Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2013

Promenad & Spår I Kjula Skogen

Av Heratorpets Vinja - 13 oktober 2013 23:00

Vilket kanon väder det varit idag med sol hela dagen   , var lite dimma i morse men den försvann när solen gick upp   .


Eftersom jag som vanligt inte kom i säng i tid   så var jag lite svår startad i morse, men strax efter kl 12 så bar det iväg till Kjula skogen för lite spår och promenad i det fina vädret.


Bozzas skogs spår blev lite drygt 300 meter med 4+slut. Hon spårade kanon och hittade alla pinnar   .


Vinjas spår blev drygt 800 meter långt med 2 spetsvinklar. Gjorde ett bra upptag och hittade alla sina pinnar 7+slut   .


Medans skogs spåren låg till sig så passade jag på att lägga varsitt grus spår åt tjejerna. Var ett tag sen så jag tänkte dom behövde friska upp minnet lite   . Bägge fick ca 150 meter långt spår och skötte sig kanon   .


Här kommer lite bilder från dagens aktiviteter.


.


 

Duktiga Bozza med pinnarna från sitt spår.


 

Vinja med alla sina pinnar från dagen spår.


 

Bozza spårar på grus.


 

Vinja spårar på grus.


 

Lite bus på promenaden blev det.


   

Ja ja, fota då så vi kan gå sen.....


Skogs avverkning.


.


Här kommer en liten stil studie på Bozza när hon hittar en mur i skogen att klättra upp på.


.


       

Vad då knäpp   , det här är ju super kul ju   .


 

Mattes älsklingar   .


   

Om det finns nått att hoppa upp på måste man självklart göra det om man heter Bozza.


 

Intressanta nyheter   .


 

Ooops, har morsan den minen är det bäst att akta sig....


   

Min lilla skrutta   .


 

Hittat en bra pinne.


 

Usch vad jag hatar backar   . Precis när hundarna kom upp på krönet så måste det varit nått djur där för jösses vilken fart dom fick   . Men som tur kom dom tillbaka efter ca 50 meter.


.


Man tycker ju dom skulle vara trötta nu   , ja Vinja verkar nöjd men lilla Bozza "anföll" för en stund sen och tyckte att nu kan vi väl göra nått mera kul   . Roligt att hon tycker det är kul att jobba så det får väl bli lite längre spår till lill tjejen också hädan efter.


Får hoppas jag kommer i säng liite tidigare än både lördag och söndags, fast jag tvivlar starkt   .


Ha det så bra så hörs vi en annan dag   .


 




  


 

 
 
Ingen bild

Margreta Olander

14 oktober 2013 00:16

Vilka underbara bilder på hundar och natur!!
Jag tycker det är så svårt att få "action" i bilderna men dina är fantastiskt fina !

Margareta Olander och Carraz (C2kullen)

Heratorpets Vinja

14 oktober 2013 00:32

Hej.
Kul att du gillar mina bilder. Det är inte så lätt få bra action bilder tyvärr, men jag har köpt mig en riktigt bra kamera så den är till stor hjälp.
Jätte kul att du hittade hit och hoppas att allt är bra med dig och Carraz.

 
Anna med flock

Anna med flock

14 oktober 2013 06:08

Härligt att det går så bra med spåret och att Bozza blir allt uthålligare. Har du några tävlingsplaner med henne framöver?

Skönt att det gick bra och simma och att det fungerade att "putta" i henne, blir bra vinterträning sen när hon blir ännu mer bekväm. fast jag skulle aldrig kunna låta mina bada båda två samtidigt i bassängen, det skulle bli kaos ;-)

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards