Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Heratorpets Vinja - 7 maj 2011 19:36

Jaha då har vi gjort årets andra tävling då. Vissa delar gick väldigt bra   , men slut resultatet  var inte så lysande   .


Ska väl börja med det som jag var allra mest nöjd med idag. Det var Vinjas spårupptag, vi har ju kämpat som f_n med det och idag var det väldigt roligt se henne. Hon gick ut fint rakt ut i rutan, tog av till vänster och gick ca 2-3 meter. Stannar upp och ser nästan ut som hon funderar en sekund, vänder och går tillbaka och börjar att spåra.


Jag tänker att nu har hon tagit bakspår, men ingen säger nått så hon tog det alldeles rätt   . Så jätte kul att allt slit gett resultat, sen vet man ju självklart inte hur det går nästa gång. Men idag var hon verkligen super duktig med upptaget  Woohoo!.


Sen gick tyvärr inte spåret så lysande  Sadly I Can't . Hon spårade på bra i början, missa tyvärr första apporten men den hittade jag. Hon hade jätte besvärligt uppe på ett berg med vitmossa på och jag tror även lite före och efter där. Ett tag undrade jag hur ska vi hitta tillbaka för jag tyckte vi bara var ute och irrade Hmm 2. Men som tur var så följde jag bara med och lät henne sköta letandet vilket hon till slut skötte bra. Men tyvärr så hittade vi bara 4+slut men i det läget var jag bara glad att hitta tillbaka.


Var verkligen glad att vi hittade slutet för det trodde jag absolut inte vi skulle hitta. Tyvärr hade 2 andra ekipage inte samma tur, dom hittade all 7 små pinnar men inget slut och då får man inte fortsätta Pouty.


Det andra positiva idag var att hon inte pep i starten på krypet, tyvärr gick inte krypet så bra men hon var ju tyst Way To Go. Även hoppet var hon tyst på vilket också var strålande.


Så till slut resultatet. Med 3 pinnar bort på spåret vilket redan där så ligger man -63 poäng så är det inte så lätt få höga slut poäng. Så dagens poäng blev 491 poäng vilket innebär att hon är godkänd.


Nu vet man ju efter 2 tävlingar vad man behöver träna på, (visste väl mycke innan). Så nu får det bli ett tags tävlings uppehåll för träning. Har i och för sig anmält till 2 st i slutet på månaden men man vet ju inte än om man kommer med eller inte.



Har inte hunnit tagit så mycke kort idag, blev bara några stycken. Kommer några från igår också då jag inte han att blogga.



  

Vinja redo inför dagens tävling.


  

Eskilstuna Bk kl 06,40.


  

På väg ut till spåren.


  

Väntan ute i spårskogen.


  

Strax innan prisutdelningen.



Glömde berätta att max tiden på spåret är 35 min, vi kom in efter 32 min så det var verkligen på håret. Normala fall brukar vi klara spåret på lite drygt 20 min, så hon var lite trött när hon kom tillbaka efter ha fått kämpa så längePhew.


Efter att allt var klart blev det en liten kort sväng med Janne och Berra.



  

Berra och Vinja.


  

Berra.



Här kommer bilderna från igår.



  

Hittade en smaskig pinne.


  

Poserar på stubben.


  

Mattes pärla.


  

Vinja hittade en annan kul pinne vid ån.


  

Sötnosen.


  

Var en väldans tur hon var kopplad när vi kom till baksidan hemma, för där satt dom här små hararna.



Nu är både jag och Vinja trötta efter en hel dags tävlande. Ska bli skönt sitta och slappa i soffan sen resten av kvällen.


Hoppas eran dag varit bra, hörs i morgon Hello










Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards