Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 juli 2010

Nu Vill Jag Ha Lite Mindre Varmt Ute

Av Heratorpets Vinja - 10 juli 2010 23:45

Det går verkligen på sparlåga här hemma nu när det är så varmt. Idag har vi haft en hemsk dag igen för det var så ruggigt kvaft uteHand fan . Blev bara en super kortis ut till udden och runt Torsharg på fm. Hade tänkte gått längre först men när vi gått bara en liten bit så blev det verkligen varmt. Sen upptäckte jag att ja glömt ryggsäcken med vatten kvar hemmaThumbs Down

 

Känns inte som om det är bra för varken djur eller människor att anstränga sig för mycke i sån här värme.

 

Blev lite bilder på våran korta sväng. Det gäller improvisera lite så man hittar nått att fota Wink.

 

   

Med lite tur är nog dom här mogna snart. Finns det nått godare än hallon.

 

    

Vinja utforska bryggorna även idag.

 

    

Mattes sötnos.

 

    

Om man står på stubben så ser man mycke längre....

 

    

Min lilla fina flicka.

 

    

Fina klöver.

 

    

Nog trodde man att det skulle kunna komma ner lite vatten med dom här molnen.

 

    

Vinja skyndar iväg.

 

    

Kan du skynda dig lite då matte.....

 

    

Träffade två söta whippet valpar ute.

 

   

Riktig syskon kärlek.

 

   

På väg ut från Torsharg. När grinden är stängd så får man använda den här snurr saken för att komma ut.

 

    

På kvällen när jag kom hem så tog vi en liten promenad igen. Blev samma sväng igår på strax under 4 km. Men idag var det fortfarande varmt fast klockan var 22,30 igår så var det ju ändå lite svalt så sent men inte idag.

När vi kom hem vi 23,30 så kolla jag på termometern och det var 22 grader fast klockan var så mycke. 

 

Så det var att slåss med mygg och knott för man ville ju inte ta på sig en massa kläder.

 

Myggen är verkligen inte kul Thumbs Down . Tycker att myggen skulle sluta att suga blod och istället börja suga fett Thumbs Up. Då vore det ju helt klart mycke roligare att gå utWakka Wakka

Då skulle dom gärna få kalasa på mig liteWink .



Det var ju mörkt när vi gick så det blev bara några bilder från den svängen.


  

Varför ska det vara så svårt att städa efter sig när sopptunnan bara står några meter bort. Sen alla glasflaskor är inte kul. Finns alltid nått pucka som ska sönder dom så hundarna skär sig Soapbox.

 

 

 

  

Litet kort i mörkret.

 

 

  

Lilla sötnosen.

 

 

 

 

 

Måste se till och skynda mig i säng nu. Ska träffa Jessica och träna med henne kl 8,30 i morgon bitti så det gäller lägga sig så man får sova. Fast klockan är redan över halv 1 på natten så jätte tidigt blir det inte.

Hörs i morgon Blow Kiss



 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

11 juli 2010 07:30

Ja, man går verkligen på sparlåga dessa varma dagar. Tidigare i morse tog jag med vovvarna på en liten promenad - man måste ju göra allt sånt innan värmen slår till igen.

Nu tänkte jag köra lite sökövningar med vovvarna innan man får krypa in i skuggan resterande del av dagen!

Ha en härlig dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Maria

Maria

11 juli 2010 12:07

Ja herre gud så hett det är. Termometern visar 32 grader nu. Har öppnat alla fönster i torpet så att det är korsdrag så att det står härliga till. Är nog enda sättet att överleva denna dag.
Ha det så gott idag!

http://sluggster.blogs.se

 
Ingen bild

helena hagström

11 juli 2010 13:19

Här kommer en pust o stånk hälsn från Jaja o matte phuuuuuuu orkar inget knappt men livet är så underb när man äntligen får en sommar med sol o värme

Hoppas allt är bra med er

 
Maria

Maria

11 juli 2010 20:38

Nu har vi varit och badat med badjävlarna ;)
Bilder finns i bloggen. Det blev bil till Hallfjärden, jag vägrade att gå ;)

http://sluggster.blogs.se

 
Maria

Maria

11 juli 2010 20:59

Sluggo har extremt mycket underull så det tar ett tag innan han är torr i pälsen. Även Knutte och Lux har underull, men inte i samma omfattning. Den enda av våra hundar som fått fukteksem är Sluggo och då har det alltid varit en fästing som vi tagit på halsen där han har som tjockast päls. Han hade fukteksem för ett par veckor sedan men då var det två år sedan han hade det förra gången. Så... jag kan inte direkt säga att vi är så drabbade av det.

http://sluggster.blogs.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards