Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Har Mest Blivit Vila Idag

Av Heratorpets Vinja - 20 mars 2013 23:11

Har inte haft kameran med på våra korta turer ute. Men lite kort med mobilen har det blivit.

Idag så var det dags lägga om Bozzas tass. Tycker det ser riktigt fint ut och Bozza är så duktig när jag lägger om det, ligger alldeles stilla. Hon är så duktig min lilla flicka   

Har bara blivit en tur ut till udden idag.

Hur skulle ni tolka hemgångs rådet som jag fick när det står " Undvik kraftig motion och häftiga rörelser ". Jag tolkar i alla fall det som att det är helt okej att gå promenader i koppel så länge hon inte hoppa och skuttar. Eller hur skulle ni tolka det rådet? Vore lite roligt att höra era åsikter. Måste även tillägga att hon haltar inget alls och verkar inte vara berörd av bandaget alls.


Här kommer korten jag tog med mobilen idag.


 

Så här ser det ut, klokapseln är borta och det är bara pulpan kvar.


 

Bozza med sitt nya fina rosa bandage.


 

Myser lite.


 

Vinja och Bozza på våran lilla sväng idag.


 

Solen försöker titta fram bakom molnen.


.

Blev bara en liten kortis idag men funderar på att ta en liten längre sväng i morgon om vädret tillåter. Om det snöar så blir ju bandaget blött och det är ju inte bra.


Ha det så bra och sov så gott ni alla   , själv jobbar jag hela natten och får hålla mig vaken ett tag till   .

 
 
Eva H

Eva H

21 mars 2013 09:51

Stackars lilla skruttan!
Fast de verkar ju ofta inte ha så väldigt ont av sådant där.
Lille havanaisen Åke gjorde så för ca ett år sedan. Han fick inga restriktioner direkt, men det kan nog bero på att han inte är valp utan en smått distingerade herre på då 5 år. Han har aldrig hoppat och skuttat i onödan om man så säger:) (Fast när han VILL så!)
Tror du tolkar det helt rätt, med koppelpromenader, skulle förmodligen göra så jag också. Och så lär du ju snart märka vad hon "tål" eller inte. Åke haltade inte heller markant vad jag kan minnas förresten. Och läkningen gick både bra snabbt och fint!
Lycka till och ge henne en extra puss härifrån!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 mars 2013 17:10

Usch, det gör ont i mig bara jag ser sånt :/ Hoppas verkligen att det läker snabbt!

http://www.henrikolsson.eu

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

21 mars 2013 20:31

Koppelpromenader och undvika hårt busande eller typ race med avslutande tvärnitar

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

23 mars 2013 14:42

..skulle oxxå tolka det som du...fina foton på tjejjerna...va grov hon ser ut lilltjejjen....stora damen nu! *L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

23 mars 2013 18:04

Skulle också tolka det som du gör.
Har går det lugnt till också eftersom jag fått vinterkräksjukan och inte varit folk på 2 dagar;-(
Ha det bra/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards