Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Idag Så Känns Det Som Vi Utnyttjat Dagen Ordentlig

Av Heratorpets Vinja - 24 november 2013 22:45

Vi har haft ännu en dag med sol här    vilket är såå häärligt   .


Idag tycker jag att vi lyckats utnyttja dagen i alla fall   . Vi började med en promenad vid Våtmarken som blev ca 5 km   och då blev det en väldans massa kort tagna   . Efter det så åkte jag och la varsitt hårt spår på grus o asfalt till tjejerna som blev ca 180 m. Det gick inte så bra idag   . Det blåste en hel del och sen tror jag att ja lät det ligga lite för länge, så där få nog jag ta åt mig skulden   . Är väl bara testa igen någon dag när det inte blåser storm ute.


Sen bar det av till klubben för ett kort lydnadspass. För Bozza blev det lite fritt följ, inkallning, hålla apporten utan att tugga, lite läggande och hopp. Det gick skapligt bra, lilltjejen är ju himla pigg och taggad så hon har lite svårt att koncentrera sig   .


Med Vinja blev det lite fritt följ med vändningar & stegförlyttningar och sen lite apportering med metallen där vi tränade på farten in, vilket tyvärr inte är så bra   .


Efter det så var det dags för lite uppletande. Det hade börjat skymma och innan vi var klara var det rätt mörkt. Men det gick bra ändå, det är ju ändå näsan dom ska använda   . Dom fick 4 föremål var och hittade alla bägge två   .


.


Ja som sagt, en massa kort blev det. Innan rensningen var det ca 400 st   men så många ska jag inte plåga er med för efter rensningen så blev det runt 40 st kvar och dom kommer här.


.


     

Busiga tjejer.


   

Dom kör egen miljöträning flickorna.


 

Första poseringen i solen.


   

Mina raringar   .


Dåligt med fåglar vid Våtmarken.


   

Attack mot dottern....


   

Min fina tant   .


Fina Vinja.


 

Min "lilla" Bozza.


   

Bozza spanar.


   


 

Min vackra Vinja.


.


Här kommer ett gäng bilder på en poserande Bozza i solen   .


.


         

Hon är så fin min lilla flicka.


 

Flickorna i motljus.


Sen den andra poseringen.


   

Självklart lite huvudbilder också.


 

När vi ändå är igång tar vi den tredje poseringen.


.


Blev en himla massa fina huvudbilder på tjejerna idag. Rensade massor men det blev ändå en hel del kvar som var svårt att välja mellan så här kommer det ett gäng med huvudbilder på Vinja och Bozza.


.


         

Vet inte vad nu tycker, men jag tycker dom blev helt okej   .


 

En helbild på Bozza.


 

Solen lyste så vackert   .


     

Som sagt, allt ska man upp på.....


 

Var inte några fåglar här heller.


 

Hittade till slut 2 svanar.


   

Sen blev det lite bus.


 

Bozza testade trappan i utkikstornet.


 

Solen lyste fortfarande vackert.


 

Avslutade självklart med lite bus.


.


Ja så har våran dag sett ut. Härligt med bra väder så man hinner göra nått   . Det ända tråkiga var väl att det blåste, men man får ju vara glad för solen   .


Vet inte om man törs tro prognosen, men den säger faktiskt sol i morgon också   , så det är bara hålla tummarna att det stämmer.


 


 




 


 

 
 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

25 november 2013 04:38

Vilket underbart väder ni har haft - och det verkar som att vi kommer att få del av det idag! :)

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna med flock

Anna med flock

25 november 2013 10:30

Vilken toppendag!! Härligt att kunna njuta av solen ordentligt! Själv har jag massa tråkiga måsten idag nu när solen äntligen strålar.. typiskt :(

Fina bilder på flickorna! Tjusiga halsband, gillar verkligen Vinjas lila, är sugen på något liknande till Ina för hon har lila i andra saker.

http://timsevimse.wordpress.com

 
BMW o Arlo

BMW o Arlo

25 november 2013 23:18

Visst är det lätt att ta för många foton på hundarna när solen skiner och det är fullt med aktiviteter?! Porträtt är jag också svag för :-)

http://www.arlosfoton.blogspot.se

 
Emma Och Malte

Emma Och Malte

26 november 2013 12:36

Ni verkar ha tur med vädret ofta :) Här får man verkligen skynda sig ut om solen väl tittar fram!
Underbara porträttbilder på dina flickor :) Bozza gör sig riktigt bra på bild med sina mörka färger och ljusa ögon!
Men 400 bilder?? hihi så många har nog aldrig jag tagit när vi varit ute :)
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.se

 
Malin

Malin

26 november 2013 15:49

Det kan man verkligen kalla att ha fångat dagen :)
Så jätte fina dagar vi blivit bortskämda med nu, sol och sol men en isande kyla :P
Jätte fina bilder på tjejerna!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

26 november 2013 18:21

Sv: Nä, jag är rätt van vid mörkret - dessutom är det alltid mörkt nu ändå :)

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards