Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 17 mars 2013

Av Heratorpets Vinja - 17 mars 2013 22:50

Idag så åkte vi till Kjula skogen för att gå en promenad   . Börjar tröttna på Våtmarken så det gäller passa på när man hinner åka iväg.


.


Men vad mycke snö det är kvar i skogen, kommer dröja evigheter innan det är barmark så man kan spåra   . Fast vi hittade faktiskt en liten remsa med nästan barmark på hemvägen av promenaden så tjejerna fick göra ett lite uppletande och det var uppskattat   .


.


Solen har även idag lyst så vackert   och det har inte heller varit lika kallt ute som andra dagar.


.


En promenad utan kort kan man ju inte ha   , så här kommer dagens skörd av bilder som blev kvar efter rensningen.


.


 

Kolla in skutten.


 

Knäpp liten tjej som ska upp på allt man kan klättra på.


 

Var en rätt hög sten som hon hittade.


 

Vad då, jag är väl inte knäpp heller   .


 

Riktigt galen är hon, bara kastar sig ner från stenen.


 

Är himla mycke snö kvar i skogen.


 

På grusvägarna går det inte att gå för det är nästan bara is.


 

Kommer dröja länge innan man kan spåra nått här   .


 

Men kommer du då....


 

Bozza har hittat en väldans bra jordkockla som hon släpade på.


 

Alla stenar måste kollas.


 

Tror jag fått en liten bergsget.....


 


 

Min vackra Bozza.


 

Så fina dom är mor och dotter   .


 


 

Min fina Vinja.


 


 

Lilla galna Bozza   .


 

Här blev det lite uppletande idag för tjejerna. Kanon att hitta lite barmark, med lite tur så smälter mera snö bort.


.


Lite drygt 4,5 km blev dagens sväng.


.


I morgon så ska det premiär badas för Bozza på Strömsholm   , ska bli spännande se vad hon tycker om det.


.


Tänkte om jag kanske eventuellt skulle kunna komma i säng liite tidigare idag. Blir något lite att bara sova runt 4 timmar/natt   .



Av Heratorpets Vinja - 17 mars 2013 01:37

Blir en snabb blogg idag för klockan har ju hunnit bli liite mycke   .


.


Hade tänkt blogga i fredags efter jag slutat jobbet, men tyvärr hade vi strul som vanligt så det blev lite övertid. Var hemma strax in kl 24,00 och var då så trött att jag bara rastade flickorna och gick och la mig   .


.


I fredags så blev det en sväng runt i Torshälla som blev nästan 4 km. Är inte lätt att hitta bra ställen att gå på nu när det är halt ute   , hoppas verkligen att eländet smälter bort snart   .


.


Idag, ja eller snarare igår så åkte vi till Våtmarken för att gå en promenad   . Även idag så sken solen så härligt   , bara synd det är så kalla nätter att det inte hinner smälta bort nått på dagarna. Dagens sväng blev nästan 4,5 km.


.


Både i fredags och igår så har Vinja varit lite busig och det är inte så vanligt nu för tiden. Kan bli ett kort ryck men sen är det stopp, men nu några dagar har tanten varit lite mera busig och det tycke Bozza är kul   .


.


Här kommer lite kort från bägge promenaderna.


.


 

Bozza har hittat en pinne.


 

Härligt blå himmel och sol.


 


 

Lite poserande vid ån.


 

Min fina Vinja.


 

Sötnosen Bozza.


 

Man blir glad när det är sånt härligt väder.


 

Stollan Bozza funderar på om hon ska hoppa upp på stocken.


 


 


 

Hittade en bit av en stock som var kul.


 

Utsikt ner mot hamnen.


 

Lite spaning.


 


 


 

Liten bus stund.


 

Sötnosar.


 


 

Lite mera poserande på lite barmark som vi hittade.


 

Kolla in stolliga Vinja.


 

Snörullning är härligt.


 

Lite mera bus.


 


 

Min söta lilla Bozza.


 

Hallå, ska jag upp här eller.....


 

Två knasiga tjejer som miljötränar av sig själva.


 

Vad då läskigt med plåtgolv....Inte alls tycker Bozza.


 

Hon är så fin min lilla flicka.


 

En riktig stolla är hon som ska upp på allt.


 

Attack.


 

Spännande dofter.


 

Mina söta fina Vinja   .


 

Men jösses då, hur mycke ska vi posera egentligen....


 

Dragkamp är kul.


 

Kom och ta den om ni törs.....


 


 

Stolt liten Bozza som snodde morsans pinne.


 


 

Fina lilla Bozza   .


 

Bozza vill ha morsans boll.


 

Full fart efter bollen.


 

Inte lätt sno bollen från morsan.


.


Nu har klockan passerat 02,00 så nu tackar jag för mig och säger God Natt. Antar det inte är så många av er som är uppe just nu utan göra det man egentligen ska göra nu nämligen SOVA.


.


Så Natti, Natti på er allihopa   .





Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards