Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Heratorpets Vinja - 26 maj 2013 23:15

Blev något sent i säng igår   , så det blev lite sovmorgon idag   . Tror klockan var över 3 i natt innan jag la mig så det var himla skönt sova till 10-taget   .


.


Blev en kort promenad i Nyby skogen på ca 3 km och även lite uppletande för tjejerna.La ut 4 saker till Bozza men märkte vid 3:dje att hon var lite trött så vi slutade där.


Vinja fick 4 föremål och hittade alla   .


.


Sen blev det en riktigt hektisk em    , hade super mycke att göra. Först blev det in till stan för att hämta sonens student skylt, till ÖB och köpa bestick och duk, tanka, åka till Jysk och kolla på snurr fåtölj för den gamla har tackat för sig och sen till Willys och handla   .


Är ju den här "tråkiga" ledigheten då jag har 3 em och då måste jag ju stå och laga 3 olika rätter så vi har när vi jobbar. Inte kul behöva stå halva em/kvällen vid spisen inte .


.


Men nu är det klart och nu sitter jag här. Hade tänkt försöka komma i säng i tid men just nu känns det som jag inte kommer göra det, men undrens tid är inte förbi så kanske   .


.


Här kommer i alla fall lite bilder från våran promenad idag.


.


 

Här var det nått spännande.


 

Bergsgeten Bozza.


 

Hon kan vara på backen också   .


 

Tror Vinja lipar åt fotografen   .


 

Poserar i blåbärs riset.


 

Söta Vinja   .


 


 

Bozza hittade ett lerigt dike och sen såg hon ut så här vacker.


 

Min lilla bergsget igen.


 

Bozza hittar ett föremål i uppletande rutan.


 

Vinja ute och letar.


 


 


 

Många saker hittade Vinja.


 

Det är jobbigt att springa i skogen.


 

Dom ser rätt nöjda ut fast vi inte gick så långt.


.


Håller på att fixa korten som jag tog på IPO-träningen med en massa ungdommar förra helgen men jösses vilken tid det tar, har över 600 kort att fixa och det gör man inte bara så där i en handvändning har jag märkt   .


Trodde det skulle gå snabbare men tyvärr inte   .


Ja nu är det dags rasta tjejerna i regnet och försöka sova lite.

Av Heratorpets Vinja - 26 maj 2013 01:30

Vilket kanon väder vi haft här idag med sol hela dagen   . Har varit så härligt   .


På kvällen så tog jag och tjejerna oss en ordentlig promenad som blev nästan 9 km   . Så både jag och tjejerna var nöjda när vi kom hem  .



Eftersom kameran var med så tog ju dom 9 km längre tid en vad det hade gjort utan. Men det är ju skönt att gå utan och stressa, sen känns det bra naket att gå utan kameran   . Nästan 2,5 timma var vi ute i det härliga vädret   .


.


Här kommer dagens bilder på tjejerna och lite natur.


.


 

Vinja spanar lite vid ån.


 

Bozza undrar vad morsan gör.


 

Lite äppelblommor, tror jag i alla fall   .


 

Vacker syren.


 

Mina fina flickor.


 


 


 

Vinja poserar i kvällssolen.


 


 


 

Bozza fick självklart också posera i kvällssolen.


 

Min fina Vinja.


 

Sitter och väntar på att få springa.


 


 


 

Tjoohoo nu kommer vi.


 

Väntar igen.


 


 

Sen full fart igen.


 

Min lilla skrutta som snart blir 1 år   .


 

Men har du fotat klart snart.....


 

Bozza försöker smita ner i bäcken.


.


Nu klockan rasslat iväg ordentligt så nu är det nog dags att gå och sussa lite   .



Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards