roligt att fota i macro,blomman och biet var ju jättefin. En massa schäferbilder att bläddra igenom gillar vi också, Signe har varit lite avslagen i dag och man blir ju alltid oroligare när det är hon eftersom haft elakartade
tumörer;-(
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards