Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 24 april 2010

Äntligen Lite Nya Bilder I Bloggen

Av Heratorpets Vinja - 24 april 2010 21:17

Hej igen   nu kommer det äntligen ett blogg inlägg med nya kort och lite filmer på valparna   .


Som ni alla vet vid det här laget så är jag ju fortfarande kvar hos Monika och hjälper henne med valparna och dom vuxna hundarna. Hon är lite bättre men orkar inte på långa vägar än sköta 6 små hulliganer själv, så jag blir nog kvar ett tag. Måste dock hem senast på torsdag för på fredag måste jag till jobbet   .


Det är inte så lätt ta kort på valparna nu när dom blivit så stora, dom springer ju omkring som galningar när dom är ute så att få bra bilder är inte lätt. Kommer som vanligt lägga ut lite bilder i taget. Den här första omgången blir det tyvärr mycke sova bilder för. Är lite lättare få bra bilder om dom är stilla   .


Dom som är tingade nu har också fått namn. Monikas foder tik ska heta Zoya, hon är märkt vänster fram. Tiken märkt vänster bak ska heta Ziwa. Tiken märkt höger bak ska heta Ztella och hanen märkt i manken ska heta Zäpo.



Ztella sitter och funderar.


Här ligger Ziwa, Zäpo och en jag inte ser vem det är.


  

Två utslagna tjejer.


  

Trött.


  

Hela gänget utspridda i valphagen.


  

Lilla Zoya helt utslagen.


  

Hanen märkt korset vilar lite.


  

Lille Zäpo är också trött.


  

Tror detta är Ziwa.


  

Så skönt.


  

Ziwa.


  

Liten sötnos.


  

Zäpo.


  

Ligger som en liten groda.


  

Inte skönt när dom biter i fötterna.


  

Vi gillar fötter.....



Här kommer två filmer. Den första är när Zäpo och Ztella leker.





Här är en film när dom protesterar för dom måste vara instängda.







Nu blir det inte mera kort och filmer för idag. Ska nu ner och ge valparna sin sista måltid för idag.


Ha ni alla en fortsatt skön lördags kväll så hörs vi i morgon.


Bye, Bye och Natti Natti   


    

 
 
Angie

Angie

24 april 2010 22:31

Åååh, så skoj med alla söööta bilder och så filmerna oxå förstås :)!!!
Det ser ut som att dom vuxit massor den sista veckan :O !!
Mitt lilla hjärtegull Zäpo är så gooo

http://www.angieorex.se

 
Kerstin

Kerstin

25 april 2010 08:54

Vad stora de blivit de små go´bitarna...det var längesen jag var in men nu har jag läst ikapp och nu är vi tillbaka i både hundarnas och bloggens värld!
Vad härligt det ska bli att få hem din fina drottning!
Ha en härlig söndag!
Kram :)

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards