Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Lufsat Runt I Kjula Skogen

Av Heratorpets Vinja - 6 augusti 2010 23:52

Det blev tyvärr ingen lydnads träning på fm idag med JessicaNo. Hon hade kollat lite fel i almanackan och var tyvärr uppbokad med annat. Hade varit kul med träning, men för hundarna var det nog rätt skönt att det inte blev nått. Vid 10 taget så var det redan 29 grader i solen  Sweatyså det hade nog varit lite varmt. Vi får sikta in oss en annan dag.

 

 

Angie, jag och alla vovvar  Puppiesåkte ut till Kjula skogen vid 12 taget för lite terräng träning. Är ju nyttigt både för oss och vovvarna få lyfta på benen lite  Aerobics. Vi var säkert ute lite drygt 2 timmar men sträckan blev bara ca 2 km. Blev några stopp för lite vatten paus och även lite fika.

 

 

   

Vinja & Zäpo på stenen.

 

    

Hallå morsan....Vad har du hittat för kul i mossan så?????

 

    

Vinja har hittat en kul pinne och Zäpo kollar på.

 

    

Vatten paus i skogen.

 

    

Zäpo var också törstig.

 

    

Vinja poserar så fint på stenen.

 

    

Rex & Vinja så stiliga vovvar.

 

    

Zäpo tar igen sig lite i mossan.

 

    

Vinja krossar en pinne.

 

    

Angie har dragkamp med Vinja och Zäpo tittar på.

 

   

Min lilla pärlaCircle Of Hearts .

 

    

Rex tar sig också en paus.

 

    

Vinja har norpat Rex boll och han vill gärna ha den tillbaka.

 

    

Vinja på stora stenen.

 

    

Så söt liten flicka.

 

  

Verkligen liten stilig grabb Vinja har.

 

  

Så söt liten gosse.

 

  

Stiliga Rex i mossan.

 

 

På kvällen tog Vinja och jag en promenad. Vi gick stora gökstensrundan som är lite drygt 6 km. Vi gick vid halv 9 på kvällen och det var så skönt ute.


Tyvärr så började bli så mörkt ute så det blev inte så många kort på den svängen. Bara ett på Vinja och två andra.



  

På väg över bron vid slussen.


  

Solen lyste röd bakom husen.


  

Att det ska vara så jävla svårt att städa efter sig. Framförallt när det ligger glas flaskor som oftast brukar sluta i en massa bitar för någon tycker det är kul att krossa domNo



  

Har föresten köpt en ny ryggsäck. Kan vara bra ha i lite varierande storlekar.



Nu är klockan strax över halv 1 på natten så det börjar väl bli dags att lägga ner och gå och lägga sig. Ska iaf försöka, har så svårt att komma i säng i tid på kvällarna, men så är man ju trött när man ska upp ocksåSadly I Can't.



Natti, Natti på er alla Sleeping 

 

 






 
 
Maria

Maria

7 augusti 2010 13:02

Full fart och fina bilder, precis som vanligt :)
Nyponpulver är kanonbra för både hundar och människor. Nyponpulvret är späckat med C-vitamin vilket hjälper till att smörja leder, förutom allt annat som C-vitamin är bra för :)
Nyponpulver ger man även till friska hundar, alla mina 4 får det i maten numera. Fick tipset av min uppfödare till Lux och Knutte, hon är superduktig på allt sånt här.

http://sluggster.blogs.se

 
Monica

Monica

7 augusti 2010 14:55

Grattis till reservplatsen,oj vad han växer Zäpo snart lika stor som mamma.Flaskor som ligger och skräpar är jag livrädd för sedan Ebbas skadade sej i tassen, skit att dom inte kan ta bort dom efter sej. Kul med alla bilder på favoritrasen,och solnedgången riktigt läcker.
Var inne på Rex sida kul att se kort på Oliver Bolero, har själv haft två Oliver hundar dock inte av samma stam.
Ha en skön lördagkväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

7 augusti 2010 16:52

Vilken härlig dag i skogen ni har haft med massor av fina bilder på fina hundar :-)

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Nathalie & Vilja

Nathalie & Vilja

7 augusti 2010 17:49

Nu blir jag avundsjuuuuuk ju - skogspromenader är det bästa jag vet! :) Över stock och sten, ni verkar ha haft en helmysig dag. Vinja är lika snygg som vanligt (tipsade förresten en schäfertokig kompis om att hon är parad och jag fick "DREGEL! :)" till svar...

SV: ja vi har det riktigt mysigt tillsammans vi två, men visst var det tråkigt att familjen åkte hem - saknar dem redan! Husvagnen bor vi i över sommaren bara, jag har hyrt ut min lägenhet eftersom den ligger på tredje våningen (kommer inte orka bära illan i dem) fram till våren så i höst kommer vi att hyra oss någon liten stuga att bo i medan jag startar upp företaget. :)

http://www.entjejenhundenhusvagn.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

7 augusti 2010 21:40

Synd att det inte ble vnågonlydnadsträning. Men en riktigt skön promenad fcik ni ju. Och en massa fina bilder.
Synd man bor så långt bort. Ni har fina områden att gå i. Och lite roligare när man är två.

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards