Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Bozza & Bärra Har Gjort Mh I Helgen

Av Heratorpets Vinja - 22 september 2013 23:21

Då var det dags att sammanfatta några dagar igen.


I fredags så var vi ute på bruks. För Vinjas del blev det lite lydnad och uppletande och Bozza bara uppletande.


Vinjas träning för dagen blev först lite fritt följ med vändningar, framåtsändande med bollen för att få mera fokus framåt, lite apportering och där försökte jag få upp farten vilket inte är lätt och sen blev det lite hopp.


.


 

Vinja med "gubbarna" på framåtsändandet.


         

Stilstudie av apporterande Vinja.


 

Vinja med metall apporten.


 

   

Hoppträning.


 

Lite poserande i solen blev det också.


.


Sen blev det uppletande i en bred korridor. Bägge fick 4 föremål och jobbade kanon bra och hittade alla sakerna   .


.


   

Bozza med ett av föremålen som hon hittade.


 

Vinja med ett av sina föremål.


.


Sen var det bara hem och packa för vi skulle till Örebro. Bozza och Bärra skulle nämligen göra sitt Mh på lördagen. Dom var så duktiga bägge två och vi är såå stolta över våra fina och duktiga hundar   .

.


 

Fina syskonen Bärra och Bozza.


 

Våra små raringar       .


   

Fina gossen Bärra   .


   

Min söta lilla galna Bozza   .


.


Lite träning han vi även med på lördagen. För Vinja blev det fritt följ, framåtsändande med bollen och även träning på inkallning, lite apportering där jag försökte även idag få lite fart på tanten   . Sen blev det ett gäng kryp med mest vänster svängar eftersom det är det som känns svårast. Tycker hon skötte sig riktigt bra tanten   , känns som vi ska fokusera på rolig träning nu fram tills tävlingen och hoppas på det bästa   .


Så mycke bilder från träningen blev det inte. Tog några bilder när Lena tränade Qalle och sen blev det lite "fixade" bilder.


.


 

Krypträning med Qalle.


 

Stolt Qalle med sin nya boll som jag köpt till grabbarna.


 

Fina Qalle och Vinja.


 

Qalle   .


 

Vinja   .


 

Qalle och Vinja med en del av tränings kittet.


   

Här kommer Vinja och Qalle hoppandes.


     

Qalle in action.


   

Vinja i farten.


.


Ego fick komma ut och köra lite på agility banan, det tyckte han var super kul   . Här kommer lite bilder på Ego.


.


 

En taggad Ego.


 

Full fart.


   

Tunneln är kul tycker Ego.


     

Ego kör slalom.


Självklart så fick även Ego posera i solen.


.


Idag så har det inte varit någon hundaktivitet alls. Var ett riktigt tråkväder på fm så jag satte igång att frosta av frysen. När jag ändå var i farten så tog jag alla 3 och det har tagit sin lilla tid   . Men nu är dom äntligen klara   .


Ja så har våra senaste dagar sett ut. Hoppas att ni alla haft en riktigt bra helg.


   


 

 

 

 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

23 september 2013 12:07

Det är klart att man måste posera i det fina vädret! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

24 september 2013 23:41

Super fina bilder, som alltid!
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Nina

25 september 2013 21:41

Aha ska ni tävla.

 
Anna med flock

Anna med flock

27 september 2013 09:56

Härliga bilder! Halsbanden var jättefina, påminner om dom jag har från cellavie dogdesign... lite samma "stuk" på dom. Kul med MH och träning. När ska ni tävla nästa gång?

http://timsevimse.wordpress.com

 
Kerstin

Kerstin

2 oktober 2013 20:40

Vi har oxå gjort MH nyligen och det är alltid lika spännande! Fina bilder förståss...är det tävling på gång eller?
Vilka fina halsband, var kommer de ifrån?
Hälsningar Kerstin

http://sagaskillar.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

4 oktober 2013 21:41

Härligt att de gick så bra, fina halsband de har allesammans, e sugen att skaffa till mina oxxå! Ha en bra fredagkväll! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards